Έρευνα της ΙCAP πιστοποιεί ότι οι πωλήσεις των αλυσίδων πώλησης πολυμέσων και προϊόντων κινητής τηλεφωνίας σημείωσαν πτώση.


ICAP_GROUPΣημειώνεται μάλιστα, ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει για πρώτη φορά την τελευταία δεκαετία. Σε 25 επιχειρήσεις (με τουλάχιστον 5 καταστήματα με το ίδιο εμπορικό σήμα) που αριθμούν περισσότερα από 2.800 σημεία πώλησης, την περασμένη χρονιά, οι πωλήσεις στον συγκεκριμένο κλάδο μειώθηκαν κατά 4,8%, όταν την περίοδο 2002-2008, ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης ήταν στο 12%. Οι δε λιανικές πωλήσεις, μόνο μέσω των δικτύων καταστημάτων πολυμέσων (δεν περιλαμβάνονται δηλαδή οι πωλήσεις των εταιρειών-παρόχων συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας) σημείωσαν πτώση περίπου 2%, το 2009.


Όπως προκύπτει από τη μελέτη της ICAP, ο κλάδος χαρακτηρίζεται από έντονη γεωγραφική εξάπλωση των αλυσίδων, ενώ η ταχεία ανάπτυξη έχει ως αποτέλεσμα τη συνύπαρξη καταστημάτων διαφορετικών εταιρειών σε ελάχιστη απόσταση μεταξύ τους, σε εμπορικές περιοχές των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας.


Η ελληνική αγορά, σύμφωνα με την ICAP, χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη έντονου ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων, ο οποίος εστιάζεται σε διάφορα επίπεδα. Μάλιστα, τον ευρύτερο κλάδο των προϊόντων πολυμέσων και κινητής τηλεφωνίας δραστηριοποιούνται κυρίως τρεις κατηγορίες δικτύων πώλησης: Οι αλυσίδες καταστημάτων προϊόντων και υπηρεσιών κινητής/σταθερής τηλεφωνίας, οι αλυσίδες καταστημάτων προϊόντων πληροφορικής καθώς και οι αλυσίδες καταστημάτων ηλεκτρικών -ηλεκτρονικών ειδών.