Με αφορμή το πρόσφατο λανσάρισμα αρκετών νέων συσκευών, μιλήσαμε με τον «τιμονιέρη» των smartphones και wearables της κορεατικής εταιρείας σε Ελλάδα και Κύπρο.

«Εξαιρετικά θετική η ανταπόκριση της αγοράς στα foldables»

Άρης Παρασκευόπουλος, Επικεφαλής του τμήματος Κινητής Τηλεφωνίας της Samsung Electronics HellasO επικεφαλής του τμήματος κινητής τηλεφωνίας της εταιρείας, που μονοπωλεί την κατηγορία των foldable smartphones στο ράφι του retail, αναμφίβολα είχε αρκετά να μας πει για τις νέες αναδιπλούμενες συσκευές της Samsung, τις οποίες μάλιστα οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν μέσω του προγράμματος «Buy & Try». Η δυνατότητα δοκιμής στα Galaxy Ζ Flip3 και Galaxy Ζ Fold3 με επιστροφή χρημάτων έπειτα από 30 μέρες, σε περίπτωση που o αγοραστής δεν μείνει ικανοποιημένος, είναι ενδεικτική της αυτοπεποίθησης που έχει η κορεατική εταιρεία για την απήχηση, αλλά και την τεχνική αρτιότητα της τελευταίας γενιάς των αναδιπλούμενων κινητών της. Στα foldables, στα wearables, αλλά και στις υπόλοιπες εξελίξεις της αγοράς, σε εποχές πανδημίας, μας ξενάγησε ο Aρης Παρασκευόπουλος στη συνέντευξη που ακολουθεί…

– Πρόσφατα λανσάρατε τα νέα αναδιπλούμενα smartphones της εταιρείας σας, τα Samsung Galaxy Z Fold3 και Galaxy Z Flip3. Τι νέο έχει να προσφέρει αυτή η νέα γενιά foldables σε σχέση με την προηγούμενη;

Samsung Galaxy Z Fold3 5G

Samsung Galaxy Z Fold3 5G

Η Samsung επενδύει πάντα στην καινοτομία, προκειμένου οι συσκευές της να είναι πιο λειτουργικές, πιο ασφαλείς για τους καταναλωτές και να διαρκούν περισσότερο, παραμένοντας αξιόπιστες και μετά από πολλά χρόνια χρήσης. Eτσι, οι μηχανικοί μας εργάστηκαν σκληρά, για να βεβαιωθούν ότι τα νέα αναδιπλούμενα της Samsung είναι τα πιο ανθεκτικά και να προσφέρουν μια αναβαθμισμένη εμπειρία στον χρήστη. Για πρώτη φορά στη σειρά Galaxy Z, το Z Fold3 και το Z Flip3 είναι εξοπλισμένα με το πρωτόκολλο αντοχής στο νερό IPX8—το πρώτο πρωτόκολλο αντίστασης στο νερό παγκοσμίως σε αναδιπλούμενη συσκευή. Επίσης, οι δυο συσκευές διαθέτουν το νέο, υπερ-ανθεκτικό υλικό Armor Aluminum, που είναι 10% πιο ανθεκτικό από το προηγούμενο. Η οθόνη στο εξωτερικό μέρος και η πίσω όψη και στις δυο συσκευές είναι εξοπλισμένες με το πιο ισχυρό Corning Gorilla Glass Victus, που τις προφυλάσσει δυο φορές περισσότερο από γρατζουνιές και που είναι κατά 50% λιγότερο εύθραυστο από το Gorilla Glass 6. Επιπλέον, και οι δυο συσκευές διαθέτουν ελαστική προστατευτική μεμβράνη οθόνης PET, που εφαρμόζεται πάνω από το UTG, και βελτιστοποιημένες επιστρώσεις στην οθόνη, που αυξάνουν την αντοχή κατά 80% και κάνουν την οθόνη ακόμα πιο ομαλή στην αφή για τους χρήστες. Τέλος, και το Z Fold3 και το Z Flip3 υποβλήθηκαν σε σκληρές δοκιμές αντοχής, με αποτέλεσμα ένα σχέδιο που μπορεί να ξεδιπλωθεί και να αναδιπλωθεί πάνω από 200.000 φορές. Αυτά τα αποτελέσματα, μάλιστα, υποστηρίχθηκαν από την Bureau Veritas, τον παγκόσμιο ηγέτη στις υπηρεσίες δοκιμών, επιθεώρησης και πιστοποίησης.

– Οι καινοτόμες τεχνολογίες των foldable κινητών της flagship σειράς Z πιστεύετε πως θα μπορέσουν να αξιοποιηθούν και από οικονομικότερες συσκευές; Αν ναι, σε πόσα χρόνια εκτιμάτε πως θα συμβεί αυτό;

Samsung Galaxy Z Flip3 5G

Αρχικά να πούμε ότι και το Galaxy Z Flip3 είναι απολύτως προσιτό οικονομικά για όποιον θέλει ένα αξιόπιστο αναδιπλούμενο smartphone και έχει ήδη βρει πολύ θετική ανταπόκριση από την αγορά. Σχετικά με τις καινοτόμες τεχνολογίες που μπορούν να αξιοποιηθούν, βλέπουμε ότι υπάρχει η ανάγκη για μικρότερες συσκευές, ώστε να μεταφέρονται πιο εύκολα. Ηδη το καινούργιο αλουμίνιο τεχνολογίας Armor είναι κάτι που θα χρησιμοποιήσουμε και σε άλλες συσκευές, προκειμένου να τις κάνουμε πιο ανθεκτικές. Οσο, επίσης, διευρύνεται το portfolio της σειράς των αναδιπλούμενων αναμένεται να δούμε μια μείωση στις τιμές τους βάσει προσφοράς και ζήτησης φυσικά.

– Η επιβολή των κυρώσεων των ΗΠΑ στη Huawei διαμόρφωσε ένα καινούργιο τοπίο και στην ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας. Θεωρείτε πως η Samsung εκμεταλλεύθηκε στο μέγιστο τη συγκυρία; Πώς αναπτυχθήκατε μεριδιακά;

Συγκυρίες επηρεάζουν και πάντα θα επηρεάζουν την αγορά. Σύμφωνα με πρόσφατη, δημοσιευμένη έρευνα της Canalys, η Samsung είχε τις περισσότερες πωλήσεις smartphones στον κόσμο το πρώτο τρίμηνο του 2021 με ένα ποσοστό που ισοδυναμεί με το 22% της αγοράς παγκοσμίως. Kαι στο δεύτερο τρίμηνο, η Samsung παραμένει πρώτη στις πωλήσεις στην Ευρώπη, με ένα μερίδιο 31%, ενώ παραμένει πρώτη και στην Ελλάδα. Ηδη, επίσης, η σειρά των αναδιπλούμενων κινητών είχε εξαιρετικά θετική ανταπόκριση από την αγορά και σίγουρα θα είναι η πλέον ευπώλητη σε σχέση με τους προκατόχους τους.

– Σημαντική ανάπτυξη παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στην κατηγορία των wearables, με τα «έξυπνα» ρολόγια και τα earbuds να κερδίζουν την προσοχή ολοένα και μεγαλύτερης μερίδας του καταναλωτικού κοινού. Πώς τοποθετείται η Samsung στη συγκεκριμένη αγορά;

Οι συσκευές που αναφέρατε είναι κομμάτι του οικοσυστήματος, η εξέλιξη του οποίου αποτελεί κομμάτι της στρατηγικής μας, καθώς τις θεωρούμε απαραίτητες για την αναβαθμισμένη καθημερινότητα κάθε χρήστη. Οι συσκευές αυτές έρχονται να ικανοποιήσουν τις αυξημένες ανάγκες για fitness, entertainment, socializing, gaming κ.ο.κ. Υπάρχει ξεκάθαρα ανοδική τάση στα wearables και στη δημιουργία ενός προσωπικού οικοσυστήματος. Ηδη τα Galaxy Watch 4 και Watch4 Classic έχουν ξεκινήσει δυναμικά, ξεπερνώντας τις προσδοκίες μας, αποτυπώνοντας πόσο θετική είναι η αγορά για τη συγκεκριμένη κατηγορία.

– Η Samsung ήταν μια από τις πρώτες εταιρείες που πόνταρε σε ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα, τοποθετώντας το smartphone σε κεντρικό ρόλο. Ποια είναι η επόμενη προϊοντική κατηγορία που προβλέπετε πως θα γίνει «smart» και θα τεθεί υπό τον έλεγχο των κινητών στο μέλλον;

Άρης Παρασκευόπουλος, Επικεφαλής του τμήματος Κινητής Τηλεφωνίας της Samsung Electronics HellasΜιλάμε εδώ και χρόνια για μια συνδεδεμένη ζωή, ένα όραμα που έχει γίνει πλέον πραγματικότητα και εξελίσσεται καθημερινά μέσα από τις καινοτόμες τεχνολογίες. Ηδη έρευνες μάς έχουν δείξει ότι στο εγγύς μέλλον προβλέπεται ότι θα έχουμε κατά μέσο όρο περισσότερες από 20 συνδεδεμένες συσκευές ανά άτομο και σχεδόν 40 ανά νοικοκυριό. Με κάποιον τρόπο, λοιπόν, ό,τι δημιουργείται έρχεται να προστεθεί σε ένα οικοσύστημα που μπορεί να έχει να κάνει με την υγεία, την ευεξία, τη διασκέδαση, την εργασία μας, την κοινωνικοποίησή μας, τις καθημερινές απλές δουλειές μας, το σπίτι μας και τις λειτουργίες του.

Στη Samsung, πιστεύουμε ότι το επόμενο βήμα δεν θα είναι μια προϊοντική κατηγορία, αλλά αυτό που αποκαλούμε «εμπειρίες». Και με τον όρο εμπειρίες εννοούμε το ταξίδι του καταναλωτή μέσα από τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τις λύσεις, που περιλαμβάνει και ένα experiential ταξίδι. Οι εμπειρίες δεν αφορούν την τεχνολογία, η οποία αποτελεί συστατικό της εμπειρίας, αλλά τον τρόπο που οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν ολιστικά με λύσεις (συμπεριλαμβανομένων προϊόντων, υπηρεσιών και χώρων) με την πάροδο του χρόνου. Στόχος μας, λοιπόν, είναι – και αυτό το βλέπουμε και στην παγκόσμια αγορά – να αναπτύξουμε εμπειρίες και να διασφαλίσουμε ότι αυτές θα εξυπηρετούν καλύτερα τις ανάγκες των ανθρώπων.

Το φαγητό στο σπίτι είναι ένα καλό παράδειγμα για να κατανοήσουμε την έννοια της εμπειρίας, όπως τη χρησιμοποιούμε εδώ. Οι αναμνήσεις που φτιάχνουμε, ενώ απολαμβάνουμε ένα υπέροχο γεύμα με την οικογένειά μας, μπορούν να είναι από τις πιο όμορφες εμπειρίες της ζωής μας. Θυμόμαστε την εμπειρία του δείπνου μας και τα γέλια και τη ζεστή ατμόσφαιρα με την οικογένειά μας, αλλά οι αναμνήσεις μας δεν επικεντρώνονται στην εφαρμογή που μπορεί να χρησιμοποιήσαμε για να πληρώσουμε για το γεύμα ή στις συσκευές που χρησιμοποιήσαμε για να το φτιάξουμε. Ενώ μπορούμε να επικεντρωθούμε στον σχεδιασμό των καλύτερων προϊόντων, που υποστηρίζονται από τεχνολογίες αιχμής, πρέπει να θυμόμαστε ότι αυτά τα προϊόντα δεν αποτελούν την εμπειρία από μόνα τους, απλά βοηθούν να ενεργοποιηθεί αυτή η εμπειρία. Οι άνθρωποι δεν αγοράζουν μόνο προϊόντα. «Αγοράζουν» τις εμπειρίες που επιτρέπουν αυτά τα προϊόντα. Κι αυτό που θέλουμε να κάνουμε στη Samsung είναι να γεφυρώσουμε το χάσμα μεταξύ των τεχνολογικών εξελίξεων, του σχεδιασμού και των ανθρώπινων αναγκών, τοποθετώντας τους χρήστες στο επίκεντρο από τα πρώτα στάδια της διαδικασίας σχεδιασμού, όχι μόνο ενός προϊόντος, αλλά μιας εμπειρίας.

“Οι άνθρωποι δεν αγοράζουν μόνο προϊόντα. «Αγοράζουν» τις εμπειρίες που επιτρέπουν αυτά τα προϊόντα…”

– Διανύουμε μια περίοδο σημαντικών εξελίξεων στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών στη χώρα μας. Με την πολύχρονη εμπειρία που έχετε στον χώρο, πώς θα σκιαγραφούσατε την επόμενη μέρα; Μπορεί να ωφεληθεί στο σύνολό της η αγορά των smartphones στο καινούργιο τοπίο που διαμορφώνεται;

Η πανδημία, όπως κατά καιρούς παρόμοια τέτοια γεγονότα, δημιούργησε ή τουλάχιστον ενίσχυσε σε σημαντικό βαθμό τη χρήση της τεχνολογίας και μάλιστα μέσα στο σπίτι. Πρόσφατη έρευνα της Samsung κατέδειξε ότι είναι 10 φορές πιθανότερο ένας Ευρωπαίος να ξοδέψει επιπλέον χρήματα σε «έξυπνες» τεχνολογίες ή «έξυπνες» συσκευές για το σπίτι του απ’ ό,τι π.χ. σε επώνυμα ρούχα. Λόγω της πανδημίας το smartphone έγινε ένα αναγκαίο εργαλείο και μάλιστα είδαμε και μια άνοδο της αγοράς στα πιο premium smartphones και στην Ελλάδα, γιατί ο Ελληνας θέλει πλέον να επενδύσει σε ένα κινητό που θα τον ικανοποιήσει πλήρως. Μιλάμε για ανάγκες, όπως η κοινωνικοποίηση, αλλά και οι εμπορικές δραστηριότητες, οι αγορές, που από την πανδημία και ένθεν γίνονται κατά κόρον μέσω smartphones. Επίσης, βλέπουμε την τάση, ιδιαίτερα στην Αμερική και μεγάλες χώρες της Ευρώπης, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, για τα smartphones να αποτελούν τον πιο συνήθη τρόπο ανέπαφων συναλλαγών.

Ταυτόχρονα, το smartphone είναι ο προσωπικός μας προπονητής, ελέγχει επίπεδα ευεξίας και κάνει προτάσεις για βελτίωσή της, αποτελεί πηγή διασκέδασης – από μουσική μέχρι ταινίες, gaming, κάνουμε βιντεοκλήσεις με φίλους, συγγενείς ακόμα και με συναδέλφους εν ώρα εργασίας. Με την έλευση του 5G, και όλες τις αναβαθμίσεις σε περιεχόμενο και ταχύτητα, μιλάμε για ένα μέλλον όπου το smartphone θα είναι περισσότερα από ένα «έξυπνο» τηλέφωνο, θα είναι ένα πολύ-εργαλείο, απαραίτητο για κάθε δραστηριότητά μας, αν πούμε ότι δεν είμαστε ήδη εκεί.