Πρόσφατη έρευνα της Nielsen αναφέρει ότι τριπλασιάστηκε ο χρόνος που οι χρήστες περνούν σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης τον τελευταίο χρόνο, με αντίστοιχη αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης σε αυτές.


SocialNetworksMapΗ δραστηριότητα των χρηστών σε ότι αφορά την κοινωνική δικτύωση και τα blogs έφτασε το 17% του συνολικού χρόνου που περνούν στο Ίντερνετ κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, σημειώνοντας αύξηση 6% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2008. Ταυτόχρονα, η Nielsen επισημαίνει στην έρευνα της ότι η διαφημιστική δαπάνη σε αυτές τις διαδικτυακές υπηρεσίες αυξήθηκε 119%, από 49 εκατομμύρια δολάρια το 2008, στα 108 εκατομμύρια τον περασμένο μήνα.


Όπως επεσήμανε ο Τζον Γκίμπς, αντιπρόεδρος του τμήματος αναλύσεων media της Nielsen Online, «αυτά τα sites είναι μερικοί από τους κύριους λόγους ανάπτυξης του Ίντερνετ, οπότε υπάρχει μία φυσική τάση διάθεσης διαφημιστικών πόρων προς αυτή την κατεύθυνση.


Λίγη έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι το Facebook έχει επωφεληθεί στο μέγιστο βαθμό από αυτή την εξέλιξη. Σε πρόσφατο δημοσίευμα στο επίσημο blog της εταιρείας, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ανακοίνωσε ότι η ιστοσελίδα έφτασε τους 300 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, με τα 100 εκατομμύρια να εντοπίζονται στις ΗΠΑ.


Σύμφωνα με τον Γκιμπς, εκτός από τον αριθμό των χρηστών του Facebook, ταυτόχρονα αυξάνεται ο μέσος χρόνος παραμονής στην ιστοσελίδα, φτάνοτνας τις πέντε ώρες και 46 λεπτά κάθε μήνα, κατά μέσο όρο. Το Facebook πλέον αντιστοιχεί στο 14,7% των impressions διαφημίσεων στις ΗΠΑ για τον Αύγουστο, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση από το 1,8% του Ιανουαρίου.


Η Nielsen αναφέρει ακόμη στην έρευνα της ότι παρά το γεγονός ότι πολλές εταιρείες μείωσαν τη online διαφημιστική τους δαπάνη από τον περασμένο Αύγουστο, η δαπάνη προς τα σημαντικότερα κοινωνικά δίκτυα του web συνολικά αυξήθηκε. Στην πρώτη θέση βρέθηκε η αγορά ψυχαγωγίας, που αύξησε τη διαφημιστική της δαπάνη στο Ίντερνετ κατά 812%, ενώ οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες αύξησαν τη δαπάνη κατά 364%.


Όπως φαίνεται και από τα λεγόμενα του Γκιμπς, οι αναστολές των διαφημιζομένων σχετικά με την απόδοση της διαφήμισης στα κοινωνικά δίκτυα του web φαίνεται να καταρρίπτονται με χαρακτηριστικό τρόπο.