Εδώ και πολλά χρόνια οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία φιγουράρουν στην κορυφή των χωρών με τις υψηλότερες καταναλωτικές δαπάνες για ηλεκτρονικά είδη.


consumer-electronics1Σε αρκετές επί μέρους κατηγορίες, ωστόσο, όπως προκύπτει από έρευνα της Accenture που δημοσιεύει το Forbes, τις έχουν πλησιάσει ή και υποσκελίσει τέσσερις ασιατικές οικονομίες, στις οποίες οι τεχνολογικές εταιρείες ποντάρουν ολοένα και περισσότερο για την ανάπτυξή τους. Πρόκειται για την Κίνα, τη Σιγκαπούρη, την Ινδία και τη Μαλαισία.


Από τους «τέσσερις μεγάλους», όπως χαρακτηρίζουν οι αναλυτές τις αναδυόμενες αυτές οικονομίες, έρχεται το νέο μεγάλο κύμα των αγοραστών υπολογιστών, κινητών και άλλων ηλεκτρονικών γκάτζετ. Η πραγματικότητα αυτή αντανακλά μία ευρύτερη αλλαγή στην ισορροπία ισχύος ανάμεσα σε αναδυόμενες και αναπτυγμένες οικονομίες.


Οι πρώτες είναι αυτές, που τίθενται πλέον επικεφαλής της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης και στηρίζουν τη ζήτηση σε μία σειρά από τομείς από τον ενεργειακό έως τον τεχνολογικό.


Η Accenture διεξήγαγε μεγάλη έρευνα σε συνολικά οχτώ οικονομίες- στις τέσσερις προαναφερθείσες αναδυόμενες και στις βιομηχανικά ανεπτυγμένες ΗΠΑ, Γερμανία, Γαλλία και Ιαπωνία. Τα ευρήματα είναι αποκαλυπτικά.


consumer_electronicsΚατά την τελευταία χρονιά το 92% των Κινέζων και των Ινδών ερωτηθέντων δαπάνησαν χρήματα για την αγορά ηλεκτρονικών ειδών. Το ποσοστό είναι 69% και 50% στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία αντίστοιχα. Παράλληλα το 93% των Κινέζων και το 89% των Μαλαισιανών δηλώνουν ότι θα προχωρήσουν στην αγορά τεχνολογικών ειδών ή υπηρεσιών εντός του έτους. Έτοιμοι για ακριβές αγορές εμφανίζονται οι καταναλωτές της Ινδίας και της Σιγκαπούρης, καθώς σε ποσοστό 18% και 10% αντίστοιχα σχεδιάζουν να δαπανήσουν περισσότερα από 3.000 δολάρια κατά τον επόμενο χρόνο.


Οι Κινέζοι καταναλωτές εμφανίζονται ως οι πλέον διατεθειμένοι (92%) να πληρώσουν για ηλεκτρονικά είδη, τα οποία χαρακτηρίζονται «φιλικά προς το περιβάλλον». Οι Κινέζοι καταναλωτές έχουν επίσης τα πρωτεία στην κατοχή κινητών τηλεφώνων με υπηρεσίες ίντερνετ (59%) και φθηνών φορητών υπολογιστών τύπου netbook (29%).


Οι καταναλωτές της Σιγκαπούρης είναι πρώτοι στην κατοχή έξυπνων κινητών (95%), ενώ οι Μαλαισιανοί επιδεικνύουν τη μεγαλύτερη αγάπη για τα site κοινωνικής δικτύωσης, με το 86% να έχουν λογαριασμό σε κάποιο από αυτά.