Τον απολογισμό του 2018 και τα σχέδια της εταιρείας για το μέλλον, μας ανέλυσε ο εμπορικός διευθυντής καταναλωτικών προϊόντων της Vodafone, Aρης Γεωργόπουλος.

H χρονιά που πέρασε αποδείχθηκε αρκετά δραστήρια όσον αφορά στις εξελίξεις στον χώρο των τηλεπικοινωνιών, πυροδοτώντας ακόμη μεγαλύτερες αλλαγές για το άμεσο μέλλον. Ο επικεφαλής της εμπορικής στρατηγικής των καταναλωτικών προϊόντων της Vodafone, Αρης Γεωργόπουλος, μοιράζεται μαζί μας την εικόνα του για την πορεία της εταιρείας το 2018 και μας προϊδεάζει για την εποχή του 5G και του Internet of Things (IoT).

– Τι πρόσημο θα βάζατε στο 2018, όσον αφορά στην ανάπτυξη της συνδρομητικής σας βάσης, τόσο στη σταθερή όσο και στην κινητή τηλεφωνία;

Ο εμπορικός διευθυντής καταναλωτικών προϊόντων της Vodafone Ελλάδας, Aρης Γεωργόπουλος.

Ο εμπορικός διευθυντής καταναλωτικών προϊόντων της Vodafone Ελλάδας, Aρης Γεωργόπουλος.

Από κάθε άποψη, το 2018 είχε ένα θετικότατο πρόσημο για τη Vodafone στην Ελλάδα. Για εμάς ήταν μία χρονιά καινοτομίας και ανάπτυξης, καθώς μας έφερε σημαντικές εμπορικές, τεχνολογικές και οικονομικές επιτυχίες σε όλα τα επίπεδα.

Κατ’ αρχάς συμπληρώσαμε 25 χρόνια –ένα τέταρτο του αιώνα– συνεχούς και αδιάλειπτης εμπορικής λειτουργίας στην κινητή τηλεφωνία, την οποία πρώτοι φέραμε στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 1993. Στην κινητή, η πελατειακή μας βάση κινείται σταθερά σε πάνω από 5,1 εκατ. συνδρομητές, ενώ η χρήση data αυξάνεται εκθετικά και διπλασιάζεται χρόνο με τον χρόνο. Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια ύφεσης, το 2018 κατεγράφη οριακή άνοδος στην κινητή. Πιστεύουμε ότι αυτή η αγορά έχει ξεκινήσει να ισορροπεί.

Η σταθερή τηλεφωνία –ένας τομέας σχετικά καινούριος για εμάς– αποτελεί μία νέα ατμομηχανή ανάπτυξης για την εταιρεία μας. Επειτα και από την εξαγορά της Cyta Hellas, η πελατειακή μας βάση στη σταθερή κυμαίνεται πια λίγο κάτω από 1 εκατ. πελάτες. Οι υπηρεσίες νέας γενιάς, δηλαδή αυτές που παρέχονται μέσω δικτύων οπτικών ινών, προσεγγίζουν το 10% στην πελατειακή μας βάση. Η μετάβαση των πελατών μας, αλλά και η προσέλκυση νέων συνδρομητών στις υπηρεσίες νέας γενιάς, είναι μία εμπορική μάχη που δίνουμε μέρα με τη μέρα.

Στη σταθερή ισχυροποιούμαστε όλο και περισσότερο και για έναν άλλο λόγο: Κατασκευάζουμε δίκτυα οπτικών ινών σε πολλές περιοχές της χώρας, τις οποίες έχουμε αναλάβει στο πλαίσιο του κανονισμού Vectoring. Μάλιστα, το 2018 η Vodafone ολοκλήρωσε την κατασκευή και διέθεσε εμπορικά το πρώτο μεγάλης κλίμακας δίκτυο FTTH στην Ελλάδα, στον Βύρωνα Αττικής, καλύπτοντας περισσότερα από 17.000 νοικοκυριά κι επιχειρήσεις με τις καλύτερες ψηφιακές τεχνολογίες.

Το ποσοστό κατασκευής των έργων NGA δικτύων στη σταθερή ξεπερνά το 60% πανελλαδικά και με την ολοκλήρωσή του, το 2020, περισσότερα από 450.000 ελληνικά νοικοκυριά και επιχειρήσεις θα αποκτήσουν πρόσβαση σε δίκτυα FTTH και FTTC, καθώς και υπηρεσίες νέας γενιάς σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλο, Βέροια και Κοζάνη. Επίσης, διαθέτουμε πανελλαδικά υπηρεσίες νέας γενιάς και μέσα από τα δίκτυα των υπόλοιπων παρόχων, όπου αυτά αναπτύσσονται. Πιστεύουμε ότι όλες αυτές οι θετικότατες εξελίξεις ισχυροποιούν τον ρόλο μας ως ενός σύγχρονου και ολοκληρωμένου παρόχου τεχνολογίας και επικοινωνίας στην Ελλάδα.

– Είναι δεδομένο πως η λιανική στον κλάδο της κινητής τηλεφωνίας έχει αλλάξει αρκετά τα τελευταία χρόνια. Πώς αντιμετωπίζουν τις εξελίξεις τα καταστήματα Vodafone;

Η λιανική είναι μία άκρως ανταγωνιστική αγορά και βρίσκεται σε μία διαδικασία μετάβασης που συνδυάζει όλο και περισσότερο το φυσικό με το ψηφιακό, ενώ εμπλουτίζεται παράλληλα με νέα προϊόντα και υπηρεσίες.

Κεντρικό ρόλο στη στρατηγική μας έχει η αλυσίδα των καταστημάτων Vodafone, όπου μέσα από τους εξειδικευμένους ανθρώπους μας, μπορούμε να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να αξιοποιήσουν καλύτερα τα απτά οφέλη που φέρνει στη ζωή τους η τεχνολογία. Επενδύουμε επιπρόσθετα και στο ψηφιακό retail που ολοκληρώνει το φυσικό και δίνει στους πελάτες μας περισσότερες επιλογές για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους.

Συμπληρώνουμε το φυσικό δίκτυο πωλήσεων με το νέο e-shop της Vodafone, το οποίο τέθηκε σε λειτουργία μέσα στο 2018, προσφέρει μία μεγάλη γκάμα προϊόντων και έρχεται να συμπληρώσει τα καταστήματά μας με όλη την ευελιξία που μας παρέχει το ψηφιακό περιβάλλον. Επίσης, δημιουργήσαμε το πρώτο στην Ελλάδα Virtual Reality store, που υλοποιήθηκε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με τη Samsung. Πιστεύουμε ότι η λιανική αγορά θα αξιοποιήσει τις νέες, εκθετικές τεχνολογίες, προκειμένου να φέρει στην καθημερινότητα των καταναλωτών μία νέα εμπειρία. Δεν είναι τυχαίο ότι, σύμφωνα με μελέτες, τα μεγέθη της αγοράς του Virtual Reality θα ξεπεράσουν τα 50 δισ. δολάρια μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.

Στρατηγικά ενισχύουμε όλα τα κανάλια επικοινωνίας με τους πελάτες μας με ψηφιακά εργαλεία. Πριν από λίγους μήνες λανσάραμε την ομάδα Ready της Vodafone, η οποία φέρνει την τεχνολογία πιο κοντά σε όλους μέσα από μία μοναδική εμπειρία εξυπηρέτησης. Πλέον, η ομάδα Ready βγαίνει και έξω από τα καταστήματα Vodafone και έρχεται στο σπίτι και την επιχείρηση, ενώ με τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες Virtual Shop και Virtual Support βρίσκεται ανά πάσα στιγμή δίπλα στους πελάτες μας. Μάλιστα, παρέχει τεχνική εξυπηρέτηση με virtual support, αξιοποιώντας εργαλεία augmented reality.

Παράλληλα, επενδύσαμε στην εξυπηρέτηση του πελάτη μας μέσα από τα καταστήματα Vodafone με την υπηρεσία Express Repair, που επιτρέπει την άμεση επισκευή των συσκευών. Κάπως έτσι διαφοροποιούμαστε από τον ανταγωνισμό μας και πιστεύουμε ότι οι καταναλωτές το αναγνωρίζουν.

– Πείτε μας δυο λόγια για το ανανεωμένο Vodafone TV. Θεωρείτε πως μπορεί να αποτελέσει ικανό κίνητρο για τους συνδρομητές σας να επιλέξουν τις ταχύτητες που προσφέρει η τεχνολογία οπτικών ινών; Σκοπεύετε να το επικοινωνήσετε και με συνδυαστικά εμπορικά πακέτα;

Το Vodafone TV αποτελεί έναν ακόμη δυναμικό πυρήνα της στρατηγικής μας για την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών επικοινωνίας και ψυχαγωγίας στην Ελλάδα. Και ναι, πιστεύουμε ότι αποτελεί ένα ισχυρό κίνητρο, προκειμένου οι καταναλωτές να επιλέξουν τη Vodafone. Το Vodafone TV είναι μία πλατφόρμα περιεχομένου που για πρώτη φορά στην Ελλάδα συνδυάζει απεριόριστο θέαμα και μοναδικές λειτουργίες, συνδυάζοντας αθλητικά κανάλια, πρεμιέρες, πάνω από 4.000 ταινίες καταλόγου, περισσότερα από 7.000 επεισόδια σειρών, πάνω από 4.000 επεισόδια παιδικών σειρών, ντοκιμαντέρ, πάνω από 60 θεματικά κανάλια, τα ελεύθερα ελληνικά, αλλά και εφαρμογές για εύκολη και γρήγορη πρόσβαση σε μουσική, video, και πλούσιο online περιεχόμενο.

Δεν είναι τυχαίο ότι η πελατειακή βάση του Vodafone TV έχει ξεπεράσει το ορόσημο των 100 χιλιάδων πελατών και κινείται ανοδικά με σταθερότητα. Μάλιστα, σύντομα το Vodafone TV θα είναι διαθέσιμο και μέσω κινητού σε πελάτες δικτύων άλλων παρόχων, φέρνοντας μία νέα εποχή για την κατανάλωση περιεχομένου στην Ελλάδα.

Ολα τα πακέτα του Vodafone TV προσφέρονται στην καλύτερη τιμή της αγοράς και προσφέρονται συνδυαστικά με υπηρεσίες επικοινωνίας σε πακέτα triple play. Αυτός ο συνδυασμός αποτελεί βασικό άξονα της εμπορικής μας στρατηγικής και αποδίδει.

– Το Internet of Things (IoT) αποτελεί μία παγκόσμια τεχνολογική τάση που αναμένεται να γιγαντωθεί με την έλευση των 5G δικτύων. Πώς προετοιμάζει η Vodafone την επόμενη ημέρα των υπηρεσιών της;

Η Vodafone Ελλάδας έχει τοποθετηθεί εγκαίρως στρατηγικά γύρω από το ΙοΤ. Μέσα από τα καταστήματα Vodafone, οι έλληνες καταναλωτές μπορούν να βρουν τη νέα σειρά προϊόντων V by Vodafone, η οποία αξιοποιεί το ΙοΤ για να προσφέρει περισσότερη προστασία, σιγουριά και ασφάλεια για όλα τα μέλη της οικογένειας, αλλά και το αυτοκίνητο, μέσα από τις εξελιγμένες υπηρεσίες V-Family, V-Kids και V-Auto by Vodafone.

Η σειρά V by Vodafone επιτρέπει στους καταναλωτές να συνδέουν συμβατές συσκευές απλά και γρήγορα με την παγκόσμια IoT πλατφόρμα της Vodafone, χρησιμοποιώντας τη νέα V-Sim, ώστε να τις διαχειρίζονται από τα κινητά τους τηλέφωνα, μέσα από την εφαρμογή V by Vodafone.

Επίσης, μέσα από τη θυγατρική μας εταιρεία, Vodafone Innovus, αναπτύσσουμε καινοτόμες εφαρμογές ΙοΤ για επιχειρήσεις, οι οποίες διατίθενται από τον όμιλο Vodafone σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιείται. Είναι βαθιά πεποίθηση του ομίλου μας ότι το ΙοΤ θα αποτελέσει μία τεχνολογία αιχμής της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, σε συνδυασμό με το 5G.

Παράλληλα, ολοκληρώνουμε την ανάπτυξη δικτύου ΝΒ–ΙοΤ στη φασματική περιοχή των 800 Mhz, φέρνοντας μία νέα εποχή για το Internet of Things στην Ελλάδα. Και αυτό γιατί με το ΝΒ–ΙοΤ θα είναι εφικτή η από απόσταση διαχείριση πόρων, που βρίσκονται σε απομακρυσμένες ή δυσπρόσιτες περιοχές. Επίσης, το ΝΒ–ΙοΤ δεν θα μειώσει απλά το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων, αλλά και θα δημιουργήσει νέα επιχειρηματικά μοντέλα, ενώ θα συμβάλει στις «έξυπνες» πόλεις.

Πιστεύουμε ότι το ΙοΤ θα ενδυναμώσει πολίτες και επιχειρήσεις και θα απελευθερώσει χρόνο και πόρους σε πολλά επίπεδα, διευκολύνοντας την καθημερινότητα για όλους –είτε μιλάμε για το νοικοκυριό και τα μέλη του είτε για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες.