Το κενό που θα αφήσει στην αγορά η αποχώρηση των Lenovo κινητών έρχεται να υπερκαλύψει η Motorola, καθώς ο κολοσσός του IT παραδίδει εξ ολοκλήρου τη σκυτάλη των smartphones στο εδώ και 4 χρόνια «υιοθετημένο» μέλος της οικογένειάς του. Με όπλο τη βαριά του κληρονομιά, το Motorola brand έρχεται με ανανεωμένο όραμα και έναν Έλληνα στο τιμόνι της Ευρώπης, τον Αντώνη Μπαρούνα.

Συναντήσαμε τον Αντώνη Μπαρούνα στην Αθήνα προκειμένου να μας μεταφέρει λίγο από τον… αέρα του Λονδίνου, συντροφιά με μια πρόγευση της νέας στρατηγικής που χαράσσεται για το brand Motorola, το οποίο και θα αποτελεί στο εξής τον μοναδικό βραχίονα της Lenovo στη βιομηχανία της κινητής τηλεφωνίας. Με δεδομένη την εξαιρετική πορεία της εταιρείας στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού, τόσο στις ΗΠΑ όσο και στη Λατινική Αμερική όπου πραγματικά «επελαύνει», η Motorola δείχνει πιο έτοιμη από ποτέ να κάνει ένα ηχηρό comeback και στην Ευρωπαϊκή αγορά. Πατώντας στη μακρόχρονη ιστορία της και εκμεταλλευόμενη το κύρος και τη σχέση εμπιστοσύνης που είχε χτίσει με το καταναλωτικό κοινό στο παρελθόν, η εταιρεία που παρά τις διαδοχικές εξαγορές δεν παύει να έχει… «USA DNA» θα επιχειρήσει να κατακτήσει τον κατακερματισμένο ευρωπαϊκό χάρτη στηριζόμενη σε «εργάτες» και όχι σε «ντίβες» συσκευές. Σύμφωνα με τον Αντώνη Μπαρούνα, η είσοδός της σε αγορές όπως η ελληνική θα γίνει με ένα περιορισμένο portfolio ελάχιστων μα εξαιρετικά ανταγωνιστικών συσκευών, τόσο σε τεχνικά χαρακτηριστικά όσο και σε τιμή. Με στόχο να φέρει premium design και δυνατότητες υψηλών προδιαγραφών στη μεσαία κατηγορία, η εταιρεία θεωρεί πως θα κατορθώσει να ξανακερδίσει σύντομα τη θέση της μέσα στις πρώτες 4-5 δυνάμεις της αγοράς.

Παράλληλα, ο άνθρωπος που καλείται να επαναπροσδιορίσει το ρόλο της Motorola στη Γηραιά Ήπειρο μας διαβεβαίωσε σε όλους τους τόνους πως θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του (και πλέον περνούν πολλά!) προκειμένου οι συσκευές να καταλήγουν στον τελικό καταναλωτή όσο πιο οικονομικές γίνεται, περικόπτοντας όπου αυτό είναι εφικτό τα φουσκωμένα κόστη του εκάστοτε «μεσάζοντα». Στενότερη συνεργασία με τους operators και με έξυπνα επιλεγμένα δίκτυα λιανικής σε συνδυασμό με ένα πιο αποδοτικό μοντέλο διανομής θα αποτελέσουν τους πυλώνες της σταδιακής διεκδίκησης ολοένα και μεγαλύτερου μεριδίου, αν και προφανώς στην εποχή μας το ζητούμενο δεν είναι τα τεμάχια αλλά το τελικό κέρδος. Ο Αντώνης Μπαρούνας έδειξε εξαιρετική εταιρική… αυτοπεποίθηση όσον αφορά στον πολύ σκληρό ανταγωνισμό στη mid-low κατηγορία, γεγονός που μας κάνει να περιμένουμε συσκευές που θα ανατρέψουν τις ισορροπίες. «Στόχος μας είναι η τέταρτη θέση στην Ευρώπη» δήλωσε δίχως περιστροφές και μπορεί να μην έκρυψε πως το κέντρο βάρους τοποθετείται στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Βρετανία, Ισπανία, Ιταλία), υπογράμμισε ωστόσο πως ως Έλληνας, δεν θα μπορούσε παρά να κινηθεί επιθετικά και στην χώρα μας. Από τον Απρίλιο περιμένουμε ενδιαφέρουσες εξελίξεις, λοιπόν!