Μετά από μια μακρά περίοδο συνεχούς μείωσης της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών ως αποτέλεσμα της οικονομικής ύφεσης, ανάκαμψη εμφανίζουν οι πωλήσεις των αλυσίδων καταστημάτων εμπορίας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών την διετία 2017-2018.


Η δραστική μείωση της ζήτησης στα έτη που προηγήθηκαν, επέφερε μεγάλες αλλαγές και ανακατατάξεις στην αγορά των αλυσίδων καταστημάτων πώλησης ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, τόσο στην πλευρά των «εταιρειών» αλυσίδων, όσο και στα δίκτυα των αγοραστικών ομίλων.

• Κατά τη διετία 2017-2018 η εν λόγω αγορά κατέγραψε σωρευτική αύξηση της τάξης του 14%.

Ανοδικά κινήθηκαν οι λιανικές πωλήσεις ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών τη διετία 2017-2018 ύστερα από αρκετά χρόνια πτωτικής πορείας.

Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, Senior Consultant Οικονομικών Μελετών της ICAP, o οποίος επιμελήθηκε της εν λόγω κλαδικής μελέτης, στην εγχώρια αγορά του λιανικού εμπορίου ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών έχει ήδη γίνει διείσδυση μεγάλων πολυεθνικών επιχειρήσεων του διεθνούς εμπορίου. Τα δίκτυα των οργανωμένων μεγάλων αλυσίδων καταστημάτων διευρύνθηκαν με έντονο ρυθμό την τελευταία εικοσαετία. Ωστόσο, η βαθειά ύφεση που επικράτησε τα τελευταία έτη, οδήγησε σε διακοπή λειτουργίας αρκετών παραδοσιακών αλυσίδων, ενώ οι μεγάλες αλυσίδες που παραμένουν στην αγορά έχουν προχωρήσει τα τελευταία χρόνια, στα πλαίσια του εξορθολογισμού των δαπανών τους και της γενικότερης εταιρικής αναδιάρθρωσης, σε συγχωνεύσεις καταστημάτων και συρρίκνωση του δικτύου τους.