Η Sony και η Panasonic αναφέρουν ότι μέσα στην επόμενη χρονιά θα κυκλοφορήσουν τηλεοράσεις 3D, ενώ και οι Mitsubishi και JVC φαίνεται να αναπτύσσουν παρόμοια προϊόντα τα οποία αναμένονται.


3DTV«Η τηλεόραση γίνεται επιτέλους αληθινή, με τρεις διαστάσεις», δήλωσε ο Ρόμπερτ Πέρι, αντιπρόεδρος της Panasonic. «Είναι το επόμενο σύνορο», σχολίασε χαρακτηριστικά.


Ο Πέρι συνέκρινε τη μετάβαση στο 3D με την παλαιότερη μετάβαση από την απσρόμαυρη στην έγχρωμη εικόνα και τις πιο πρόσφατες τηλεοράσεις υψηλής ευκρίνειας. Το αμερικανικό αθλητικό δίκτυο ESPN κάνει δοκιμαστικές εκπομπές αγώνων σε τρεις διαστάσεις, χρησιμοποιώντας κάμερες με δύο σετ φακών, που θα δημιουργούν την τρίτη διάσταση του βάθους στον τηλεθεατή. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, η τιμή μιας τηλεόρασης 3D, που θα περιλαμβάνει τη συσκευή, το περιεχόμενο που θα εκπέμπεται με συγκεκριμένο τρόπο και τα ειδικά τρισδιάστατα γυαλιά, δεν θα είναι σημαντικά υψηλότερο από κάποιες τηλεοράσεις HD που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά.


Ωστόσο, δε λείπουν εκείνοι που θεωρούν ότι η τρισδιάστατη τεχνολογία δεν είναι ακόμη έτοιμη για οικιακή χρήση. Εκφράζονται ανησυχίες ότι οι εκπομπές σε τρεις διαστάσεις, που απαιτούν διπλάσια ποσότητα δεδομένων, θα καταναλώνουν μεγάλο μέρος του bandwidth, ενώ και η χρήση των ειδικών γυαλιών δεν θα αφομοιωθούν εύκολα από τους καταναλωτές.


Όπως εξηγεί ο Σέιν Στάρτζον, εκδότης του HDTV Magazine στις ΗΠΑ, τα ειδικά γυαλιά του προκάλεσαν πονοκέφαλο και σίγουρα θα αποτελέσουν λόγο μη αγοράς της νέας τεχνολογίας. «Απ’ όσα έχω δει από τους κατασκευαστές, δεν έχουμε φτάσει ακόμη σε ικανοποιητικό σημείο. Υπάρχουν ακόμη πολλά πράγματα που εμποδίζουν την τεχνολογία αυτή από το να μπει στα σπίτια μας».


Όσοι βρέθηκαν σε πρόσφατη έκθεση ηλεκτρονικών προϊόντων, εντυπωσιάστηκαν από τα αθλητικά πλάνα τριών διαστάσεων σε τηλεοράσεις της Sony, που έκανε τους σκιέρ να φαίνεται ότι θα βγουν από τη διαστάσεων 103 ιντσών τηλεόραση. Πάντως, η τεχνολογία δεν θα είναι κατάλληλη για όλους τους τύπους των προγραμμάτων. «Δε μπορώ να φανταστώ ότι θα βλέπουμε δελτία ειδήσεων σε τρεις διαστάσεις», σχολίασε σχετικά ο Ντέιβιντ Λες, διευθυντής πωλήσεων της εταιρείας ηλεκτρονικών AV Media. «Θα είναι όμως ιδανική για να παρακολουθείς αθλητικούς αγώνες».


Εκτός από τα ειδικά γυαλιά που πρέπει να φορούν οι καταναλωτές, απαιτείται και κατάλληλη προσαρμογή των τηλεοπτικών προγραμμάτων ώστε να μετατρέπονται σε τρισδιάστατες προβολές, που προϋποθέτει σοβαρές επενδύσεις σε υποδομές εκπομπής τηλεοπτικού σήματος.


Ο Μάικλ Μπρέντγουελ, εκπρόσωπος της Digital Projection, εταιρείας που κατασκευάζει 3-D Home Theaters, τόνισε ότι η τρίτη διάσταση είναι η μεγαλύτερη τεχνολογική εξέλιξη για την οικιακή ψυχαγωγία για τα επόμενα χρόνια. «Τουλάχιστον μέχρι να φτάσουμε στα ολογράμματα», δήλωσε.