Τα τελευταία δύο χρόνια, έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση στα κρούσματα «εισβολής» στις υπηρεσίες webmail και κοινωνικής δικτύωσης στο Διαδίκτυο.


hotmail-wave-3Οι «εισβολές» αυτές πραγματοποιούνται όταν ένα άτομο αποκτά παράνομα πρόσβαση σε λογαριασμό ενός άλλου ατόμου – email ή κοινωνικό προφίλ – και, στη συνέχεια, χρησιμοποιεί το λογαριασμό αυτό για κακόβουλες δραστηριότητες. Ενίοτε, οι hackers εισβάλλουν σε μεγάλο αριθμό λογαριασμών και, έπειτα, χρησιμοποιούν αυτούς τους λογαριασμούς για να αποστείλουν spam και προσκλήσεις στους φίλους ή σε άλλες επαφές των θυμάτων.


Το Windows Live ανακοινώνει κάποια νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας, τα οποία παρέχουν επιπρόσθετη προστασία για τους λογαριασμούς των χρηστών Hotmail, συμπεριλαμβανομένων των Single Use Codes, Full Session SSL, SMS-based account recovery και Trusted Senders. Όλα αυτά προστίθενται στο ήδη υπάρχον SmartScreen safety filter, το οποίο βοηθάει στην προστασία των χρηστών από fishing και κακόβουλο λογισμικό.


Επίσης, το Hotmail ξεκίνησε μια νέα προσπάθεια προκειμένου οι νόμιμοι κάτοχοι να ανακτούν τον έλεγχο των λογαριασμών που έχουν παραβιαστεί, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουν εύκολα τους εισβολείς. Ως αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας, κάποιοι χρήστες μπορεί να ερωτηθούν να ενεργοποιήσουν εκ νέου τα στοιχεία του λογαριασμού τους στο Hotmail. Σε περίπτωση που οι χρήστες δεν μπορούν να κάνουν log-in ή φοβούνται ότι ο λογαριασμός τους έχει εκτεθεί σε κινδύνους, έχει δημιουργηθεί ειδική υπηρεσία στήριξης, διαθέσιμη στο εξής Link http://windowslivehelp.com/accountrecovery (η σελίδα ανοίγει στη γλώσσα του browser).


Εναλλακτικά, μπορούν να επικοινωνήσουν με το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών και Τεχνικής Υποστήριξης της Microsoft Ελλάς, στο 801 500 3000 (αστική χρέωση) ή στο 211 12 06 500 (αν καλείτε από κινητό).
Μπορείτε ακόμα να παρακολουθήσετε τον διάλογο που έχει ανοίξει, στο: http://windowsteamblog.com/windows_live/b/windowslive/archive/2010/09/27/hotmail-security-updates-protect-you-from-account-hijackers.aspx.


Αν έχετε υπάρξει «θύμα» ανάλογων εισβολών, τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε είναι τα εξής:
– Μπορείτε ακόμη να εισέλθετε στο λογαριασμό σας; Εάν ναι, τότε μεταβείτε στο http://account.live.com/ και αλλάξτε τον κωδικό πρόσβασής σας.
– Έχετε ερωτηθεί για τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου κατά τη διαδικασία εγγραφής; Κατά την εγγραφή, μπορεί να σας ζητηθεί ένας αριθμός κινητού τηλεφώνου, ούτως ώστε να αποσταλεί γραπτό μήνυμα με τον μυστικό αριθμό εισόδου. Αυτό βοηθά στο να αποτραπεί η είσοδος των spammers στο λογαριασμό σας.
– Εάν δεν μπορείτε να εισέλθετε, προσπαθήστε να ρυθμίσετε εκ νέου τον κωδικό πρόσβασης.
– Εάν έχετε ορίσει τοποθεσία και μυστική ερώτηση στο λογαριασμό σας, τότε μπορείτε να εισάγετε την απάντηση, ούτως ώστε να ρυθμίσετε εκ νέου το λογαριασμό σας. Μπορείτε να μπείτε στο https://account.live.com/ResetPassword.aspx και να επιλέξετε τη ρύθμιση «Χρήση πληροφοριών της τοποθεσίας μου και της μυστικής ερώτησης για να πιστοποιήσω την ταυτότητά μου» / “Use my location information and secret answer to verify my identity”.
– Εάν έχετε ορίσει κάποια εναλλακτική ηλεκτρονική διεύθυνση στο λογαριασμό σας, τότε μπορείτε να στείλετε στον εαυτό σας ένα password reset link. Μπορείτε να μπείτε στο https://account.live.com/ResetPassword.aspx και να επιλέξετε τη ρύθμιση «Αποστολή οδηγιών επαναφοράς κωδικού πρόσβασης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου»/ “Send password reset instructions to me in e-mail”.


Αν δεν βοήθησε καμία από τις παραπάνω επιλογές, ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες:
– Εάν δεν μπορείτε να εισέλθετε ή να αλλάξετε τον κωδικό σας, τότε μεταβείτε στη σελίδα https://windowslivehelp.com/PasswordReset.aspx και συμπληρώστε τα απαιτούμενα πεδία. Η διαδικασία απαιτεί χρόνο (έως και 24 ώρες). Για το λόγο αυτό, καταφύγετε σε αυτή την επιλογή μόνο εάν δεν έχουν λειτουργήσει οι προηγούμενες. Κατά τη διαδικασία επικύρωσης στοιχείων θα ζητηθούν πληροφορίες για το λογαριασμό που μόνο ο χρήστης μπορεί να απαντήσει. Αυτό μας επιτρέπει να πιστοποιήσουμε ότι είστε ο νόμιμος κάτοχος του λογαριασμού.