Ο Όμιλος εταιρειών DIONIC ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου 2009 με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (I.F.R.S.).


dionicΙκανοποιητική εκτιμάται η πορεία των μεγεθών του Ομίλου DIONIC στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης δεδομένων των ιδιαίτερα δυσμενών συνθηκών στην αγορά λόγω των επιπτώσεων της διεθνούς οικονομικής κρίσης και της ύφεσης, οι οποίες έχουν επηρεάσει τους περισσότερους κλάδους της οικονομίας. Η μικρή υποχώρηση συνεπώς τόσο της δραστηριότητας αλλά και της κερδοφορίας, αποδίδονται κυρίως στον αστάθμητο παράγοντα της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας, η οποία έχει επηρεάσει σημαντικά την καταναλωτική εμπιστοσύνη.


Η DIONIC και μέσω των 21 θυγατρικών εταιρειών του Ομίλου αναπτύσσει δραστηριότητα σε 5 στρατηγικούς τομείς, με κύρια συμμετοχή στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών να κατέχουν οι κλάδοι Εμπορίας/Διανομής, Λογισμικού και των Υπηρεσιών, ενώ σημαντικές προσδοκίες αναμένονται από τους πολλά υποσχόμενους και υψηλά προσδοκώμενων ρυθμών ανάπτυξης κλάδους Ανάπτυξης Ακινήτων και Ενέργειας.


Σε λειτουργικό επίπεδο αξιοποιήθηκαν όλες οι δυνατότητες βελτιστοποίησης του κόστους, διατήρησης της ανταγωνιστικότητας, διαχείρισης του κεφαλαίου κίνησης, ενώ συνεχίστηκε αδιάλειπτα η εφαρμογή αυστηρότερων όρων πιστωτικής πολιτικής με στόχο την διατήρηση των υγιών πωλήσεων είχε και την αναμενόμενη επίπτωση στον κύκλο εργασιών του ομίλου. Κατά συνέπεια, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών υποχώρησε κατά 5,2% στο εννεάμηνο του 2009 και διαμορφώθηκε σε ευρώ 54,4 εκατ. έναντι ευρώ 57,3 εκατ. το εννεάμηνο του 2008.


Αντίστοιχη πορεία αποτυπώνουν και τα στοιχεία της κερδοφορίας του Ομίλου με τα περιθώρια κερδοφορίας να υποχωρούν για τη διατήρηση ανταγωνιστικών τιμών σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Ειδικότερα, τα μικτά κέρδη του Ομίλου υποχώρησαν κατά 9,3% έναντι του εννεάμηνου του 2008 και ανήλθαν σε ευρώ 12,9 εκατ. έναντι ευρώ 14,2 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Ταυτόχρονα, το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 23,7% επί του ενοποιημένου κύκλου εργασιών έναντι 24,8% το εννεάμηνο του 2008.


Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου, ανήλθαν σε ευρώ 4,6 εκατ. έναντι ευρώ 5,8 εκατ. το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2008 ενώ το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 8,4% επί του ενοποιημένου κύκλου εργασιών έναντι 10,1% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ανήλθαν στο εννεάμηνο του 2009 σε ευρώ 3,3 εκατ. έναντι ευρώ 4,7 εκατ. το εννεάμηνο του 2008 ενώ τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου (ΕΒΤ) διαμορφώθηκαν σε ευρώ 2,1 εκατ. έναντι ευρώ 3,0 εκατ. στο αντίστοιχο εννεάμηνο του 2008. Τέλος, τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (ΕΑΤΑΜ) ανήλθαν σε ευρώ 808 χιλ. στο εννεάμηνο του 2009 έναντι ευρώ 1,5 εκατ. στο εννεάμηνο του 2008.


Κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου ολοκληρώθηκε σειρά ενεργειών, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν νέες συνεργασίες, συμφωνίες καθώς και χρηματοδότηση επενδυτικών ενεργειών με στόχο την ενίσχυση και ανάπτυξη της δραστηριότητας στους κύριους τομείς. Σε ότι αφορά στον τομέα Εμπορίας/Διανομής & Αντιπροσώπευσης προϊόντων που αποτελεί και τον κύριο άξονα δραστηριοποίησης της μητρικής Εταιρείας, ξεκίνησε συνεργασία με την εταιρεία παραγωγής PC gaming accessories STEELSERIES για την αντιπροσώπευση και διανομή των προϊόντων της στην Ελλάδα. Παράλληλα προχώρησε στη σύναψη συμφωνίας με την παγκόσμιου φήμης εταιρεία SEGA Amusements για την αποκλειστική εισαγωγή και διάθεση των προϊόντων της στην Ελληνική αγορά. Επιπρόσθετα, ξεκίνησε συνεργασία με την Crayola, η οποία είναι η κορυφαία εταιρεία διεθνώς σε προϊόντα που εκπαιδεύουν και διασκεδάζουν τα παιδιά (art and crafts), για την αποκλειστική για την διανομή των προϊόντων της στην Ελληνική αγορά ενώ ανάλογη συμφωνία συνεργασίας ολοκληρώθηκε και με την HOBBY Engine.


Σε οτι αφορά στον Τομέα Λογισμικού και Υπηρεσιών Υψηλής Τεχνολογίας όπου η DIONIC συμμετέχει μέσω της θυγατρικής ATCOM AE προχώρησε σε συνεργασία με την διεθνή εταιρεία συμβούλων “imedia advisory services”, με στόχο την προώθηση του WCM προϊόντος Netvolution σε σημαντικούς δημοσιογραφικούς οργανισμούς του εξωτερικού. Υπενθυμίζουμε ότι η ATCOM Internet and Multimedia A.E., κατέστη στο 2009 Gold Certified Partner της MICROSOFT με την πλατφόρμα Netvolution, και η εταιρεία κατέχει σήμερα την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά του Internet Business, με πάνω από 1.000 επιτυχώς ολοκληρωμένα έργα και πλούσιο πελατολόγιο που περιλαμβάνει μεγάλους δημοσιογραφικούς οργανισμούς, Internet Service Providers, παρόχους κινητής τηλεφωνίας και ελληνικές επιχειρήσεις με διεθνή δραστηριότητα. Επιπλέον, για την υλοποίηση των αναπτυξιακών στόχων της θυγατρικής, ολοκληρώθηκε πρόσφατα αύξηση κεφαλαίου κατά €619 χιλ., στην οποία η DIONIC συμμετείχε καταβάλλοντας €453 χιλ. διευρύνοντας το ποσοστό συμμετοχής της σε 71,91%. H ίδια θυγατρική σύναψε στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία Creative Marketing Α.Ε. σύμφωνα με την οποία, η Creative Marketing θα χρησιμοποιεί τα προϊόντα διαχείρισης περιεχομένου CMS, (Content Management Systems) Netvolution και Mvolution της ATCOM Internet and Multimedia Α.Ε, για την υλοποίηση των έργων των πελατών της, καλύπτοντας αντίστοιχα τις αγορές του Web και της κινητής τηλεφωνίας. Επιπλέον η άλλη θυγατρική του τομέα Skroutz ΑΕ, η οποία αποτελεί σήμερα τη σημαντικότερη μηχανή εύρεσης στο διαδίκτυο στην Ελλάδα, συνεχίζει την ανοδική πορεία του Skroutz.gr, με την επισκεψιμότητά του να αυξάνει κατά 100% το χρόνο έχοντας καταγράψει τον μήνα Σεπτέμβριο 1,35 εκατομμύρια επισκέψεις και 16 εκατομμύρια Pageviews, από 750.000 μοναδικούς χρήστες τον μήνα και 55.000 ημερησίως. Από 1/1/2009 έως και την 30/9/2009 έχουν επισκεφθεί την σελίδα του Skroutz.gr περισσότεροι από 3,19 εκατομμύρια μοναδικοί χρήστες.