Όταν ο διευθύνων σύμβουλος της Google, Έρικ Σμιντ, πραγματοποίησε ομιλία στο MIT της Βοστώνης την περασμένη εβδομάδα, ένα από τα θέματα που ανέκυψαν ήταν το μέλλον των ειδήσεων.


O Έρικ Σμίντ, CEO της Google

O Έρικ Σμίντ, CEO της Google

Όπως σχολίασαν πολλοί δημοσιογράφοι που τον παρακολούθησαν, ο Σμιντ τοποθετήθηκε με ιδιαίτερη συμπάθεια απέναντι στις εφημερίδες και τα περιοδικά, γεγονός που ίσως δεν θα έπρεπε να προκαλεί έκπληξη, αφού ο τρόπος διαχείρισης και παρουσίασης των ειδήσεων είναι από τα θέματα που απασχολούν τον Σμιντ και την εταιρεία του.


Το ενδιαφέρον της Google για την επικαιρότητα ξεκίνησε από μια μικρή ιδέα για ταξινόμηση των ειδήσεων το 2001, ενώ σταδιακά εξελίχθηκε σε κάτι που θεωρείται κεντρικό σημείο των μελλοντικών δραστηριοτήτων της εταιρείας. Ο Σμίντ έκανε λόγο για «περίπου δέκα ιδέες προβολής των ειδήσεων» που ήδη έχει η Google.


Για να κατανοήσει κάποιος αυτές τις ιδέες, πρέπει πρώτα να καταλάβει τον τρόπο που η εταιρεία αντιλαμβάνεται το θέμα, κατά βάση με τεχνολογικούς όρους. Τα στοιχεία που παρέθεσε και επεσήμανε ο Σμιντ εστιάζουν στα εξής:


-Πάντα Online: «… η ανάγνωση των ειδήσεων θα γίνεται online, εξαιτίας της κλίμακάς τους».
-Φορητότητα: «Το Kindle είναι ένας προάγγελος των όσων θα συμβούν. Οι άνθρωποι θα διαθέτουν τέτοιες συσκευές σε όλες τους τις μετακινήσεις».
-Μικρό μέγεθος: «Πιθανότητα με διαστάσεις οθόνης ενός κινητού τηλεφώνου ή ενός tablet».
-Σημασιολογία: «Με δυνατότητα βαθύτερης πλοήγησης σε ένα θέμα».
-Υβριδικά μοντέλα εσόδων: «Θα υπάρχει συνδυασμός διαφήμισης και συνδρομής».


Αν και οι περισσότερες από αυτές τις ιδέες έχουν αναφερθεί και στο παρελθόν, ο Σμιντ παρουσίασε δύο νέες πτυχές: Τον διαφορετικό τρόπο παρουσίασης των ειδήσεων, και η ενιαία αφήγηση.


«Θα υπάρξει ενσωμάτωση διαφορετικών μέσων», ανέφερε ο Σμιντ. Αυτός ο νέος τρόπος αφήγησης των ειδήσεων μπορεί να είναι το επόμενο βήμα, μετά τη σύγκλιση της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου και των εφημερίδων. Ενώ σήμερα το κείμενο, η εικόνα και η φωνή βρίσκονται δίπλα το ένα στο άλλο, δεν αποκλείεται να βιώσουμε ένα μέλλον όπου οι ειδήσεις θα λέγονται από ένα νέο μέσο που θα προκύψει από τη σύγκλιση των τριών. Ο τρόπος αφήγησης των ιστοριών στα βιντεοπαιχνίδια, επεσήμανε ο Σμίντ, θα μπορούσε να δώσει μια ιδέα για το τι μπορεί να δούμε στο μέλλον σε επίπεδο παρουσίασης των ειδήσεων.