Με το 90% των εργαζομένων να βρίσκονται online αρκετές φορές την ημέρα, μπορεί να γίνει δύσκολο για τους περισσότερους να διαχωρίσουν την προσωπική από την επαγγελματική τους ζωή κατά τη διάρκεια της εργασιακής ημέρας (και μετά).

Η προσφάτως δημοσιευμένη έκθεση Global Privacy Report της Kaspersky αποκαλύπτει πως ένας στους δύο (59%) καταναλωτές επιλέγει να κρύψει τη δραστηριότητά του στα κοινωνικά δίκτυα από το αφεντικό του. Αυτή η μυστικοπαθής στάση στη δουλειά επεκτείνεται επίσης και στους συναδέλφους τους, με το 52% των ανθρώπων να προτιμά επίσης να μην αποκαλύπτει τις διαδικτυακές του δραστηριότητες στους συναδέλφους του. 

Ο μέσος εργαζόμενος περνάει 13 χρόνια και δύο μήνες στη δουλειά κατά τη διάρκεια της ζωής του. Ωστόσο παρουσιάζει ενδιαφέρον το γεγονός πως όλος αυτός ο χρόνος δεν είναι άμεσα συσχετισμένος με την επίλυση εργασιακών ζητημάτων ή την προσπάθεια για προαγωγή: σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) των καταναλωτών παραδέχονται πως επισκέπτονται άσχετες με τη δουλειά τους ιστοσελίδες καθημερινά από το γραφείο τους.

Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός πως σχεδόν το ένα τρίτο (29%) των εργαζομένων δεν επιθυμεί να γνωρίζει ο εργοδότης του ποιες ιστοσελίδες επισκέπτεται. Ωστόσο, ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι πως ο ένας στους δύο από αυτούς (52%) δεν επιθυμεί ούτε οι συνάδελφοι του να γνωρίζουν τις διαδικτυακές του δραστηριότητες. Αυτό πιθανώς σημαίνει πως οι συνάδελφοι συνιστούν μία ακόμη μεγαλύτερη απειλή στις μελλοντικές προοπτικές του γραφειακού τεμπελιάσματος ή ίσως οι σχέσεις μεταξύ των συναδέλφων είναι περισσότερο ανεπίσημες και επομένως πιο πολύτιμες.

Αντιθέτως, η δραστηριότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται να είναι ένας λιγότερο ιδιωτικός τομέας για πολλούς και, επομένως, πιο κατάλληλος για να τον μοιραστούν με συναδέλφους, αλλά όχι με το αφεντικό τους. Αυτό συμβαίνει πιθανώς επειδή οι εργαζόμενοι φοβούνται να βλάψουν τη δημόσια εικόνα μίας εταιρείας ή το ενδιαφέρον στη μειωμένη παραγωγικότητα του προσωπικού κινητοποιεί τις εταιρείες να επιβλέπουν τα κοινωνικά δίκτυα των εργαζομένων και να λαμβάνουν αποφάσεις για την καριέρα τους βασισμένες σε αυτό. Τέτοιες πολιτικές έχουν οδηγήσει έναν στους δύο (59%) να ισχυρίζεται πως δεν θέλει να αποκαλύψει τις δραστηριότητές του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα αφεντικά του και το 54% αυτών δεν θέλουν να φανερώσουν αυτή την πληροφορία στους συναδέλφους τους. 

Ακόμη ένα 34% αυτών είναι ενάντιοι με την επίδειξη του περιεχομένου των μηνυμάτων και των email τους στον εργοδότη τους. Επιπρόσθετα, το 5% έφτασε στο σημείο να υποστηρίξει πως η καριέρα του ζημιώθηκε ανεπανόρθωτα ως αποτέλεσμα της διαρροής προσωπικών πληροφοριών. Ως εκ τούτου, οι άνθρωποι ανησυχούν για το πως θα φτιάξουν μία ευνοϊκή εσωτερική φήμη και πως δεν θα καταστρέψουν τις υπάρχουσες σχέσεις τους στον εργασιακό τους χώρο.  

«Μιας και το να βρίσκεται κανείς online είναι ένα αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας σήμερα, οι γραμμές συνεχίζουν να θολώνουν μεταξύ της ψηφιακής μας παρουσίας στη δουλειά και το σπίτι. Και αυτό δεν είναι ούτε καλό ούτε κακό. Είναι απλά ο τρόπος που ζούμε στην ψηφιακή εποχή. Απλώς να θυμάστε πως ως εργαζόμενος πρέπει να είστε εξαιρετικά προσεκτικός σε σχέση με το τι δημοσιεύετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως και σε σχέση με το ποιες ιστοσελίδες προτιμάτε να χρησιμοποιείτε στη δουλειά. Μία παρεξηγήσιμη πράξη στο διαδίκτυο μπορεί να έχει ανεπανόρθωτο, μακροπρόθεσμο αντίκτυπο ακόμη και στη δυνατότητα των πιο φιλόδοξων εργαζομένων να ανελιχθούν επαγγελματικά με τον τρόπο που επιθυμούν στο μέλλον», σχολιάζει η Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing στην Kaspersky.

Για να είναι βέβαιοι οι εργαζόμενοι πως δεν θα πέσουν θύματα διαδικτυακών απειλών σε μία δουλειά, υπάρχουν ορισμένες βασικές οδηγίες που θα πρέπει να ακολουθήσουν στην ψηφιακή εποχή:

  • Μην δημοσιεύετε τίποτα που μπορεί να θεωρηθεί δυσφημιστικό, χυδαίο, αλαζονικό ή συκοφαντικό. Αν έχετε αμφιβολίες, απλά μην δημοσιεύετε.
  • Να γνωρίζετε ότι οι διαχειριστές του συστήματος μπορεί να είναι τουλάχιστον ενήμεροι για τις συνήθειες της διαδικτυακής σας περιήγησης.
  • Μην παρενοχλείτε, απειλείτε, κάνετε διακρίσεις ή μιλάτε υποτιμητικά για συναδέλφους, συνεργάτες, ανταγωνιστές ή πελάτες. Ούτε σε κοινωνικά δίκτυα, ούτε σε μηνύματα, emails, ούτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο.
  • Μην δημοσιεύετε φωτογραφίες άλλων εργαζομένων, πελατών, πωλητών, προμηθευτών ή εταιρικών προϊόντων χωρίς να έχει προηγηθεί γραπτή άδεια. 
  • Ξεκινήστε να χρησιμοποιείτε το Kaspersky Password Manager για να διασφαλίσετε πως τόσο οι λογαριασμοί σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσο και οποιοιδήποτε άλλοι προσωπικοί σας λογαριασμοί δεν βρίσκονται σε κίνδυνο μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης από κάποιον άλλον στο γραφείο. Εγκαταστήστε μία αξιόπιστη λύση ασφάλειας όπως το Kaspersky Security Cloud για να προστατεύσετε τις προσωπικές σας συσκευές.