Γράφει ο Δημήτρης Μαλλάς.

Tο Mobile World Congress (ή για συντομία MWC) είναι το μεγαλύτερο ετήσιο ραντεβού της παγκόσμιας αγοράς κινητής τηλεφωνίας. Αλλά κάτι μου λέει ότι αυτό το γνωρίζετε, αφού είστε αναγνώστες αυτού του περιοδικού. Η αποστολή στο MWC είναι από τις «αγαπημένες» ασχολίες του γράφοντος, όσον αφορά όμως το κομμάτι των συσκευών δεν είναι πάντα ενδιαφέρουσα παρά τις αρκετές παρουσιάσεις που γίνονται εκεί. Γιατί πολύ απλά, όταν πας στο Fira Gran Via της Βαρκελώνης που φιλοξενεί τα τελευταία χρόνια το MWC, βρίσκεσαι στο επίκεντρο των τηλεπικοινωνιακών εξελίξεων!

Η μεγαλύτερη προσοχή από τα μέσα ενημέρωσης δόθηκε στις foldable συσκευές. Oμως, η πραγματικότητα είναι πως τα μοντέλα που παρουσιάστηκαν ήταν μόλις δύο! Το Samsung Galaxy Fold και το Huawei Mate X. Τα υπόλοιπα ήταν πρωτότυπα. Είδαμε επίσης και αρκετές 5G συσκευές, οι οποίες ενδεχομένως να είναι και πιο σημαντικές όσον αφορά στην εξέλιξη του συνολικού οικοσυστήματος των ψηφιακών τεχνολογιών, δεδομένων των αλλαγών που θα φέρει την επόμενη πενταετία η 5η γενιά κινητής τηλεφωνίας. Η έμφαση όμως δόθηκε στις foldable συσκευές. Και ο λόγος είναι απλός: άπαντες ανησυχούν ότι η εξέλιξη στον σχεδιασμό των smartphones έχει σταματήσει και αυτό δεν είναι καλό για τις πωλήσεις.

Πρακτικά, εξωτερικά οι συσκευές που κυκλοφορούν αυτήν τη στιγμή μοιάζουν αρκετά μεταξύ τους. Οι σχεδιαστικές διαφορές είναι επί της ουσίας ελάχιστες. Εκτός και αν θεωρείτε την εγκοπή (notch) ως σημαντική διαφοροποίηση. Ενδεχομένως, το τελευταίο μοντέλο που είχε κάποια ουσιαστική διαφοροποίηση ήταν το Samsung Galaxy S6 Edge, το οποίο είχε δύο κυρτές άκρες. Κατά τα άλλα, τα περισσότερα smartphones είναι «πιγκουίνοι», όπως λέει ένα κορυφαίο στέλεχος της αγοράς κινητών συσκευών: Ολα μοιάζουν μεταξύ τους.

Οι καταναλωτές όμως αγοράζουν και βάσει εξωτερικής εμφάνισης, πολύ απλά γιατί τη δουλειά που κάνεις με μία συσκευή των 1.000 ευρώ, μπορεί ενδεχομένως να την κάνεις και με μία των 400. Ισως να είναι λίγο πιο αργά, αλλά και η διαφορά στην τιμή είναι από αυτές που η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών θα δυσκολευτεί να δηλώσει ότι δεν την ενοχλεί. Με τα foldables, όμως, πλέον υπάρχει διαφοροποίηση. Και μπορεί οι τιμές να είναι σε εξωφρενικά υψηλά επίπεδα, αλλά θα πέσουν. Σε 2 με 3 χρόνια θα έχουμε foldable smartphones σε τιμή κάτω από τα 1.000 ευρώ και σε 5 χρόνια μπορεί να έχουμε πέσει κάτω και από τα 500.

Το ωραίο με τα foldables, όμως, είναι πως προσφέρουν κάτι διαφορετικό. Εχουν μία «ιστορία» να πουν στον καταναλωτή, του δίνουν τη δυνατότητα να διαφοροποιηθεί από τον φίλο του που κάθεται στην απέναντι πλευρά του τραπεζιού. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό και λόγος για να ασχοληθείς με μία συσκευή. Να την ψάξεις λίγο περισσότερο. Και τέτοιες συσκευές δεν υπάρχουν πολλές. Αλλά αυτές που προσφέρουν κάτι διαφορετικό από πλευράς σχεδιασμού είναι συνήθως και εκείνες που συγκεντρώνουν τα βλέμματα, εκείνες που τελικώς επιλέγουν οι καταναλωτές. Και αυτό επιζητούν οι μεγάλοι κατασκευαστές που δείχνουν να δίνουν τεράστια έμφαση σε αυτήν τη νέα γενιά συσκευών.

Πηγή: Μηνιαίο περιοδικό τεχνολογίας “New Technology OnLine” τεύχος 193