Οι καταναλωτές εμφανίζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για tablet και e-readers, με τις πωλήσεις να εμφανίζουν θετικές προοπτικές.


reader-options2Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει μια νέα έρευνα του Boston Consulting Group. “Νομίζω ότι είμαστε στο σημείο της μαζικής υιοθέτησης αυτών των προϊόντων», δήλωσε ο Τζον Ρόουζ, επικεφαλής της έρευνας που διεξήχθη σε δείγμα 13.000 καταναλωτών από 14 διαφορετικές χώρες. «Ένα εκατομμύριο iPads σε ένα μήνα είναι πραγματικά πολλά», σχολίασε χαρακτηριστικά ο ίδιος, αναφερόμενος στις πωλήσεις του tablet της Apple. Επιπλέον, η αγορά των tablets αναμένενται σύντομα να πλαισιωθεί και από τα αντίστοιχα προϊόντα εταιρειών όπως η Sony, η Samsung αλλά και η Google.


Ποσοστό 51% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα και είχαν κάποια γνώση για τους e-readers και τα tablets, δήλωσαν ότι σκόπευαν να αγοράσουν κάποια από τις δύο συσκευές μέσα στον επόμενο χρόνο, ενώ 73% θεώρησε πολύ πιθανή μια τέτοια αγορά τα επόμενα τρία χρόνια.


«Η έρευνα επισημαίνει ότι οι e-readers και τα tablets δεν είναι πλέον μια εξειδικευμένη αγορά αλλά θα μπορούσαν να καταστούν τα MP3 players της δεκαετίας που διανύουμε», δήλωσε ο Ρόουζ σε ξεχωριστή ανακοίνωση.


Ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο που αποκάλυψε η έρευνα της Boston Consulting είναι ότι απαραίτητη προϋπόθεση αγοράς και υιοθέτησης των προϊόντων αυτών από τους καταναλωτές είναι η μείωση της τιμής τους. «Περιμένουμε να δούμε μειώσεις τιμών μέσα στους επόμενους 12 με 18 μήνες», είπε ο Ρόουζ. «Το πρώτο iPod στοίχιζε 400 δολάρια την εποχή που κυκλοφόρησε. Δεν υπάρχει λόγος να μη δούμε αντίστοιχη πορεία και για τα tablets».


Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ δήλωσαν ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν από 100 μέχρι 150 δολάρια για μια συσκευή όπως το Kindle, και έως 200 δολάρια για ένα tablet όπως το iPad, που μπορεί να λειτουργήσει και ως e-reader αλλά και να χρησιμοποιηθεί για πλοήγηση στο δίκτυο και παρακολούθηση βίντεο. Το Kindle της Amazon, που κυκλοφόρησε το 2007, κοστίζει σήμερα 259 δολάρια, ενώ το iPad κυμαίνεται από 499 έως 829 δολάρια.


Εξίσου σημαντικό στοιχείο είναι ότι οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν τις συσκευές που επιτελούν περισσότερες από μία λειτουργίες. Αυτό δηλώνει ποσοστό 66% των ερωτηθέντων, ενώ 24% δήλωσε ότι σε ότι αφορά την ανάγνωση e-books, θα προτιμούσαν μία συσκευή που να επιτελεί αποκλειστικά και μόνο αυτή τη λειτουργία. «Οι χρήστες θέλουν να χρησιμοποιούν τέτοιου είδους συσκευές για ποικιλία δραστηριοτήτων, μεταξύ των οποίων η πλοήγηση στο Διαδίκτυο και η ανάγνωση των e-mail», εξήγησε ο Ρόουζ.