Γράφει ο Μάκης Ζώτος

Αυξητική η τάση για κινητά τηλέφωνα που υποστηρίζουν αναπαραγωγή μουσικής.

Αν και η αγορά της κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας θεωρείται ως αρκετά κορεσμένη , κυρίως λόγω του μεγάλου ποσοστού διείσδυσης, εν τούτοις, το ενδιαφέρον των ελλήνων καταναλωτών για τα σύγχρονης τεχνολογίας κινητά τηλέφωνα παραμένει έντονο.

Ετσι, σύμφωνα με σχετική μελέτη της GfK Hellas, παρόλο που στο πρώτο τετράμηνο του 2008 παρατηρείται πτώση κατά 27,8% στις πωλήσεις νέων συσκευών κινητής τηλεφωνίας έναντι του αντίστοιχου διαστήματος το 2007, στην ελληνική αγορά πωλήθηκαν περίπου 1 εκατ. κινητά τηλέφωνα έναντι 1,3 εκατ. συσκευών πέρυσι, εκ των οποίων τη μεγαλύτερη αύξηση (88%) κατέγραψαν οι συσκευές τύπου slider. Επίσης άνοδο κατά 60,2% κατέγραψαν και οι συσκευές 3G.

Βασικό συμπέρασμα που εξάγεται από τα παραπάνω στοιχεία είναι ότι οι έλληνες καταναλωτές δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στα κινητά τηλέφωνα προηγμένης τεχνολογίας. Πλέον το κινητό τηλέφωνο λειτουργεί ως “πολυμηχάνημα”, που καλύπτει όχι μόνο την ανάγκη για προσωπική επικοινωνία αλλά και την ανάγκη για ενημέρωση και ψυχαγωγία. Αυξητική είναι η τάση για κινητά τηλέφωνα που υποστηρίζουν την υπηρεσία αναπαραγωγής μουσικής (ραδιόφωνο και MP3) και ανταγωνίζονται τις αντίστοιχες “κλασικές” συσκευές. Επίσης, ιδιαίτερα δυναμική είναι η κατηγορία κινητών τηλεφώνων που διαθέτουν μεταξύ άλλων συστήματα πλοήγησης (navigator) καθώς και η κατηγορία smart phones με σύνδεση στο Internet για αποστολή και λήψη e-mail που καλύπτουν σύγχρονες επαγγελματικές ανάγκες.

Στο πρώτο τετράμηνο του 2008 oι πωλήσεις των smart phones αυξήθηκαν κατά 19% και εκτιμάται ότι για το σύνολο του 2008 το ποσοστό αυτό θα φτάσει στο 24,1% από 20,2% που ήταν το 2007.