Η εμπειρία της πανδημίας έχει οδηγήσει τους Ευρωπαίους να αναθεωρήσουν τις προτεραιότητές τους σχετικά με την προσωπική τους ζωή και τα σπίτια τους, αναδιαμορφώνοντας τον τρόπο ζωής μακροπρόθεσμα, αποκαλύπτει Πανευρωπαϊκή έρευνα, που διεξήχθη σε πάνω από 10.000 καταναλωτές, Με τίτλο «Αποκεντρωμένος τρόπος ζωής: Από τις συνήθειες του lockdown σε ένα νέο τρόπο ζωής», η έρευνα της Samsung εξετάζει πώς, χάρη στην τεχνολογία και την δυνατότητα τηλεργασίας, μεγάλο μέρος του ευρωπαϊκού πληθυσμού έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τη σχέση του με την οικογένεια, την κοινωνία και το σπίτι του.

Διανύοντας το 2021, φαίνεται ότι πολλές από τις συνήθειες που υιοθετήθηκαν κατά την περίοδο του lockdown θα αλλάξουν και τον τρόπο ζωής των ανθρώπων, από εδώ και στο εξής.

Το σπίτι ως επέκταση του εαυτού: Η νέα ψυχολογία του «σπιτιού»

Η έρευνα, που διεξήχθη από την IPSOS MORI για λογαριασμό της Samsung σε δείγμα περισσότερων από 10.000 Ευρωπαίων, ανέδειξε ότι για πολλούς η εμπειρία της πανδημίας ενίσχυσε τη συναισθηματική τους σχέση με το οικιακό τους περιβάλλον.

Το 39% των Ευρωπαίων βλέπουν το σπίτι τους, περισσότερο από ποτέ, ως μέρος για να εκφράζουν τον εαυτό τους, με το 37% να δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται πλέον περισσότερο για την εικόνα του σπιτιού τους απ’ ό,τι πριν την πανδημία. Αυτό υποδηλώνει ότι το τελευταίο έτος έχει αλλάξει ριζικά ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι προβάλλουν την προσωπικότητα τους, την κοινωνική τους θέση και τις προσωπικές τους αξίες μέσα στο σπίτι. 

Σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) των Ευρωπαίων βλέπουν το σπίτι ως τον «ασφαλή τους χώρο» από τότε που ξέσπασε η πανδημία – μια τάση πιο έντονη σε χώρες όπως η Ισπανία (75%), όπου οι περιορισμοί του lockdown κράτησαν περισσότερο και ήταν πιο αυστηροί. Αυτή η αλλαγή στη σημασία της έννοιας «σπίτι» αλλάζει και τις καταναλωτικές συνήθειες των ανθρώπων. 1 στους 3 (33%) δήλωσε ότι, όταν σκέφτεται τι να αγοράσει για το σπίτι του, η αγορά αγαθών που βελτιώνουν τη συναισθηματική ή ψυχική ευεξία είναι πλέον πιο σημαντική σε σχέση με πριν την πανδημία, ενώ για το 37% είναι πλέον πιο σημαντική η αγορά αγαθών που κάνουν τη ζωή στο σπίτι πιο άνετη.

Η ανάγκη για νυχτερινές εξόδους ή για επώνυμες αγορές , έχει επίσης παρέλθει; Στην ερώτηση πώς θα διέθεταν ένα ποσό που περίσσευε, οι Ευρωπαίοι απάντησαν πως είναι σχεδόν 10 φορές πιο πιθανό να τα ξοδέψουν – από τις παρεχόμενες επιλογές – σε έξυπνες τεχνολογίες ή έξυπνες συσκευές για το σπίτι τους (38%) παρά σε ρούχα επώνυμων σχεδιαστών (4% ) ή κοσμήματα (3%). Αυτή η άνοδος του «nesting chic» είναι επίσης εμφανής στα δεδομένα της Samsung που δείχνουν μία αύξηση στην τάση των χρηστών για αναζήτηση πολυτελών οικιακών ειδών. 

Ο Benjamin Braun, Chief Marketing Officer στη Samsung Europe σχολίασε: «Χάρη στην τεράστια αύξηση των βιντεοκλήσεων και της κοινωνικοποίησης στο διαδίκτυο, προσκαλούμε στα σπίτια μας περισσότερους ανθρώπους από ποτέ – αν και εικονικά. Είναι λογικό ότι οι άνθρωποι θέλουν όσο ποτέ άλλοτε να εκφράσουν την προσωπικότητά τους μέσα στο σπίτι, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη ότι είναι πολύ πιο πιθανό να επενδύσουν σε έξυπνες συσκευές για το σπίτι παρά σε κοσμήματα ή ρούχα επώνυμων σχεδιαστών».

Φαγητό, Ύπνος, Δουλειά, Σωματική άσκηση: Το «τελετουργικό» του lockdown ήρθε για να μείνει

Δεν έχει αλλάξει μόνο το πώς νιώθουν οι άνθρωποι για το σπίτι τους, αλλά και πώς περνούν το χρόνο τους εκεί, με το 41% ​​των Ευρωπαίων να δηλώνουν ότι κάνουν πλέον πράγματα  στο σπίτι που δεν είχαν κά