Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Φωτογραφίας είναι στην ευχάριστη θέση να αποκαλύψει τους φιναλίστ και τους τελικούς υποψήφιους φωτογράφους του Διαγωνισμού Επαγγελματιών των Sony World Photography Awards 2022.

Στο 15ο έτος διεξαγωγής του, ο Διαγωνισμός Επαγγελματιών επιβραβεύει μια συλλογή έργων τόσο για την εξαιρετική τεχνική όσο και για  την πρωτότυπη προσέγγιση σε σύγχρονα θέματα.

Ο νικητής του τίτλου «Φωτογράφος της χρονιάς 2022» θα επιλεγεί από την ομάδα των φιναλίστ για τον Διαγωνισμό Επαγγελματιών και θα ανακοινωθεί στις 12 Απριλίου 2022. Τα έργα τόσο των φιναλίστ του επαγγελματικού διαγωνισμού όσο και των τελικών υποψηφίων, θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο της έκθεσης Sony World Photography Awards στο Somerset House, από 13 Απριλίου έως και 02 Μαΐου 2022.

Περισσότερες από 340.000 φωτογραφίες από 211 περιοχές υποβλήθηκαν στο πλαίσιο των Βραβείων Sony World Photography Awards 2022 και πάνω από 156.000 κατατέθηκαν στις 10 κατηγορίες του Επαγγελματικού Διαγωνισμού – ο μεγαλύτερος αριθμός συμμετοχών που έχει σημειωθείς στην ιστορία των βραβείων έως σήμερα. 

Ακολουθούν οι τρεις φιναλίστ φωτογράφοι και τα έργα τους για κάθε κατηγορία των Sony World Photography Awards 2022:

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ & DESIGN

Στο «Nur-Sultan», ο Javier Arcenillas (Ισπανία) παρουσιάζει μια σειρά από φωτογραφίες της αξιοσημείωτης και εκκεντρικής αρχιτεκτονικής της πρωτεύουσας του Χαζακστάν. Στο «Blueprint», ο Yun Chi Chen (Ταϊβάν) δημιουργεί εικόνες πολλαπλών επιπέδων «μιμούμενες» τη διαδικασία ενός παραδοσιακού αρχιτεκτονικού σχεδίου ή κυανότυπου, χρησιμοποιώντας ψηφιακές post production τεχνικές. Το «Dorf» του Domagoj Burilović (Κροατία) χρησιμοποιεί φωτογραφικό μοντάζ για να εκφράσει την ειρωνεία για το πώς η φύση έχει ανακτήσει τα σπίτια της Σλαβονίας, μιας περιοχής που πλούτισε τον 19ο αιώνα από την εκμετάλλευση του τοπικού δάσους και της γης.

Δημιουργικοτητα

Το «New Waves» του Raphaël Neal (Ηνωμένο Βασίλειο) αντιπαραθέτει σκηνές από την κλιματική αλλαγή με πορτρέτα εφήβων, όπου τα δίπτυχα αναδεικνύουν τις καταστροφικές συνέπειες που βιώνουν εκείνοι που θα επηρεαστούν περισσότερο από αυτά. Μερικές φορές το «Sky Above us is Open» της Sarah Grethe (Γερμανία) ακολουθεί το ταξίδι της φωτογράφου στην πατρίδα της μητέρας της στη νότια Γερμανία, όπου η ίδια εξερευνά τη σχέση τους μέσα από σκηνοθετημένα πορτρέτα και τη νεκρή φύση. Το «Mellow Apocalypse» του Alnis Stakle (Λετονία) «επαναλαμβάνει» γραφικά από ανοιχτές συλλογές μουσείων, επιστημονικών ιδρυμάτων και τραπεζών εικόνων, με στόχο τη δημιουργία ενός κολλάζ με εξαιρετικά λεπτομερή στοιχεία, στα οποία ανόμοια μοτίβα ανακατεύονται και συγκρούονται.

ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ

Στο  έργο «The Long Days of Hanau» από τον Fabian Ritter (Γερμανία) καταγράφει την κοινότητα στο Hanau της Γερμανίας στον απόηχο των ρατσιστικών επιθέσεων στην πόλη στις 19 Φεβρουαρίου 2020. Το «The Children of the Financial Collapse in Venezuela» από τον διάσημο φωτορεπόρτερ Jan Grarup (Δανία) απεικονίζει σκηνές απόγνωσης και άθλιας φτώχειας των κατοίκων της Βενεζουέλας στην Κολομβία. Το «Insurrection» από τον διάσημο φωτογράφο ειδήσεων Win McNamee (Ηνωμένες Πολιτείες) απαθανατίζει τις δραματικές σκηνές όταν ένας όχλος υποστηρικτών του Τραμπ εισέβαλε στο Καπιτώλιο των ΗΠΑ και πολέμησε μέσα στο κτίριο στις 6 Ιανουαρίου 2021.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Το «Living in the Transition» του Shunta Kimura (Ιαπωνία) διερευνά τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στο Μπαγκλαντές, όπου οι ντόπιοι αντιμετωπίζουν σε ολοένα και μεγαλύτερο βαθμό τις επιπτώσεις της, όπως η διάβρωση ποταμών, οι κατολισθήσεις και η αύξηση των επιπέδων αλατότητας. Στο «Nemo’s Garden», ο Giacomo d’Orlando (Ιταλία) καταγράφει το πρώτο υποβρύχιο-θερμοκήπιο στον κόσμο – μια πιθανή λύση στην απελπισμένη ανάγκη να βρεθούν εναλλακτικές και βιώσιμες μέθοδοι καλλιέργειας τροφίμων. Το «Portraits in Ashes» του καταξιωμένου φωτογράφου Gideon Mendel (Νότια Αφρική) απεικονίζει οικογένειες και άτομα μέσα στα άδεια κελύφη των κατεστραμμένων κτιρίων, αποτυπώνοντας οδυνηρά την καταστροφή στον απόηχο των πυρκαγιών στην Ελλάδα, τον Καναδά και τις ΗΠΑ.

ΤΟΠΙΟ

Τραβηγμένη κατά τη διάρκεια ενός χειμώνα με υπερβολικά έντονες χιονοπτώσεις που προκαλούνται από την κλιματική αλλαγή, το «Solar Graphic» από τον Andrius Repšys (Λιθουανία) καταγράφει βιώσιμες πηγές ενέργειας όπως φράγματα, ανεμογεννήτριες και ηλιακές μπαταρίες από ψηλά, συρρικνώνοντάς τις σε γραφικές αφαιρέσεις. Το «Life on Earth» του Lorenzo Poli (Ιταλία), εμβαθύνει στην αιθέρια μαγεία της φύσης και στη μυστηριώδη ομορφιά ενός αδέσμευτου κόσμου, που απεικονίζεται μέσα από ένα ποικίλο σύνολο τοπίων. Όταν ο φωτογράφος πορτρέτων Gareth Iwan Jones (Ηνωμένο Βασίλειο) δεν μπόρεσε να συνεχίσει τη δουλειά του κατά τη διάρκεια του lockdown, έστρεψε τον φακό του στις φιγούρες των δέντρων στον ουρανό του σούρουπο, δημιουργώντας μια σειρά από εικόνες που μοιάζουν με πορτρέτα, δίνοντάς τους τον τίτλο «Tree».

Portfolio

Το έργο «The Beauty of Humanity» της Anna Neubauer (Αυστρία) διερευνά την επιθυμία του φωτογράφου να απομακρυνθεί από τα παραδοσιακά στερεότυπα και να γιορτάσει τη διαφορετικότητα μέσα από μια σειρά στοχαστικών πορτρέτων. Στο «Portfolio», ο Hugh Fox (Ηνωμένο Βασίλειο), απαθανατίζει ήρεμες στιγμές της καθημερινής ζωής με την οικογένεια και τους φίλους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ο εμπορικός και εκδοτικός φωτογράφος Julian Anderson (Ηνωμένο Βασίλειο) παρουσιάζει μια επιλογή από πορτραίτα, εικόνες τοπίων και νεκρές φύσεις που τραβήχτηκαν για διάφορα project περιοδικών.

ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ 


Το «Caryatis» 2021 του Γιώργου Τατάκη (Ελλάδα) είναι μια μελέτη για τις ελληνικές γυναικείες παραδοσιακές φορεσιές που προέρχονται από διαφορετικές χρονικές περιόδους της πλούσιας ιστορίας της Ελλάδας, με κάθε φωτογραφία σχολαστικά ερευνημένη και σκηνοθετημένη. Το «Migrantes» από τον αξιότιμο φωτορεπόρτερ Adam Ferguson (Αυστραλία) είναι μια σειρά από αυτοπροσωπογραφίες μεταναστών στο Μεξικό, καθώς οι ίδιοι περιμένουν να περάσουν τα σύνορα προς τις ΗΠΑ. Χρησιμοποιώντας μια κάμερα τοποθετημένη σε τρίποδο με απελευθέρωση καλωδίου, ο Ferguson κάλεσε τα θέματά του να επιλέξουν τη στιγμή της λήψης, δίνοντάς τους έτσι εξουσία πάνω στην εικόνα τους. Το «Bushmeat Hunters» του αξιοσέβαστου παραγωγού ντοκιμαντέρ Brent Stirton (Νότια Αφρική) είναι μια σειρά από πορτρέτα κυνηγών, οι οποίοι απεικονίζονται με τα θηράματά τους, πλαισιωμένα με τρόπο που θυμίζει παραδοσιακούς πίνακες κυνηγών.

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Απεικονίζοντας το δράμα και τον ενθουσιασμό των Ολυμπιακών Αγώνων, το «Tokyo Twenty Twenty One» από τον αξιόλογο αθλητικό φωτογράφο Adam Pretty (Αυστραλία) δείχνει τη δύναμη και την ανδρεία των αθλητών. Το «Kuarup» του Ricardo Teles (Βραζιλία) τεκμηριώνει ένα τελετουργικό των Ιθαγενών Βραζιλιάνων Xingu για να τιμήσουν τους νεκρούς, το οποίο περιλαμβάνει μια πολεμική τέχνη που ονομάζεται Huka-huka – φέτος απονεμήθηκε τιμή κυρίως στα θύματα του Covid-19. Το «Loyal Fans» του Roman Vondrouš (Τσεχία) απεικονίζει τον ζήλο και την αφοσίωση των οπαδών του ποδοσφαιρικού συλλόγου Bohemians Prague 1905, οι οποίοι δεν πτοήθηκαν από τους περιορισμούς της πανδημίας, φέρνοντας τις δικές τους σκάλες για να παρακολουθήσουν αγώνες πάνω από τον φράχτη.

ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ

Στη σειρά του «From Nigeria» στο Nässjö, ο Cletus Nelson Nwadike (Σουηδία) φωτογραφίζει αντικείμενα στο χιόνι που του θυμίζουν ιδιαίτερα το σπίτι, ένας τρόπος να θρηνήσει την αείμνηστη μητέρα του που δεν μπόρεσε να πάρει βίζα για να έρθει και να συναντήσει την οικογένειά του. Για το «Constellation» οι Haruna Ogata (Ιαπωνία) & Jean-Etienne Portail (Γαλλία) δημιούργησαν πολύχρωμα αφηρημένα γλυπτά τα οποία στη συνέχεια φωτογράφισαν ως μια σειρά από κομψές γραφικές συνθέσεις. Το «Concordia» του Alessandro Gandolfi (Ιταλία) εστιάζει σε μια σειρά αντικειμένων που διασώθηκαν από το ναυάγιο του Costa Concordia, ενός κρουαζιερόπλοιου που βυθίστηκε το 2012, στοιχίζοντας 32 ζωές.

ΦΥΣΗ & ΑΓΡΙΑ ΖΩΗ

Το «The Fox’s Tale» του Milan Radisics (Ουγγαρία) ακολουθεί τις παρατηρήσεις του φωτογράφου για μια περίοδο οκτώ μηνών, όταν περνούσε σχεδόν κάθε βράδυ φωτογραφίζοντας μια νεαρή αλεπού που επισκεπτόταν τον κήπο του. Το «Absolute Beginner» της Oana Baković (Ρουμανία) είναι μια σειρά εικόνων που εξερευνούν τη μεγάλη ποικιλία και την ομορφιά της χλωρίδας στην περιοχή του φωτογράφου. Το «Exotic Appetite – Inside the Italian Exotic Animal Trade» από τον φωτορεπόρτερ και νικητή του Βραβείου Φωτογράφος της Χρονιάς 2019, Federico Borella (Ιταλία) εξετάζει το λιγότερο γνωστό εμπόριο ζωντανών εξωτικών ζώων στην Ιταλία, όπου εκτίθενται και πωλούνται για τεράστια κέρδη .

Η δουλειά των φιναλίστ και των επιλεγμένων φωτογράφων στον Διαγωνισμό Επαγγελματιών κρίθηκε από τους: Rahaab Allana, Επιμελήτρια και Εκδότης, Alkazi Foundation for the Arts, από το Νέο Δελχί. Ângela Ferreira, καλλιτέχνης, ανεξάρτητη επιμελήτρια φωτογραφίας και μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Escola de Belas Artes Universidade Federal do Rio de Janeiro στη Βραζιλία. Deborah Klochko, Εκτελεστική Διευθύντρια και Επιμελήτρια του Μουσείου Φωτογραφικών Τεχνών, Σαν Ντιέγκο, στις Ηνωμένες Πολιτείες· Richmond Orlando Mensah, Ιδρυτής και Δημιουργικός Διευθυντής, Manju Journal, Γκάνα. και Mike Trow, Ανεξάρτητος Επιμελητής και Συντάκτης Φωτογραφιών, Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής.

Σχολιάζοντας εκ μέρους της κριτικής επιτροπής, ο πρόεδρος Mike Trow λέει: «Οι φιναλίστ και η βραχεία λίστα των Sony World Photography Awards 2022 είναι τόσο διαφορετικοί, προκλητικοί και, πιστεύω, τόσο ισχυροί όσο ποτέ. Το επίπεδο εργασίας στον Διαγωνισμό Επαγγελματιών με εξέπληξε στο βάθος και την ποικιλία του. Σε ορισμένα σημεία μπορεί όλοι να νιώθαμε ότι η συνεχιζόμενη κρίση που προκάλεσε ο Covid σήμαινε ότι ο κόσμος είχε «κλειδώσει», αλλά όταν εξετάζουμε αυτά τα έργα είναι σαφές ότι τίποτα δεν μπορεί να απέχει περισσότερο από την αλήθεια. Το να έχεις την ευκαιρία να δεις τόση δουλειά από όλο τον κόσμο είναι ταπεινωτικό  και ξεσηκωτικό. Η σημασία της φωτογραφίας στην ερμηνεία του κόσμου μας, φέρνοντας στο προσκήνιο ζωτικής σημασίας ανθρωπιστικά, περιβαλλοντικά και συναισθηματικά ζητήματα, καλύπτοντας παράλληλα κατηγορίες τόσο διαφορετικές όπως ο Αθλητισμός, το Δημιουργικό και το Τοπίο, τον καθιστούν έναν τόσο συναρπαστικό διαγωνισμό. Το να βλέπει κανείς φωτογραφίες και να προκαλεί τον εαυτό του να τις διαβάσει ανοιχτά και ειλικρινά είναι προνόμιο ενώ με μια τόσο στοχαστική, ακαδημαϊκή και παγκόσμια κριτική επιτροπή, ελπίζω να πετύχαμε την αποστολή μας να συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε τη ζωτικότητα και τη δύναμη της φωτογραφίας

Οι μεγάλοι νικητές στις κατηγορίες Student, τον Διαγωνισμό Νέων, τον Ανοιχτό Διαγωνισμό και τον Διαγωνισμό Επαγγελματιών των Sony World Photography Awards 2022 θα ανακοινωθούν στις 12 Απριλίου 2022 και θα συμμετέχουν με τα έργα τους στην επιφανή έκθεση στο Somerset House του Λονδίνο (13 Απριλίου-2 Μαΐου 2022). Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους νικητές και τους τελικούς υποψηφίους, επισκεφθείτε τη διεύθυνση www.worldphoto.org 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ 2022 ΝΙΚΗΤΕΣ ΚΑΙ τελικοι υποψηφιοι

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ & Design:

ΦΙΝΑΛΙΣΤ:

Javier Arcenillas, Spain

Yun Chi Chen, Taiwan

Domagoj Burilović, Croatia

τελικοι υποψηφιοι: 

Jason Au, Hong Kong

Serena Dzenis, Australia

Khalid Najib, Palestinian Territory

Rene Cassio Scholz, Germany

Mark Henley, UK

δημιουργικότητα:

ΦΙΝΑΛΙΣΤ:

Raphaël Neal, UK

Alnis Stakle, Latvia

Sarah Grethe, Germany

τελικοι υποψηφιοι: 

Ioana Moldovan, Romania

Peter Franck, Germany

Hugh Kinsella Cunningham, UK

Julia Ovchinnikova, Russian Federation

Marius Ionut Scarlat , Romania

Alejandra Aragón, Mexico

ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ:

ΦΙΝΑΛΙΣΤ:

Jan Grarup, Denmark

Fabian Ritter, Germany

Win McNamee, US

τελικοι υποψηφιοι: 

Alejandro Cegarra, Venezuela

Havard Bjelland, Norway

Kyaw Zay Yar Lin, Myanmar

Andrea Bettancini, Italy

Moses Omeogo, Germany

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: 

ΦΙΝΑΛΙΣΤ:

Shunta Kimura, Japan

Giacomo d’Orlando, Italy

Gideon Mendel, South Africa

τελικοι υποψηφιοι: 

Lieven Engelen, Belgium

Mehdi Mohebi Puor, Islamic Republic of Iran

J Henry Fair, US

Kikoh Matsuura & Kazuki Ide, Japan

ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ: 

ΦΙΝΑΛΙΣΤ:

George Tatakis, Greece

Adam Ferguson, Australia

Brent Stirton, South Africa

τελικοι υποψηφιοι: 

Vladimir Frumin, Russian Federation

Joan-Ramon Manchado, Spain

Phillip Walter Wellman, US

Areshina Nadezhda, Russian Federation

ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΑΓΡΙΑ ΖΩΗ: 

ΦΙΝΑΛΙΣΤ:

Milan Radisics, Hungary

Oana Baković, Romania

Federico Borella, Italy

τελικοι υποψηφιοι: 

Paola Lai, Italy

Arun Kuppuswamy Mohanraj, UK

Debora Lombardi, Italy

Graeme Purdy, UK

Amin Mezian, Spain

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ ΣΤΟ WORLDPHOTO.ORG/PRESS

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ ΣΤΟ WORLDPHOTO.ORG/PRESS

ΤΟΠΙΟ: 

ΦΙΝΑΛΙΣΤ:

Andrius Repšys, Lithuania

Gareth Iwan Jones, UK

Lorenzo Poli, Italy

τελικοι υποψηφιοι: 

Martin Broen, US

Mihails Ignats, Latvia

Jonas Daley, China Mainland

Manuel Enrique González Carmona, Spain

Majid Hojjati, Iran, Islamic Republic Of

Milan Radisics, Hungary

ΑΘΛΗΣΗ: 

ΦΙΝΑΛΙΣΤ:

Roman Vondrouš, Czech Republic

Adam Pretty, Australia

Ricardo Teles, Brazil

τελικοι υποψηφιοι: 

André Pitome Ávila, Brazil

Bradley Kanaris, Australia

Jesús Arvizu, Mexico

Pan Liao, China Mainland

Luis Tato, Spain

PORTFOLIO: 

ΦΙΝΑΛΙΣΤ:

Anna Neubauer, Austria

Julian Anderson, UK

Hugh Fox, UK

τελικοι υποψηφιοι: 

Luca Locatelli, Italy

Sara Goli, Islamic Republic of Iran
Adrees Latif, US

Mikołaj Marczuk, Poland

Marlena Waldthausen, Germany

νεκρη φυση: 

ΦΙΝΑΛΙΣΤ:

Cletus Nelson Nwadike, Sweden

Haruna Ogata (Japan) & Jean-Etienne Portail (France)

Alessandro Gandolfi, Italy

τελικοι υποψηφιοι: 

Bence Kalmar, Hungary

Céline Pannetier, France

Graziella Cerveira Nunes, Brazil

Ichio Usui, Japan
Reinis Hofmanis, Latvia

IMAGES AVAILABLE AT WORLDPHOTO.ORG/PRESS

IMAGES AVAILABLE AT WORLDPHOTO.ORG/PRESS