Η Acer ανακοίνωσε τα SpatialLabs, μια σειρά από εμπειρίες που εμπλουτίζονται από πρωτοποριακές οπτικές λύσεις και τεχνολογίες με αισθητήρες που φέρνουν τον εικονικό 3D κόσμο σε μια πιο φυσική διάσταση.

Το περιεχόμενο κυριολεκτικά αιωρείται στην οθόνη, επιτρέποντας στους creators να δουν τις δημιουργίες τους σε πραγματικό χρόνο και σε 360 μοίρες, χωρίς την ανάγκη εξειδικευμένων γυαλιών. Η Acer ανακοίνωσε επίσης το Πρόγραμμα SpatialLabs Developer για προγραμματιστές της Unreal Engine που ενδιαφέρονται να παρουσιάσουν έργα με το SpatialLabs. Όσοι έχουν κάνει εγγραφή στο πρόγραμμα θα λάβουν ένα πρότυπο του notebook ConceptD SpatialLabs, για μία πρώτη επαφή με τη νέα εμπειρία.

“Βασιζόμενοι στη δέσμευσή μας προς τους δημιουργούς μέσω του ConceptD, είμαστε ενθουσιασμένοι που παρουσιάζουμε το SpatialLabs, το επόμενο βήμα των προσπαθειών της Acer για συναρπαστικές εμπειρίες”, δήλωσε ο Jerry Kao, Co-COO, Acer Inc. “Το SpatialLabs βελτιώνει το τρέχον workflow των 3D designer, ώστε να μπορούν να εστιάσουν στη δημιουργική διαδικασία. Στους προγραμματιστές, το SpatialLabs δίνει τη δυνατότητα να δημιουργούν εκπληκτικές εμπειρίες σε διάφορους κλάδους μέσω υποστήριξής του Unreal Engine.”

Οπτικές λύσεις και τεχνολογία αιχμής

Η εμπειρία των SpatialLabs δημιουργείται μέσω του συνδυασμού μιας τεχνολογίας eye-tracking, μιας στερεοσκοπικής οθόνης 3D και τεχνολογιών απόδοσης σε πραγματικό χρόνο. Η λύση tracking Theeye αποτελείται από ένα σετ στερεοφωνικής κάμερας στο πάνω μέρος της συσκευής, που παρακολουθεί τη θέση και την κίνηση του κεφαλιού και των ματιών του χρήστη. Η οθόνη του πρωτότυπου φορητού υπολογιστή ConceptD SpatialLabs που θα παρέχεται στους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα των developers αποτελείται από ένα UHD 2D πάνελ με φακό υγρού κρυστάλλου που είναι οπτικά συνδεδεμένο πάνω του, σχηματίζοντας μαζί μια καινοτόμο μονάδα που μπορεί να εναλλάσσεται μεταξύ 2D και στερεοσκοπική προβολή 3D.

Όταν όλα αυτά συνδυαστούν, επιτρέπουν στην τεχνολογία επεξεργασίας γραφικών να εμφανίζει μια διαφορετική εικόνα σε κάθε μάτι του θεατή, δημιουργώντας ένα στερεοσκοπικό εφέ 3D που επιτρέπει στο περιεχόμενο να αιωρείται μπροστά από την οθόνη. Οι τεχνολογίες απόδοσης σε πραγματικό χρόνο επιτρέπουν στους δημιουργούς να αλληλεπιδρούν με 3D σχέδια όταν χρησιμοποιούν το SpatialLabs Model Viewer, να ελέγχουν τις δημιουργίες τους σε πραγματικό χρόνο, να βελτιώνουν τη ροή εργασίας του σχεδιασμού και να παρουσιάζουν διαδραστικά και συναρπαστικά έργα σε στερεοσκοπικό 3D.

Δημιουργίες που αιωρούνται στην οθόνη

Αυτή η τεχνολογία είναι επαναστατική για δημιουργούς που εργάζονται με περιεχόμενο 3D. Οι σχεδιαστές χρησιμοποιούν συνήθως οθόνες 2D που παρέχουν περιορισμένες πληροφορίες σχετικά με το βάθος ενός τρισδιάστατου αντικειμένου ή σκηνής. Το SpatialLabs δίνει τη δυνατότητα στους δημιουργούς να δουν τα έργα τους να ζωντανεύουν σε πραγματικό χρόνο.  Παραδοσιακά, οι καλλιτέχνες έπρεπε να κάνουν πολλά σκίτσα από διαφορετικές οπτικές γωνίες για να διασφαλίσουν ότι οι χαρακτήρες τους είχαν σωστή αναλογία. Οι υπολογιστές βελτιώθηκαν σε αυτήν τη διαδικασία, αλλά καθώς είναι δύσκολο να κρίνουμε τρισδιάστατες αναλογίες σε μια δισδιάστατη οθόνη, πολλά έμειναν στην κρίση του σχεδιαστή. Το SpatialLabs Model Viewer εξαλείφει αυτόν τον περιορισμό παρέχοντας μια πρόσθετη διάσταση για να δουλέψουν οι σχεδιαστές: μια προοπτική 360 μοιρών στην οποία τα σχέδια μπορούν να περιστραφούν, να μετακινηθούν ή ακόμα και να μεταφερθούν έξω από την οθόνη, επιτρέποντας στο σχεδιαστή να δει όλες τις γωνίες να ζωντανεύουν.

Εμπειρικό κέντρο SpatialLabs

Η οθόνη του πρότυπου ConceptD SpatialLabs έχει προεπιλεγμένη λειτουργία 2D, επιτρέποντας στη συσκευή να χρησιμοποιηθεί ως κανονικός φορητός υπολογιστής. Κατά την εκκίνηση εφαρμογών στο SpatialLabs Experience Center, η στερεοσκοπική λειτουργία 3D θα ενεργοποιηθεί αυτόματα. Το SpatialLabs Experience Center είναι ένα πρόγραμμα εκκίνησης που περιλαμβάνει ένα σεμινάριο για τη χρήση της τεχνολογίας, διάφορες συντομεύσεις για εφαρμογές και προγράμματα εγκατάστασης για εφαρμογές και πρόσθετα. Προς το παρόν, αυτές οι εφαρμογές περιλαμβάνουν:

SpatialLabs Model Viewer: Ένα εργαλείο που επιτρέπει στον χρήστη να εισάγει αρχεία 3D και να τα παρουσιάζει σε στερεοσκοπική 3D μορφή. Ενώ ο χρήστης βρίσκεται στο πρόγραμμα προβολής, οι πληροφορίες που δημιουργούνται σχετικά με τη θέση του κεφαλιού του ενσωματώνονται στο μοντέλο 3D που εμφανίζεται σε πραγματικό χρόνο.Τα πρόσθετα εργαλεία του SpatialLabs Experience Center είναι διαθέσιμα για μεγάλες σουίτες λογισμικού 3D, όπως το Blender και το Autodesk Fusion 360, επιτρέποντας τη μεταφορά αρχείων, που δημιουργούνται σε αυτές τις εφαρμογές, στο SpatialLabs Model Viewer με ένα μόνο κλικ.

SpatialLabs Go: Μια αποκλειστική λύση για την απόδοση περιεχομένου πλήρους οθόνης σε στερεοσκοπικό 3D. Για παράδειγμα, αφού χρησιμοποιήσετε το Blender για να ορίσετε ένα παράθυρο σε προβολή πλήρους οθόνης δίπλα-δίπλα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το SpatialLabs Go για να το μεταφέρετε σε στερεοσκοπικό 3D.

PiStage for Maya: Το middleware PiStage λειτουργεί ως ένα εργαλείο που επιτρέπει την παράλειψη του χρονοβόρου πήγαινε-έλα, δίνοντας στους χρήστες την ευελιξία να δημιουργούν ή να επεξεργάζονται περιεχόμενο σε μια εκτεταμένη 2D οθόνη και να βλέπουν τυχόν αλλαγές που έγιναν σε στερεοσκοπικό 3D σε πραγματικό χρόνο, με το SpatialLabs.

SpatialLabs Player: Ένα προ-εγκατεστημένο player για προβολή βίντεο σε στερεοσκοπικό 3D.

Πρόγραμμα για developers

Το SpatialLabs υποστηρίζει επίσης το Unreal Engine, ένα ισχυρό εργαλείο για τη δημιουργία διαδραστικού περιεχομένου, που χρησιμοποιείται από προγραμματιστές από διαφορετικούς τομείς για τη δημιουργία και τη συνεισφορά σε ποικίλα έργα. Για να μετατρέψουν τη φαντασία τους σε πραγματικότητα, η Acer θα προσφέρει σε όσους γίνονται δεκτοί στο πρόγραμμα ένα πρότυπο notebook ConceptD SpatialLabs για μια περίοδο τριών μηνών, εντελώς δωρεάν.

«Η ομάδα μας είναι ενθουσιασμένη για τις δυνατότητες που προσφέρει το νέο πρότυπο notebook ConceptD SpatialLabs και το Πρόγραμμα για τους developers,» δήλωσε ο John Buzzell, Lead of Enterprise Business Development στην Unreal Engine. «Όταν το καινοτόμο περιεχόμενο και οι εφαρμογές συνδυάζονται με την πιο πρόσφατη οπτικοποίηση, γεννιέται μια εμπειρία συναρπαστική, προσβάσιμη και ελκυστική.»

Οι υποψήφιοι που θα γίνουν δεκτοί, μπορούν να χρησιμοποιήσουν την παρεχόμενη συσκευή για τη δημιουργία έργων στο Unreal Engine, και σε αντάλλαγμα, ο υποψήφιος πρέπει να επιτρέψει στην Acer να εκθέσει αυτά τα έργα για ένα έτος. Τα σχόλια των χρηστών και μια συνέντευξη με τους δημιουργούς θα παίξουν σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξη πρόσθετων προϊόντων.

Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή  εδώ. Οι αιτήσεις συμμετοχής κλείνουν στις 30 Ιουνίου 2021 και έπειτα θα ακολουθήσει η σχετική ενημέρωση σε όσες αιτήσεις γίνουν δεκτές.