To 2009 ο Όμιλος αύξησε τα τις πωλήσεις στους κλάδους λιανικής οικιακού εξοπλισμού και αθλητικών ειδών, ενώ παρουσίασε κέρδη και στα αθλητικά είδη.


Fourlis logo

Fourlis logo

Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε σε €751,72 εκατομμύρια έναντι €784,45 εκ. το 2008. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν (μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας) σε €31,62 εκ. έναντι €55,06 εκ. το 2008. Τα καθαρά κέρδη του 2009 είναι μετά την έκτακτη φορολογική εισφορά ποσού €5,89 εκ., ενώ στα καθαρά κέρδη του 2008 συμπεριλαμβάνονται τα μετά από φόρους μη επαναλαμβανόμενα κέρδη από την πώληση της DSGI SOUTH-EAST EUROPE A.E.B.E. (Π. Κωτσόβολος Α.Ε.Β.Ε.), ποσού €17,96 εκ. Έτσι τα συγκρινόμενα καθαρά κέρδη της χρήσης 2009 είναι €37,51 εκ. σε σχέση με €37,10 εκ. της χρήσης 2008.


Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε €72,91 εκ. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας ανήλθαν σε €53,28 εκ., ενώ η επιβάρυνση λόγω της έκτακτης εισφοράς φόρου ανήλθε στα €5,89 εκ. συνολικά για τον Όμιλο. Έτσι, τα κέρδη ανά μετοχή έφθασαν στα 0,62 ευρώ. Η Διοίκηση του Ομίλου Fourlis αποφάσισε να προτείνει στην Τακτική Γενική Συνέλευση τη διανομή μερίσματος €0,25 ανά μετοχή.


Ο κλάδος λιανικής οικιακού εξοπλισμού (ΙΚΕΑ) παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 0,3%, φθάνοντας €335,11 εκ. έναντι €334,23 εκ. το αντίστοιχο διάστημα του 2008 και κέρδη προ φόρων €43,13 εκ. σε σχέση με €38,71 εκ. την αντίστοιχη περίοδο της χρήσης 2008, αυξημένα κατά 11,4%. Τον Οκτώβριο του 2009 άνοιξε το κατάστημα ΙΚΕΑ Θεσσαλίας.


Ο κλάδος αθλητικών ειδών (INTERSPORT), παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 9,7% στα €80,34 εκ., ενώ τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν σε €6,03 εκ. από τα €6,50 εκ. το αντίστοιχο διάστημα του 2008, κυρίως λόγω των αρνητικών αποτελεσμάτων της δραστηριότητας στη Ρουμανία. Ο Όμιλος Fourlis αριθμεί σήμερα 48 καταστήματα Intersport σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο.


Τέλος, ο κλάδος ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών παρουσίασε μείωση πωλήσεων κατά 10,8% στα €336,27 εκ. και κέρδη προ φόρων €4,69 εκ. έναντι €8,73 εκ. στη χρήση του 2008. Η πτώση τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και κερδών προέρχεται αποκλειστικά από τη δραστηριότητα στη Ρουμανία.