Ναι, το 2020 ήταν μια δύσκολη χρονιά. Όχι, οι επιχειρήσεις που πουλάνε προϊόντα και υπηρεσίες δεν πρόκειται να την ξεχάσουν σύντομα.

Αλλά -κι αυτό είναι ένα μεγάλο «αλλά»- πιθανότατα κάποια στιγμή στο μέλλον θα θυμούνται (ίσως με ένα χαμόγελο) ότι το 2020 ήταν η χρονιά που τις πήγε στο επόμενο επίπεδο, παρά τις δυσκολίες. Τουλάχιστον εκείνες τις επιχειρήσεις που εγκλιματίστηκαν γρήγορα στα νέα δεδομένα και εξερεύνησαν καινούργια εργαλεία και κανάλια επικοινωνίας, ακόμη και πωλήσεων, για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. 

Πάρτε για παράδειγμα τις εφαρμογές μηνυμάτων. Ο κλάδος εκτοξεύθηκε το 2020, καθώς ο κόσμος είχε την ανάγκη να μείνει σε επαφή με τους φίλους του, τις οικογένειές του και τους συναδέλφους του, με ένα τρόπο πιο ψηφιακό. Κι αυτό ώθησε τις εταιρείες που κατάλαβαν πως πλέον ένα καινούργιο παιχνίδι άρχισε να παίζεται σε αυτές τις πλατφόρμες να επιταχύνουν τη διαδικασία για να κατοχυρώσουν μια θέση εκεί. Όσες εγκλιματίστηκαν γρήγορα, κέρδισαν. Όσες απέτυχαν, το κατάλαβαν σύντομα και πλέον ανακαλύπτουν και αυτές αυτό το συναρπαστικό περιβάλλον, ειδικά από τη στιγμή που το 2021 άρχισε να δείχνει ότι δεν θα είναι πολύ διαφορετικό από το 2020. Οι αλλαγές ήρθαν για να μείνουν. 

Περισσότερες συζητήσεις 1-προς-1 μέσω των Business Messages

Βάσει στοιχείων που έδωσε στη δημοσιότητα το Viber, η πιο μεγάλη εφαρμογή μηνυμάτων στην Ελλάδα, πολύ περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιήσαν τα επιχειρηματικά εργαλεία για να έρχονται καθημερινά σε επαφή με υπάρχοντες και υποψήφιους πελάτες. Το 2020 σημειώθηκε μια αύξηση 21% στη χρήση Business Messages στο Viber, αλλά το σημαντικότερο είναι η μεγαλύτερη αύξηση που σημειώθηκε στα μηνύματα συναλλαγών σε σχέση με αυτά που αφορούσαν κάποια προώθηση προϊόντος. Ενώ τα τελευταία αυξήθηκαν κατά 17%, τα μηνύματα που αφορούν συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 37%, μια ένδειξη ότι οι εταιρείες έστειλαν πιο χρηστικό περιεχόμενο στους πελάτες τους, αντί για απλά προωθητικά μηνύματα. Αποστολή ιατρικών αποτελεσμάτων, χωρίς την ανάγκη του πελάτη να επισκεφτεί ξανά το μικροβιολογικό εργαστήριο, παρακολούθηση παραγγελίας, υπενθυμίσεις ραντεβού, όλα αυτά πλέον γίνονταν μέσω μηνυμάτων στο Viber. 

Επίσης, σύμφωνα με το Viber, οι επιχειρήσεις άλλαξαν την επικοινωνία τους, συζητώντας περισσότερο με τους πελάτες τους, ανακαλύπτοντας τη χρηστικότητα ενός εργαλείου που επιτρέπει την επικοινωνία 1-προς-1. Οι πελάτες θέλουν να επικοινωνούν με μια εταιρεία με τον ίδιο