Γράφει ο Μάκης Ζώτος

Η υφιστάμενη πελατειακή βάση και η υπευθυνότητα απέναντι στους συνδρομητές σημαντικές παράμετροι για ένα βιώσιμο μοντέλο οπτικών ινών

 

Μόνο όσοι τηλεπικοινωνιακοί φορείς λειτουργούν υπεύθυνα και με ηθικές δεσμεύσεις έναντι των συνδρομητών τους και ,επιπρόσθετα, διαθέτουν εκτεταμένες υποδομές αλλά και μεγάλη πελατειακή βάση θα μπορέσουν να «στήσουν» ένα αποτελεσματικό και κερδοφόρο δίκτυο οπτικών ινών , τεχνολογίας Fibre to The Home (FTTH).

Αυτό αναφέρει μελέτη που πραγματοποίησε η WIK , μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες ερευνών και αναλύσεων του τηλεπικοινωνιακού τομέα για λογαριασμό της ECTA , η οποία είναι Ευρωπαϊκή Οργάνωση που ασχολείται με θέματα ανταγωνισμού στον τηλεπικοινωνιακό τομέα. Η μελέτη αυτή, δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, στο πλαίσιο του συνεδρίου High Speed Europe που πραγματοποιείται στις Βρυξέλες.

Εκτός από την παραπάνω  διαπίστωση, σχετικά με τους τηλεπικοινωνιακούς φορείς, η μελέτη αναφέρει ότι η υπευθυνότητα απέναντι στους καταναλωτές είναι ένα σοβαρό κριτήριο που μπορεί να αυξήσει σε σημαντικό βαθμό το μερίδιο αγοράς του τηλεπικοινωνιακού φορέα.

Η έρευνα έγινε σε έξη χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία και Σουηδία) και συνδυάζει και τα αποτελέσματα ανάλογων ερευνών που έχουν  γίνει κατά καιρούς  από τοπικές ρυθμιστικές αρχές, κυβερνητικές οργανώσεις και άλλους φορείς. Σύμφωνα με την έρευνα της  WIK ένα μοντέλο, σύμφωνα με το οποίο κάθε υφιστάμενος ή νέος πάροχος να περνάει τη δική του οπτική ίνα, δεν είναι βιώσιμο. Αντίθετα η ύπαρξη ενός ενιαίου δικτύου, πάνω στο οποίο θα μπαίνουν οι διάφοροι τηλεπικοινωνιακοί φορείς με τις υπηρεσίες τους εξασφαλίζει σημαντικές οικονομίες κλίμακας για όλους.