Έρευνα της Nikon αποκαλύπτει ότι οι Έλληνες προσέχουν την «Προσωπική τους Εικόνα», τον τρόπο δηλαδή με τον οποίο θέλουν να τους βλέπουν οι άλλοι – μέσω της χρήσης φωτογραφιών online.


S1000PJ-side projectionΗ μελέτη έδειξε ότι το 43,5% των συμμετεχόντων τραβούν από 25 έως 100 φωτογραφίες κάθε μήνα, με σκοπό όχι τόσο να μοιράζονται τις φωτογραφίες τους σε κλειστό κύκλο, αλλά να τις προβάλλουν γρήγορα και δημόσια.


Σύμφωνα με τη Nikon, «ο συνωστισμός γύρω από ένα άλμπουμ φωτογραφιών ή μια οθόνη μηχανής δεν είναι πλέον αρκετός για τους περισσότερους από εμάς – θέλουμε να μοιραζόμαστε την προσωπική μας εικόνα άμεσα και ευρύτερα. Για το λόγο αυτό, η Nikon δημιούργησε έναν εντελώς νέο τρόπο παρουσίασης των φωτογραφιών σας που ονομάζεται «Projectography». Πρόκειται για μια τεχνολογία άμεσης εμφάνισης των φωτογραφιών σας και, συνεπώς, της προσωπικότητάς σας, μέσω μίας συσκευής προβολής. Για το λόγο αυτό, κατασκευάσαμε την πρώτη στον κόσμο compact μηχανή με ενσωματωμένη συσκευή προβολής, την COOLPIX S1000pj της Nikon».


Δημιουργία προσωπικής εικόνας
Η μελέτη στην οποία συμμετείχαν 12.259 άτομα από 12 χώρες έδειξε ότι η δημιουργία και η φροντίδα της προσωπικής μας εικόνας έχει πολύ μεγάλη σημασία, καθώς μοιραζόμαστε πλέον τις φωτογραφίες μας με ολοένα και περισσότερους τρόπους. Οι μισές φωτογραφίες (46,8%) που τραβούν σήμερα οι Ευρωπαίοι, και σε παρόμοιο ποσοστό (48,2%) οι Έλληνες δημοσιεύονται online ωστόσο, τόσο οι μεν όσο και οι δε, είναι επιλεκτικοί για την εικόνα που προβάλλεται μέσω των φωτογραφιών τους.


Για παράδειγμα, ένας στους πέντε Έλληνες (20%) ζητά από τους φίλους του να αφαιρέσει από το Internet φωτογραφίες που δεν του αρέσουν, ενώ ένα εντυπωσιακό 13,1% προτιμά να ελέγχει πρώτα τις φωτογραφίες πριν δημοσιευτούν. Όταν πρόκειται για τον απόλυτο έλεγχο της προσωπικής τους εικόνας, το 22,2% προτιμά να αναλάβει «ενεργό δράση» τραβώντας αυτοπορτραίτα.


Ο διακεκριμένος ακαδημαϊκός στον τομέα της φωτογραφίας και του πολιτισμού, Martin Lister, σχολίασε: «Η οθόνη της φωτογραφικής μηχανής είναι μια εκδοχή της σελίδας ενός άλμπουμ φωτογραφιών σε μικρότερη κλίμακα – που προορίζεται μόνο για μικρές ομάδες ατόμων που συγκεντρώνονται γύρω της. Από την άλλη πλευρά, υπάρχει η παραδοσιακή προβαλλόμενη φωτογραφία, με φωτεινές εικόνες σε μεγέθυνση που προορίζονται για μεγαλύτερες ομάδες θεατών και είναι σαφώς πιο εντυπωσιακή».


Διαμόρφωση συνείδησης κοινής χρήσης
Στην προσπάθειά μας να προστατεύσουμε την εικόνα μας προς τα έξω καταφεύγουμε στη λογική. Ένας στους δέκα Έλληνες μοιράζεται online μόνο επιλεγμένες φωτογραφίες.


Ο Lister διευκρίνισε: «Οι φωτογραφίες που τραβάμε πολλοί από εμάς, και ιδιαίτερα η νέα γενιά, δεν φυλάσσονται πλέον σε οικογενειακά ή προσωπικά άλμπουμ, ώστε να αποκαλύπτονται μόνο σε στενούς φίλους και συγγενείς. Σήμερα, όταν οι φωτογραφίες μας δημοσιεύονται online, βρίσκονται σε έναν ημι-δημόσιο χώρο. Στην περίπτωση αυτή, ο αποδέκτης των φωτογραφιών αυτών δεν είναι η οικογένεια, αλλά μεγάλες ομάδες συνομηλίκων μας και δίκτυα ατόμων χωρίς στενούς δεσμούς».


Οι νέοι κανόνες
Η Nikon συνεργάστηκε με την Debrett’s, την αυθεντία σε ό,τι αφορά τους κανόνες καλής συμπεριφοράς, για την ανάπτυξη ορισμένων απλών κανόνων καλής διαδικτυακής συμπεριφοράς (Netiquette) κατά τη δημοσίευση φωτογραφιών:
1. Μη δημοσιεύετε φωτογραφίες άλλων ατόμων που μπορεί να τους φέρουν σε δύσκολη θέση χωρίς την άδειά τους.
2. Βεβαιωθείτε ότι είστε ικανοποιημένοι με τις φωτογραφίες που επιλέξατε να δημοσιεύσετε.
3. Μην ξεχνάτε ότι τις φωτογραφίες σας μπορεί να τις δει ο εργοδότης σας, η οικογένεια και οι φίλοι σας, οπότε μη δημοσιεύετε φωτογραφίες ακατάλληλου περιεχομένου.
4. Μη δημοσιεύετε μόνο προσωπικές σας φωτογραφίες – δείχνετε περισσότερο εγωπαθείς παρά ενδιαφέροντες.
5. Αναλογιστείτε τις επιπτώσεις των φωτογραφιών σας σε άλλα άτομα πριν τις δημοσιεύσετε ή τις προβάλετε.


Ο Jo Bryant, σύμβουλος καλής συμπεριφοράς για την Debrett’s, σχολίασε: «Είναι σημαντικό να θυμάστε τους κανόνες καλής συμπεριφοράς όταν μοιράζεστε φωτογραφίες online. Πρέπει να συμπεριφέρεστε πάντα ευγενικά και με σεβασμό απέναντι στους άλλους και να σκέφτεστε πάντα τα συναισθήματά τους πριν δημοσιεύσετε φωτογραφίες – μπείτε στη θέση τους πριν πατήσετε το κουμπί ‘αποστολή’».


Σύμφωνα με την έρευνα, όλο και περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να μοιράζονται άμεσα την προσωπική τους εικόνα και, για το λόγο αυτό, η Nikon δημιούργησε το Projectography και την πρώτη στον κόσμο compact ψηφιακή μηχανή με ενσωματωμένη συσκευή προβολής. Η COOLPIX S1000pj της Nikon παρέχει τη δυνατότητα κοινής χρήσης των φωτογραφιών σας σε μια νέα διάσταση και μπορείτε να την αποκτήσετε από σήμερα κιόλας.


Επισκεφτείτε την τοποθεσία http://www.youtube.com/user/NikonCOOLPIXeu#play/uploads/0/yhNRhoe-AV0 για ένα video σχετικά με τη χρήση της μηχανής.