Υψηλά πρόστιμα σε 8 εταιρείες παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών για παραβάσεις της νομοθεσίας σχετικά με την προστασία του καταναλωτή

Διοικητικά πρόστιμα συνολικού ύψους 2,250 εκατ. ευρώ επέβαλε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών-Ταχυδρομείων σε οκτώ εταιρείες παροχής υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών για ζητήματα προστασίας καταναλωτών.

Στο πλαίσιο του ελεγκτικού της ρόλου, η Επιτροπή είτε αυτεπάγγελτα είτε κατόπιν καταγγελιών καταναλωτών, προέβη στη διενέργεια ακροάσεων εταιρειών παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών για ζητήματα που αφορούσαν την παραβίαση της νομοθεσίας ηλεκτρονικών επικοινωνιών σε σχέση με την προστασία των καταναλωτών, κατά το διάστημα 1/11/2007 έως 1/3/2008.

Ως αποτέλεσμα των ακροάσεων, η Ολομέλεια της ΕΕΤΤ αποφάσισε την επιβολή διοικητικών προστίμων ως εξής:

1. Στις εταιρείες Teledome, Tellas και Vivodi επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 500.000 ευρώ, 100.000 ευρώ και 100.000 ευρώ, αντιστοίχως, για περιπτώσεις αυθαίρετης ενεργοποίησης προεπιλογής φορέα και αυθαίρετης ακύρωσης αιτήσεων κατάργησης προεπιλογής. Για τα προαναφερθέντα πρόστιμα, η Ολομέλεια εξουσιοδότησε τον πρόεδρο της ΕΕΤΤ να αποστείλει τις σχετικές Αποφάσεις στην Εισαγγελία.

2.Για τη μη παροχή στοιχείων ή/και την κατά πολύ εκπρόθεσμη παροχή στοιχείων αναφορικά με καταγγελίες καταναλωτών, η ΕΕΤΤ επέβαλε πρόστιμα στις ακόλουθες εταιρείες:

Στην εταιρεία ΟΤΕ Α.Ε , ύψους 180.000 ευρώ

Στην εταιρεία Vodafone, ύψους 160.000 ευρώ

Στην εταιρεία On Telecoms, ύψους 150.000 ευρώ

Στην εταιρεία Vivodi, ύψους 200.000 ευρώ

Στην εταιρεία Teledome, ύψους 230.000 ευρώ

Στην εταιρεία Forthnet, ύψους 290.000 ευρώ

Στην εταιρεία Hellas on Line ύψους 150.000 ευρώ

Στην εταιρεία Tellas ύψους 190.000 ευρώ

Για τον καθορισμό του ύψους του προστίμου κάθε εταιρείας ελήφθησαν υπόψη παράγοντες όπως η έλλειψη ανταπόκρισης στις διαβιβαστικές επιστολές της ΕΕΤΤ αναφορικά με καταγγελίες καταναλωτών, ο συνολικός αριθμός των καταγγελιών και ο συνολικός χρόνος καθυστέρησης υποβολής στοιχείων στην ΕΕΤΤ.

Κριτήρια
Ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ καθηγητής Νικήτας Αλεξανδρίδης τόνισε ότι «η ΕΕΤΤ θα συνεχίζει να καταπολεμά τυχόν αθέμιτες πρακτικές που εφαρμόζουν οι εταιρείες ταλαιπωρώντας τον καταναλωτή, έτσι ώστε να διασφαλισθεί η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Ο έλεγχος της αγοράς θα εντατικοποιηθεί, μέσω συνεχών ακροάσεων και αυτεπάγγελτων ελέγχων και επιβολής κυρώσεων, για να απολαμβάνει ο καταναλωτής σωστή εξυπηρέτηση και να μην αισθάνεται ότι τον κοροϊδεύουν ή τον εξαπατούν».