Παρά την αύξηση της δημοτικότητας των μικρών φορητών συσκευών, η τηλεόραση ολοένα και μεγαλώνει – ενώ δεν δείχνει κανένα σημάδι συρρίκνωσης.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη σε όλη την Ευρώπη* από τη Sony στο πλαίσιο της παρουσίασης της «Evolution of the Living Room», πάνω από το ένα τρίτο των ατόμων (35%) επιθυμεί, πλέον, οθόνες τηλεοράσεων άνω των 55 ιντσών, ενώ το 16% επιθυμεί μια οθόνη 65+ ιντσών, όπως η νέα τηλεόραση XG95.

Η επιθυμία για μια εξαιρετικά μεγάλη συσκευή τηλεόρασης, παρατηρείτε πιο δυναμικά στη Γαλλία, με πάνω από το ένα τέταρτο των πολιτών (26%) να δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν μια τηλεόραση 65+ ιντσών. Παράλληλα, και το Βέλγιο εκτιμά την αξία μιας μεγαλύτερης οθόνης – με έναν στους πέντε να προτιμούν τις οθόνες 65+ ιντσών.

Το να έχεις  στην κατοχή σου μια μεγάλη τηλεόραση είναι τόσο σημαντικό, που ένας στους δέκα ανθρώπους το βλέπει ως βασικό σύμβολο υψηλού status, περισσότερο από ότι τα smartphones και τα tablet(7%), τα ρούχα σχεδιαστών (7%) ή τα ακριβά ρολόγια (6%). Το γεγονός αυτό οδηγεί το ήμισυ (48%) των ανθρώπων να θέλουν μια μεγαλύτερη τηλεόραση από αυτή που έχουν τώρα.

Από τις ευρωπαϊκές χώρες που ερωτήθηκαν, οι Ιταλοί είναι αυτοί που χρειάζονται περισσότερο μια αναβάθμιση, με το 57% να θέλουν μια μεγαλύτερη τηλεόραση- είναι, επίσης, εκείνοι που είναι πιθανότερο να υπερεκτιμήσουν το χώρο τους – και το 18% εκείνων που αγόρασαν τηλεόραση να παραδέχονται ότι ήταν πολύ μεγάλη για το χώρο τους, όπως συμβαίνει και στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Αν και συνήθως λέγεται πως οι άντρες είναι εκείνοι που έχουν εμμονή με το μέγεθος, οι μεγάλες τηλεοράσεις είναι σημαντικές και για τις γυναίκες, καθώς το 43% των γυναικών, επιθυμεί μια μεγαλύτερη συσκευή τηλεόρασης. Παρόλα αυτά, οι άνδρες αγοράζουν σίγουρα με τη φιλοσοφία «το μεγαλύτερο είναι και καλύτερο», καθώς είναι 10% πιο πιθανό να θέλουν κάτι μεγαλύτερο από αυτό που έχουν.

Καθώς η τεχνολογία παρέχει όλο και περισσότερους τρόπους και μέσα για να παρακολουθήσετε τηλεόραση, οι θεατές εκτιμούν όλο και περισσότερο την ποιότητα που παρέχει μια μεγαλύτερη οθόνη σε σχέση με μια μικρότερη συσκευή – με ένα τεράστιο ποσοστό της τάξεως του 80%, να επιλέγει ακόμη την τηλεόραση, ως το μέσο που θα του προσφέρει την καλύτερη εμπειρία θέασης, για την άνετη εμπειρία θέασης που προσφέρει (72%), την καλύτερη η ποιότητα προβολής (60%), την εντυπωσιακή παρουσία της στο σπίτι (18%), κ.α.

Ο Gavin McCarron, Sony TV expert, σχολιάζει: «Θέλουμε πάντοτε να έχουμε μια εκπληκτική εμπειρία ψυχαγωγίας που να μας ικανοποιεί, μεγαλύτερα μεγέθη οθόνης με κορυφαία ποιότητα εικόνας, όπως η τηλεόραση XG95 της Sony, η οποία είναι ιδανική για να απολαύσετε μια απολαυστική εμπειρία ψυχαγωγίας. Το τελευταίο μοντέλο XG95 της Sony προσφέρει την τεχνολογία X-Wide Angle† εξασφαλίζοντας ότι ακόμα και σε μικρότερους χώρους διαμονής, απολαμβάνεται την ίδια εμπειρία θέασης, όπου και αν κάθεστε. Επιπλέον, με τη λειτουργία Netflix Califrated και το IMAX Enhanced, η μαγευτική εμπειρία της μεγάλης οθόνης τοποθετείται άψογα στην άνεση του σπιτιού σας.» 

Η κορυφαία Βρετανίδα TV Psychological Expert, Emma Kenny, εξηγεί γιατί οι άνθρωποι προτιμούν μεγάλες τηλεοράσεις και γιατί τις αντιμετωπίζουν ως σύμβολα κύρους:

 «Είτε μας αρέσει, είτε όχι, συνδέουμε την ιδιοκτησία αντικειμένων που πραγματικά «ξεχωρίζουν», με την επιτυχία. Η αγορά των μεγάλων τηλεοράσεων έχει αναπτυχθεί και έτσι έχει μετατραπεί σε ένα περιβάλλον ανταγωνιστικό. Αν θέλετε το σπίτι σας να φαίνεται σύγχρονο και ο τρόπος ζωής σας να μοιάζει επιτυχής, τότε τα αντικείμενα που δηλώνουν το status σας είναι σημαντικά. Η φιλοσοφία του «το μεγαλύτερο είναι και καλύτερο», δεν ήταν ποτέ τόσο εμφανής, όσο στον κόσμο της τηλεόρασης.

Τα σαλόνια μετατρέπονται σε οικιακούς κινηματογράφους, καθιστώντας την εμπειρία θέασης καλύτερη από ότι έχει υπάρξει ποτέ. Για πολλούς μπορεί να είναι δύσκολο να έχουν διαρκείας εισιτήριο για να παρακολουθήσουν την αγαπημένη τους ομάδα ποδοσφαίρου, παρόλα αυτά, όταν έχουν μια μεγάλη, ποιοτική οθόνη τηλεόρασης μπροστά τους, μπορούν να νιώσουν σαν να βρίσκονται μέσα στο ίδιο το γήπεδο.

Παρόλο που αυτό μπορεί να φαίνεται κάπως εγωκεντρικό, η τηλεόραση είναι συχνά μια εμπειρία που μοιράζεται. Σε αντίθεση με ένα πολύ ακριβό ρολόι ή ένα αυτοκίνητο, το οποίο ανήκει αποκλειστικά σε ένα άτομο, η τηλεόραση είναι ένα αντικείμενο, από το οποίο επωφελείται ο καθένας που ζει ή επισκέπτεται το σπίτι. Έτσι, ενώ από τη μία πλευρά θα μπορούσε να θεωρηθεί σαν μια προσπάθεια επίδειξης, από την άλλη θα μπορούσε να έχει και ορισμένα αλτρουιστικά στοιχεία. Για αυτό το λόγο, συνήθως όταν παρακολουθήσετε μια αθλητική εκπομπή στην τηλεόραση, προσκαλείτε φίλους και οικογένεια, εξασφαλίζοντας ότι εκείνοι για τους οποίους νοιάζεστε, μπορούν να επωφεληθούν από τις επιλογές σας όσον αφορά την τεχνολογία.»

Ο Takayuki Miyama, Επικεφαλής του τμήματος Προϊοντικού Σχεδιασμού Τηλεοράσεων και Μάρκετινγκ της Sony, δήλωσε: «Παρατηρήσαμε μια συνεχή αύξηση της δημοτικότητας των μεγαλύτερων τηλεοράσεων τα τελευταία χρόνια. Παράγοντες που συνέβαλαν σε αυτό, είναι  η αυξανόμενη επιθυμία για μια σπουδαία οπτικοακουστική εμπειρία στο σπίτι, ενδεχομένως ως αντίδοτο στην ανερχόμενη κουλτούρα της παρακολούθησης προγραμμάτων εν κινήσει, σε συνδυασμό με τις τηλεοράσεις που γίνονται όλο και πιο προσιτές οικονομικά. Πλέον, με σειρές όπως τη Sony XG95, οι θεατές μπορούν να επιλέξουν μια τηλεόραση μέχρι 75″ ιντσών με πολύ μικρότερο κόστος από αυτό που θα είχαν πληρώσει στο παρελθόν.»