Οι καταναλωτές αναζητούν αγορές και ευκαιρίες στο Διαδίκτυοενόψει των Χριστουγέννων, χωρίς όμως να προβαίνουν πάντοτε σε αγορά, σύμφωνα με τη νέα σχετική ερεύνα της εταιρείας Nielsen.


e-shoppingΗ μελέτη αναφέρει ότι οι καταναλωτές φαίνεται να μειώνονται σταθερά από την αγορά χριστουγεννιάτικων δώρων από το Ίντερνετ, ενώ εκείνοι που αγοράζουν ηλεκτρονικά, ενδιαφέρονται περισσότερο για την ευκολία, παρά για την αξία.


Η μελέτη σε περισσότερους από 1.000 καταναλωτές, βρήκε ακόμη ότι παρά το ότι 63% από αυτούς σκοπεύει να αγοράσει προϊόντα από το Διαδίκτυο φέτος τα Χριστούγεννα, το ποσοστό βαίνει μειούμενο από το 2007, κατά δέκα ποσοστιαίες μονάδες. Επιπλέον, αυξήθηκε το ποσοστό εκείνων που δήλωσαν κατηγορηματικά ότι δε σκοπεύουν να εκμεταλλευτούν το Διαδίκτυο για αγορές, από 1% το 2007, σε 7% το 2009.


Εξίσου σημαντικό συμπέρασμα της έρευνας είναι η μείωση της δαπάνης για αγορές στο Ίντερνετ. Μόνο 16% των ερωτηθέντων σκοπεύει να δαπανήσει ποσό μεγαλύτερο από 500 δολάρια για αγορές, ενώ ταυτόχρονα αυξήθηκε το ποσοστό εκείνων που θα ξοδέψουν από 100-299 δολάρια, φτάνοντας το 47%.


e-shopping2Παρά το ότι 53% δήλωσε ότι οι αγορές στο Διαδίκτυο επιτρέπουν την εύκολη σύγκριση τιμών και μειώνουν τα έξοδα μεταφοράς στο κατάστημα, όλοι οι υπόλοιποι λόγοι έχουν να κάνουν με την ευκολία. Ο υπ’ αριθμός 1 λόγος (69%) είναι η δυνατότητα αγοράς οποιαδήποτε ώρα της ημέρα, ενώ 57% επιλέγει τις αγορές στο Διαδίκτυο για να γλιτώσει το συνωστισμό στα καταστήματα την εορταστική περίοδο.


Από την άλλη, ο βασικότερος λόγος για να μην αγοράσουν online, έχει να κάνει με τα έξοδα αποστολής των προϊόντων που επιβαρύνουν τον καταναλωτή, αλλά και το ότι προτιμούν να δουν το προϊόν από κοντά προτού προβούν σε αγορά.