Από την εφημερίδα: “Ημερησία” – 21/05/2008

Του Δημήτρη Μαλλά

Ολο και περίπλοκη γίνεται η ιδιόμορφη τριγωνική σχέση μεταξύ της Microsoft, της Yahoo και της Google, καθώς η δεύτερη βρίσκεται πλέον σε συζητήσεις με τις άλλες δύο πλευρές, οι οποίες προσπαθούν με κάθε τρόπο να ενισχύσουν τη θέση του. Το πρακτορείο Reuters μετέδωσε χθες ότι η νέα πρόταση της Microsoft προς τη Yahoo αφορά την εξαγορά των δραστηριοτήτων της τελευταίας στο χώρο της αναζήτησης στο Internet, καθώς και την απόκτηση μειοψηφικού ποσοστού. Μία τέτοια κίνηση, όμως, θα δημιουργούσε πρόβλημα στις συζητήσεις που υπάρχουν μεταξύ Yahoo και Google αναφορικά με τη συνεργασία στο κομμάτι της online διαφήμισης, προσπάθεια που ξεκίνησε με κύριο στόχο να εμποδίσει την εξαγορά της πρώτης από τη Microsoft, κάτι που έγινε με την τελευταία να αποσύρει την προσφορά που είχε κάνει.

Το βράδυ της περασμένης Κυριακής, όμως, η Microsoft ανακοίνωσε ότι ξανακάθισε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τη Yahoo, χωρίς, όμως, να γνωστοποιήσει και τη νέα πρότασή της.

Σύμφωνα με άνθρωπο που βρίσκεται κοντά στις συνομιλίες και μίλησε υπό καθεστώς ανωνυμίας με το Reuters, η πρόταση της Microsoft, εκτός της απόκτησης του τομέα αναζήτησης, περιλαμβάνει ακόμη την πώληση των συμμετοχών της Yahoo στην κινεζική Alibaba και τη Yahoo Japan.

Δραστηριότητες
Σε περίπτωση που γίνει κάτι τέτοιο, η Yahoo θα έμενε ουσιαστικά με τις δραστηριότητες στον τομέα των υπηρεσιών περιεχομένου (σ.σ. το yahoo.com είναι μία από τις μεγαλύτερες διαδικτυακές πύλες περιεχομένου με εκατοντάδες εκατομμύρια επισκέπτες) και η Microsoft θα αγόραζε και ένα μειοψηφικό ποσοστό σε ό,τι απέμεινε.

Η Microsoft φέρεται να μην έχει εκτιμήσει την αξία του τομέα αναζήτησης της Yahoo. Σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές ανέρχεται σε περίπου 21 δισ. δολάρια.

Γενικότερα, πάντως, η αίσθηση είναι ότι η νέα πρόταση της Microsoft δείχνει ότι η τελευταία αισθάνεται να έχει πλεονέκτημα απέναντι στη διοίκηση της Yahoo που δέχεται έντονες πιέσεις από ορισμένους μετόχους της, προκειμένου να καταλήξει σε κάποια συμφωνία με τη Μicrosoft.

Αγορά αναζήτησης
Μαζί Microsoft και Yahoo έχουν περίπου το 30% της παγκόσμιας αγοράς αναζήτησης στο Web με τη Google να είναι στο 60%.

Όσον αφορά τη Google, προς το παρόν, εξετάζει τα νέα δεδομένα, ενώ συνεχίζει να επιθυμεί τη συνεργασία της με τη Yahoo και να τάσσεται κατά της εισόδου στην τελευταία της Microsoft.

Σημειωτέον πως ήδη οι αρχές ανταγωνισμού στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού αρχίζουν να κοιτάζουν πιο προσεκτικά τι θα σημάνει για την αγορά της online διαφήμισης το ενδεχόμενο συνεργασίας Google και Yahoo.