Η ομάδα Content Filtering Research της Kaspersky Lab κατέγραψε μια μαζική αποστολή email που περιλάμβανε ένα σύνδεσμο που οδηγούσε τους χρήστες σε μια διαφήμιση που ήταν στοYouTube.


kaspersky-logoΥπήρχαν διάφορες παραλλαγές στη μαζική αποστολή, αλλά όλες περιλάμβαναν το ίδιο link που παρέπεμπε στη συγκεκριμένη τοποθεσία. Το YouTube αποτελεί μια δυνητικά ελκυστική πηγή αποστολής spam λόγω της παγκόσμιας δημοτικότητας του. Το 2007, η Kaspersky Lab είχε προβλέψει την πιθανή χρήση του YouTube ως μέσω διάδοσης spam. Ωστόσο, αυτή είναι η πρώτη φορά που οι ειδικοί της εταιρίας εντοπίζουν μαζική αποστολή email που έχει ως βασικό στόχο να κάνει τους χρήστες να δουν ένα διαφημιστικό βίντεο.


«Είναι φυσικό, αυτό το είδος διαφήμισης να είναι πιο ενδιαφέρον και να απολαμβάνει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα», δήλωσε η Darya Gudkova, Επικεφαλής της ομάδας Content Analysis & Research της Kaspersky Lab. «Πριν από δύο χρόνια, οι spammers χρησιμοποιούσαν το όνομα του YouTube και υπόσχονταν ενδιαφέροντα βίντεο για να προσελκύσουν τους χρήστες σε διαφημιστικές ιστοσελίδες. Σήμερα, οι σύνδεσμοι αυτοί οδηγούν πράγματι το χρήστη σε αυτή τη δημοφιλή ιστοσελίδα, η οποία χρησιμοποιείται πλέον για την αποθήκευση ανεπιθύμητου περιεχομένου διαφήμισης», συμπλήρωσε.


Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που μια δημιουργική προσέγγιση έχει χρησιμοποιηθεί από spammers μέσα στη χρονιά. Τον Απρίλιο, είχαν ανιχνευθεί μηνύματα που περιελάμβαναν μη συμβατικές και περίπλοκες εικόνες που διαφήμιζαν υπηρεσίες spamming. Επιπλέον, τεχνικές κωδικοποίησης έχουν ενσωματωθεί σε αρχεία γραφικών, δημιουργώντας προβλήματα για τα φίλτρα spam.


Η Kaspersky Lab θέλει να επαναλάβει πόσο σημαντικό είναι οι χρήστες να διατηρούν ενεργοποιημένα τα φίλτρα spam που διαθέτουν, ώστε να μπλοκάρουν την ανεπιθύμητη ή δυνητικά επικίνδυνη επικοινωνία. H επιλογή ενημέρωσης του φίλτρου spam (spam filter training), η οποία περιλαμβάνεται στα προϊόντα της εταιρίας, πρέπει να χρησιμοποιείται συνεχώς για τη βελτίωση της προστασίας από κάθε είδους μαζική αποστολή ανεπιθύμητων email.