Η Amadeus καταγράφει σημαντική ανάπτυξη στα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου.


Amadeus HellasΗ Amadeus IT Holding S.A., μητρική εταιρεία του Ομίλου Amadeus, ανακοίνωσε τα οικονομικά και λειτουργικά της αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του 2010. Η αύξηση των προσαρμοσμένων κερδών για την περίοδο έφτασε το 38,0% στα 246,8 εκ. Ευρώ υποστηρίχθηκε από αύξηση των εσόδων κατά 11,9% στα 1.379,3 εκ. Ευρώ και μια βελτίωση στα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων που έφτασαν το 19,9% στα 556,7 εκ. Ευρώ.


Οι ενοποιημένες υποχρεώσεις μέχρι τις 30 Ιουνίου 2010 έφτασαν τα 2.816,3 εκ. Ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 2,9 των κερδών προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων των τελευταίων δώδεκα μηνών, παρουσιάζοντας μείωση κατά 472 εκ. Ευρώ σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2009.


Τόσο το Τμήμα Διανομής, όσο και το Τμήμα Τεχνολογίας συνέβαλλαν στην ενίσχυση των μεγεθών της εταιρείας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2010. Τα έσοδα στον Τομέα Διανομής αυξήθηκαν κατά 9,8%, στα 1.037,0 εκ. Ευρώ από τα 944,9 εκ. Ευρώ. Οι κρατήσεις για το πρώτο εξάμηνο του έτους αυξήθηκαν κατά 8,0%, στα 232,1 εκ. Ευρώ από τα 214,9 εκ. Ευρώ και ο όγκος των κρατήσεων αεροπορικών εταιρειών αυξήθηκε κατά 9,8%, στα 201,0 εκ. Ευρώ από τα 183,0 εκ. Ευρώ. Η Amadeus διατήρησε επίσης κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους την παγκόσμια ηγετική της θέση στην αγορά κρατήσεων αεροπορικών εισιτηρίων μέσω ταξιδιωτικών γραφείων.


Το Τμήμα Τεχνολογικών Λύσεων από την άλλη συνέχισε το ρεκόρ ανάπτυξης αυξάνοντας τα έσοδά του κατά 20,9% κατά την περίοδο, στα 299,9 εκ. Ευρώ από τα 248,0 εκ. Ευρώ. Ο Αριθμός Επιβατών (PBs)

[3] αυξήθηκε κατά 47,2% κατά την ίδια περίοδο, στα 153,9 εκ. επιβάτες από τα 104,6 εκ. επιβάτες, καθώς πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία αρκετές μεταβάσεις[4] αεροπορικών εταιρειών.
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2010 και σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2009, η Amadeus συνέχισε να αποδίδει εξίσου δυνατά παρουσιάζοντας αύξηση 21,3% στα καθαρά της κέρδη, φτάνοντας τα 118,0 εκ. Ευρώ από τα 97,3 εκ. Ευρώ, με συνολική βελτίωση 10,4% στα έσοδα, φτάνοντας τα 674,0 εκ. Ευρώ από τα 610,6 εκ. Ευρώ, καθώς επίσης και αύξηση στα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κατά 14,2%, στα 276,5 εκ. Ευρώ από 242,0 εκ. Ευρώ.


Κύρια Σημεία Δεύτερου Τριμήνου 2010
Τομέας Διανομής
Στον τομέα της διανομής αεροπορικών υπηρεσιών, κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους η Amadeus συνέχισε την σύναψη μακρόχρονων συμφωνιών πλήρους περιεχομένου[5] με αεροπορικές εταιρείες, όπως οι Aegean Airlines (τέσσερα χρόνια), Aerolineas Argentinas (πέντε χρόνια), Cyprus Airways (τρία χρόνια), TAP Portugal (πέντε χρόνια) και Ukraine International Airlines (τρία χρόνια). Τέτοιες συμφωνίες δίνουν στην Amadeus την δυνατότητα πρόβλεψης του όγκου τιμολογήσεων και κρατήσεων. Η Amadeus προμήθευσε επίσης την Air China με την πρώτη της online μηχανή αναζήτησης για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, το Air China Rewards,. Στην Ασιατική περιοχή του Ειρηνικού παρουσιάστηκε η λύση Amadeus Ticket Changer για την εύκολη επανέκδοση εισιτηρίων για τους πράκτορες. Τέλος, αυξήθηκαν κατά 35,5% οι κρατήσεις αεροπορικών χαμηλού κόστους, σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2009.


Η Amadeus παρουσίασε επίσης το Amadeus Ancillary Services ως μέρος της δέσμευσής της για την προσφορά μια ολοκληρωμένης λύσης διαχείρισης βοηθητικών υπηρεσιών, που θα δώσει στις αεροπορικές εταιρείες την δυνατότητα να αυξήσουν τα έσοδα τους και να παρέχουν απαράμιλλο επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών τους. Η Corsairfly ξεκίνησε πιλοτικά την εφαρμογή του Amadeus Ancillary Services, το οποίο θα επιτρέψει στην αεροπορική εταιρεία να πουλά βοηθητικές υπηρεσίες από την ιστοσελίδα της και μέσω ταξιδιωτικών γραφείων. Επιπλέον, η Amadeus υλοποίησε από την 1η Ιουνίου το Electronic Miscellaneous Document Server (EMD Server) για την Finnair. Χάρη στην συγκεκριμένη λύση η εταιρεία θα μπορέσει να εκδίδει, να διαχειρίζεται και να διανέμει σχετιζόμενα και ανεξάρτητα EMD έγγραφα, τα καθιερωμένα έγγραφα της βιομηχανίας, τα οποία παίζουν καθοριστικό ρόλο για τις αποτελεσματική πώληση και διαχείριση βοηθητικών υπηρεσιών.


Στον τομέα της διανομής για τα ταξιδιωτικά γραφεία, παρουσιάστηκε τον Ιούνιο η έκδοση 6.1 του Amadeus Selling Platform, της εφαρμογής που χρησιμοποιείται από πάνω από 400.000 επαγγελματίες σε όλο τον κόσμο για την πώληση ταξιδιωτικών υπηρεσιών. Η νέα εφαρμογή περιλαμβάνει βελτιώσεις κυρίως στο κομμάτι των εργαλείων με “intuitive” ροή εργασιών για προϊόντα της Amadeus όπως το Amadeus Profiles Plus, Amadeus Hotels Plus και Amadeus Cars Plus. Πρόκειται για την πρώτη εφαρμογή front office παγκοσμίως που διαθέτει κατάλογο graphical user interface για την διευκόλυνση των πωλήσεων και την κράτηση βοηθητικών υπηρεσιών.


Τον Ιούνιο, η Amadeus και η BCD Travel, η Τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης ταξιδιών στον κόσμο, ανακοίνωσε την πρόθεσή της να συνάψει τεχνολογικές συνεργασίες στην Βόρεια Αμερική στις οποίες η Amadeus θα αναπτύξει εξειδικευμένες λύσεις βασισμένες στο Amadeus One, μια πρωτοποριακή web-based, επαγγελματική λύση για πράκτορες. Το Amadeus One είναι μια σουίτα τεχνολογικών λύσεων επόμενης γενιάς σχεδιασμένη για ταξιδιωτικά γραφεία επιχειρηματικών υπηρεσιών στην Βόρεια Αμερική και επιτρέπει στα ταξιδιωτικά γραφεία στην ενίσχυση της παραγωγικότητας, τον εκσυχγρονισμό των λειτουργιών και την βελτιστοποίηση των προμηθειών.


Επιπλέον, στον τομέα της διανομής για τα ταξιδιωτικά γραφεία, η Amadeus συνεχίζει να ηγείται της ανάπτυξης εργαλείων διαχείρισης ναύλων με την παρουσίαση δύο νέων λύσεων. Το Amadeus FareXpertFiling είναι μια φιλική στη χρήση πλατφόρμα που διανέμει αυτόματα το σωστό ναύλο στη σωστή στιγμή και το σωστό σημείο. Το Amadeus Fare Expertise είναι μια νέα λύση που διαθέτει τεχνολογική πρωτοπορία που ενισχύει τον τρόπο με τον οποίο το σύστημα αναζητεί τις χαμηλότερες δυνατές τιμές.


Επίσης, η εταιρεία παρουσίασε το Amadeus Open Profile για μια από τις κορυφαίες εταιρείες διαχείρισης ταξιδιών. Η λύση επιτρέπει τους πελάτες να επωφελούνται από ένα μοναδικό προφίλ ταξιδιώτη για όλα τα κανάλια πωλήσεών τους διεθνώς.


Τομέας Τεχνολογίας
Κατά τον Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο το Τμήμα Τεχνολογίας της Amadeus συνέχισε την επιτυχημένη μετάβαση αεροπορικών εταιρειών, την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών και την σύναψη νέων συμφωνιών. Η Air France-KLM, ο μεγαλύτερος αεροπορικός όμιλος στην Ευρώπη υιοθέτησε το Amadeus Altea Inventory του Amadeus Altea Management System (CMS). Η LOT Polish Airlines υιοθέτησε επίσης τα Amadeus Altea Inventory και e-Commerce και τον Ιούνιο η Tunisair μεταφέρθηκε στα κομμάτια Customer Management και Flight Management της πλατφόρμας Amadeus Altéa DCS (Departure Control Systems). Επιπλέον, η Saudi Arabian Airlines πραγματοποίησε με επιτυχία την μετάβαση στις ενότητες Κρατήσεων και Inventory της πλατφόρμας Altéa Customer Management System (CMS) και κύρια στοιχεία της σουίτας Amadeus e-Commerce. Νέα συμβόλαια στο κομμάτι του e-Commerce υπεγράφησαν με τις Garuda Indonesia και Kingfisher India


Στον Τομέα της Τεχνολογίας Ξενοδοχείων κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2010 η Accor, μια από τις κορυφαίες αλυσίδες ξενοδοχείων σε όλο τον κόσμο, με δραστηριότητες σε 90 χώρες, ανανέωσε το συμβόλαιο της για το Amadeus Revenue Management System Version 7. Πρόκειται για μια υπερσύγχρονη λύση για την διαχείριση των εσόδων των ξενοδοχείων που δίνει την δυνατότητα κράτησης δωματίων στην πλέον επικερδή τιμή σύμφωνα με την ζήτηση μέσα από τη χρήση προηγμένων μοντέλων προβλέψεων σε συνδυασμό με λεπτομερή δεδομένα κρατήσεων. Το Amadeus Revenue Management System χρησιμοποιείται σήμερα σε σχεδόν 500 ξενοδοχεία Accor. Αλλού, η εταιρεία έχει ξεκινήσει μια πιλοτική φάση του Amadeus Hotel Platform για τον προγραμματισμό ξενοδοχείων μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης ταξιδιών παγκοσμίως.