Πόσες χαρούμενες στιγμές και περιστάσεις, όπως τα γενέθλια, τα δώρα ή οι εκδρομές, καταλήγουν ορισμένες φορές σε άβολες καταστάσεις, λόγω των χρημάτων.

Όλοι μας έχουμε έναν συγγενή, φίλο ή συνάδελφο που πάντοτε μοιάζει να ξεχνά τα χρήματα που του δανείσαμε μια ημέρα που φάγαμε μαζί σε εκείνο το εκπληκτικό εστιατόριο sushi, που μοιραστήκαμε το κόστος μιας διαδρομής με ταξί ή κάναμε κράτηση σε ξενοδοχείο για τις καλοκαιρινές διακοπές μας, και έχουμε βρεθεί στην τόσο αμήχανη θέση να του ζητήσουμε να μας εξοφλήσει όσα μας χρωστάει.

Για να μας βοηθήσει να σταματήσουμε να χάνουμε χρήματα και, ακόμα χειρότερα, τους ίδιους μας τους φίλους, η PayPal παρουσιάζει τη δωρεάν1 υπηρεσία διαπροσωπικών πληρωμών (P2P) σε ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, έτσι ώστε η αποστολή, η λήψη και η αίτηση χρημάτων από φίλους και συγγενείς να μπορεί να γίνει γρήγορα και δωρεάν μέσω της εφαρμογής ή της ιστοσελίδας της PayPal, όποια και να είναι η επιλεχθείσα πηγή χρηματοδότησης για την αποστολή (υπόλοιπο PayPal, τραπεζική κάρτα ή τραπεζικός λογαριασμός). Τώρα, δεν ενέχει κανένα κόστος για τους Έλληνες χρήστες η αποστολή ευρώ σε φιλικά και συγγενικά πρόσωπα εντός της Ελλάδας και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ). Πρόκειται για ένα δυνατό πλεονέκτημα που εξαλείφει τις συνήθεις προμήθειες και άλλες χρεώσεις που καλούνται να πληρώσουν οι χρήστες, κάθε φορά που μεταφέρουν χρήματα στο εξωτερικό μέσω του παραδοσιακού τραπεζικού συστήματος. Από τώρα και στο εξής, δεν θα αποτελεί δικαιολογία ούτε η μακρινή απόσταση.

Η έρευνα, η οποία διεξήχθη από την Censuswide2 κατόπιν ανάθεσης από την PayPal, αναλύοντας τις καθιερωμένες αντιλήψεις και τις συνήθεις πρακτικές στη συμπεριφορά των διαφορετικών γενιών όταν αναφερόμαστε στις οφειλές μικροποσών, παρουσιάζει ότι κατά μέσο όρο οι Έλληνες δανείζουν ετησίως 50-100 ευρώ και δανείζονται 10 ευρώ από φίλους και συγγενείς. Το υψηλότερο χρηματικό ποσό που έχουν δανείσει και δεν έχουν πάρει ουδέποτε πίσω ξεπερνά τα 1.000 ευρώ, και οι ομάδες που φαίνεται να δανείζονται τα μεγαλύτερα ποσά είναι τα αδέλφια, καθώς και φίλοι και λοιποί συγγενείς.

Η έρευνα κατέληξε επίσης ότι το 17,9% των ανθρώπων δυσκολεύεται να συλλέξει τα χρήματα από φίλους και συγγενείς, αφότου ξόδεψε ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό για μια από κοινού δραστηριότητα, όπως η αγορά ενός δώρου, η πληρωμή μιας ομαδικής εκδρομής ή αγορά εισιτηρίων για μια εκδήλωση. Στην Ελλάδα, οι βασικοί λόγοι που αναφέρουν όσοι δεν έχουν εξοφλήσει τους δανειστές τους είναι οι προμήθεις ή έξτρα χρεώσεις που καλούνται να πληρώσουν σε οικονομικά ιδρύματα, η δυσκολία προσωπικής συνάντησης λόγω απόστασης, καθώς και η προσωρινή έλλειψη μετρητών, παράλληλα με την πιθανή αδυναμία εύκολης πρόσβασης σε μηχάνημα ΑΤΜ.

Επίσης, συμβαδίζοντας με την δέσμευση της PayPal να παρέχει στους καταναλωτές μια απρόσκοπτη εμπειρία πληρωμής, η νέα αυτή λειτουργία επιτρέπει στους χρήστες να εκτελούν πληρωμές χωρίς την εισαγωγή οιωνδήποτε τραπεζικών στοιχείων – το μόνο που χρειάζεται είναι η ηλεκτρονική διεύθυνση του παραλήπτη. Σε περίπτωση που ο παραλήπτης δεν διαθέτει ήδη λογαριασμό PayPal, μπορεί εύκολα και ανέξοδα να ανοίξει έναν. Μόλις εκτελεστεί η πληρωμή, ο παραλήπτης λαμβάνει αντίστοιχη ειδοποίηση, και το χρηματικό ποσό θα προστεθεί αυτομάτως στον δικό του λογαριασμό PayPal, με δυνατότητα άμεσης πρόσβασης. Επιπλέον, για όσους χρήστες προτιμούν να διαχειρίζονται τον λογαριασμό τους εν κινήσει, η βελτιωμένη mobile εφαρμογή PayPal προσφέρει μεγαλύτερο έλεγχο, κάνοντας ακόμα ευκολότερη την παρακολούθηση του υπολοίπου του λογαριασμού PayPal, τη λήψη ειδοποιήσεων και την αποστολή χρημάτων στις επαφές που χρησιμοποιούν συχνότερα.

Η εν λόγω λύση ακολουθεί πιστά το χαρτοφυλάκιο της PayPal για τις διαπροσωπικές πληρωμές, επιδιώκοντας την διαρκή παροχή πρακτικών λύσεων για τις καθημερινές δραστηριότητες των χρηστών.

Η ανάπτυξη και εξέλιξη της PayPal στον κλάδο των πληρωμών

Από την ίδρυσή της το 1999 ως μία εταιρεία αφιερωμένη στις διαπροσωπικές πληρωμές μέσω συσκευών PDA (προσωπικοί ψηφιακοί οδηγοί), η PayPal εξακολουθεί να είναι πρωτοπόρα στην υιοθέτηση των πιο καινούργιων τάσεων του κλάδου και έχει εξελιχθεί στον τομέα της σε βαθμό που πλέον προσφέρει μια ευρεία γκάμα μεθόδων πληρωμής, τόσο για τις επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, όσο και για τους καταναλωτές. Σε γενικές γραμμές, η PayPal παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της για τον εκδημοκρατισμό του χρήματος και για την παροχή της δυνατότητας σε όλο και περισσότερους ανθρώπους να έχουν στη διάθεσή τους καλύτερες επιλογές διαχείρισης των χρημάτων τους, σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες.