Η Sony ανακοίνωσε το παγκόσμιο περιβαλλοντικό της πρόγραμμα “Road to Zero”, το οποίο περιλαμβάνει στους στόχους του τη μηδένιση του οικολογικού αποτυπώματος της εταιρείας.


sony road to zeroΗ ερμηνεία της Sony για το μηδενικό οικολογικό αποτύπωμα δεν περιορίζεται μόνον στην αντιστάθμιση των εκπομπών άνθρακα, αλλά επεκτείνεται τόσο στα απόβλητα, όσο και στη χρήση πεπερασμένων υλικών, όπως τα μη ανακυκλωμένα πλαστικά από παράγωγα του πετρελαίου.


Οι στόχοι έχουν σχέση με τέσσερα περιβαλλοντικά ζητήματα – την κλιματική αλλαγή, τη διαφύλαξη των πρωτογενών πηγών, τον έλεγχο των χημικών ουσιών και τη βιοποικιλότητα – που άπτονται των σταδίων του κύκλου ζωής όλων των προϊόντων, από την πρωτογενή έρευνα μέχρι την ανακύκλωση. Οι μεσοπρόθεσμοι στόχοι θα ισχύουν για τις υποδομές του Ομίλου Sony (Sony Group) σε όλο τον κόσμο και η εφαρμογή τους θα ξεκινήσει κατά την έναρξη του οικονομικού έτους του 2011 (Απρίλιος του 2011) και θα επεκταθεί μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2015 (Μάρτιος του 2016), οπότε και θα τεθούν οι νέοι στόχοι για την επόμενη πενταετία.


Οι συγκεκριμένοι μεσοπρόθεσμοι στόχοι περιλαμβάνουν:
– 30% μείωση στην ετησίως καταναλισκόμενη από τα προϊόντα ενέργεια (σε σύγκριση με το οικονομικό έτος 2008)
– 10% μείωση στον όγκο του προϊόντος (σε σύγκριση με το οικονομικό έτος 2008)
– 50% απόλυτη μείωση στην παραγωγή αποβλήτων (σε σύγκριση με το οικονομικό έτος 2000)
– 30% απόλυτη μείωση στην κατανάλωση νερού (σε σύγκριση με το οικονομικό έτος 2000)
– 14% μείωση στις συνολικές εκπομπές CO2 που σχετίζονται με τη μεταφορά και τη διανομή (σε σύγκριση με το οικονομικό έτος 2008)
– 16% μείωση στα απορρίμματα της συσκευασίας από εισαγόμενα ανταλλακτικά (σε σύγκριση με το οικονομικό έτος 2008)
– Αύξηση του ποσοστού ανακύκλωσης στο 99% ή και περισσότερο
– 5% μείωση στη χρήση μη ανακυκλωμένων πλαστικών με βάση το πετρέλαιο στα προϊόντα (σε σύγκριση με το οικονομικό έτος 2008)
– Εκτίμηση των επιπτώσεων στη βιοποικιλότητα από την προμήθεια πρώτων υλών και την κατασκευή υποδομών και προώθηση προγραμμάτων ενίσχυσης της βιοποικιλότητας.
– Ελαχιστοποίηση των κινδύνων που συνεπάγεται η χρήση χημικών ουσιών με την εφαρμογή προληπτικών μέτρων. Μείωση της χρήσης συγκεκριμένων χημικών από τη Sony και προώθηση της χρήσης εναλλακτικών υλικών.


Η Sony έχει ήδη κάνει σημαντικές προόδους προς την κατεύθυνση της μείωσης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε όλο τον πλανήτη. Οι εγκαταστάσεις της στην Ευρώπη για παράδειγμα, έχουν μειώσει τις εκπομπές CO2 από τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας και θέρμανσης, περίπου κατά 93% μεταξύ των οικονομικών ετών 2000 και 2009. Επιπλέον, η πλειοψηφία των μοντέλων της σειράς BRAVIA της Sony, φέρουν πλέον το «λουλούδι» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μια οικολογική σήμανση (eco-label), που έχει καθιερώσει η Ε.Ε. για να πιστοποιεί «πράσινα», περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα, τα οποία ανταποκρίνονται σε θεσμοθετημένα αυστηρά περιβαλλοντικά κριτήρια


Η Sony Europe είναι ιδρυτικό μέλος της πρωτοβουλίας ‘European Recycling Platform’ (ERP), η οποία δραστηριοποιείται πλήρως σε 11 Ευρωπαϊκές χώρες και διαχειρίζεται αποτελεσματικά τη συλλογή και ανακύκλωση όλων των καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων, που ο κύκλος της ζωής τους ολοκληρώθηκε. Μέσα στο 2008 συλλέχθηκαν και ανακυκλώθηκαν για λογαριασμό της Sony περίπου 60.000 τόνοι ηλεκτρονικών αποβλήτων, σε 20 Ευρωπαϊκές χώρες.


Στις ΗΠΑ, η Sony Electronics (SEL), ήταν ο πρώτος κατασκευαστής ηλεκτρονικών καταναλωτικών συσκευών που θεσμοθέτησε το 2007 ένα πρόγραμμα επιστροφής των συσκευών και ανακύκλωσης για όλη τη χώρα, μέσω του οποίου οι καταναλωτές μπορούσαν να ανακυκλώσουν οποιοδήποτε προϊόν Sony δωρεάν. Σήμερα η SEL έχει ανακυκλώσει πάνω από 13.000 τόνους ηλεκτρονικών αποβλήτων μέσω της δικής της πρωτοβουλίας.


Στην Ιαπωνία, η Sony είναι η μόνη η εταιρεία η οποία – σε πειραματική βάση – μαζεύει εθελοντικά μικρού μεγέθους χρησιμοποιημένες ηλεκτρονικές καταναλωτικές συσκευές, σε συνεργασία με έναν δήμο, το Kitakyushu City στην νότια Ιαπωνία. Από τις συσκευές που πετάνε οι κάτοικοι της πόλης εξάγεται χρυσός, άργυρος, χαλκός και παλλάδιο και στη συνέχεια επαναχρησιμοποιούνται από τη Sony. Για παράδειγμα, ο ανακυκλωμένος χρυσός χρησιμοποιήθηκε στα τσιπ ημιαγωγών, τα οποία υιοθετήθηκαν στο μοντέλο κινητού τηλεφώνου “URBANO BARONE” της Sony Ericsson.


SONY VAIO WΕπιπλέον, το νέο VAIO W eco edition, το οποίο κυκλοφόρησε φέτος στις περισσότερες από τις μεγάλες αγορές όλου του κόσμου και έχει σχεδιαστεί για να αποτελέσει το περισσότερο φιλικό προς το περιβάλλον laptop της εταιρείας, διαθέτει μέρη από ανακυκλωμένο πλαστικό, οδηγίες χρήσης σε ηλεκτρονική μορφή και μια πρωτότυπη τσάντα μεταφοράς, κατά την παραγωγή της οποίας εξοικονομείται συγκριτικά 10% σε εκπομπές άνθρακα.


Οι στόχοι που έχει θέσει η Sony για το οικονομικό έτος 2015, όσον αφορά στη μείωση των εκπομπών του θερμοκηπίου και την κατανάλωση ενέργειας για κάθε προϊόν, ελέγχθηκαν και εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση (WWF) ως μια ανανέωση των δεσμεύσεων της εταιρείας στα πλαίσια του προγράμματος για την κλιματική αλλαγή Climate Savers Programme, από το 2006. Το Climate Savers Programme οργανώθηκε από την WWF International, με σκοπό να κινητοποιήσει τις εταιρείες για τη μείωση των εκπομπών του θερμοκηπίου.


Για να μάθετε περισσότερα για το πρόγραμμα “Road to Zero” του Sony Group, επισκεφθείτε τη διεύθυνση: sony.net/SonyInfo/csr/eco/RoadToZero