Γράφει ο Μάκης Ζώτος

Επιτυχημένο θεωρείται το εγχείρημα της Google να αγοράσει πριν δυο χρόνια το youtube.com

Παρά το γεγονός ότι η Google είναι καλά εδραιωμένη στην πρώτη θέση της αγοράς αναζήτησης, ένας άλλος, μεγάλος ανερχόμενος «παίκτης», που ανήκει στην εταιρεία αυτή, το youtube.com φαίνεται ότι πλέον καταλαμβάνει την αδιαμφισβήτητη πρώτη θέση αναφορικά με τα web-videos.

Παρά διάφορα εμπόδια και νομικές διαμάχες το YouTube μεγάλωσε επιπλέον κατά 26% ώστε πλέον να καταλαμβάνει 75% της Αμερικανικής κίνησης προς site με web video, αφήνοντας πολύ πίσω τα ανταγωνιστικά προς αυτό sites.

Όταν έγινε η εξαγορά του YouTube απ’ τη Google έναντι 1,65 δισ. δολαρίων, το 2006, αρκετοί αμφισβήτησαν την ορθότητα του εγχειρήματος. Απ’ όσο φαίνεται μέχρι σήμερα το εγχείρημα αποδείχτηκε επιτυχημένο, με την Google να αφήνει το YouTube να λειτουργεί κατά τον ίδιο αυτόνομο τρόπο όπως λειτουργούσε και παλαιότερα. Βέβαια, το το θέμα είναι κατά πόσον έχει επιτευχθεί οικονομική ανταποδοτικότητα σε σχέση με το κόστος εξαγοράς και τα διάφορα νομικά έξοδα για την προστασία του από αγωγές. Σε κάθε περίπτωση η Google έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να εμβαθύνει στις διαφημιστικές δυνατότητες του YouTube αν και προς το παρόν δεν υπάρχουν σχετικές λεπτομέρεις.

Όσον αφορά το μέτωπο των παραγωγών περιεχομένου, το YouTube ανακοίνωσε ότι επεκτείνει το πρόγραμμα YouTube Partner, μέσω του οποίου πληρώνονται οι δημιουργοί δημοφιλών videos, σε 2 δύο ακόμα αγορές (Γαλλία και Γερμανία) ανεβάζοντας έτσι το συνολικό αριθμό χωρών που λειτουργεί το YouTube partner στις 8.