Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου της οικονομικής χρονιάς το οποίο έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2017. Τα έσοδα ανήλθαν σε 12.9 δισεκατομμύρια (US$), μια αύξηση της τάξεως του 6.3% σε σύγκριση με τον περασμένο χρόνο και αύξηση 10% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο FY2017/18.

Η Lenovo συνέχισε να απολαμβάνει σημαντικές αυξήσεις εσόδων στα τμήματα PC και Smart Devices (PCSD), αλλά και το Data Center Group (DCG), ενώ το Lenovo Mobile Business Group (MBG) απέδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα για το τρίμηνο. Η Lenovo έδειξε δυνατή προ φόρων αύξηση εσόδων για το τρίμηνο, με απότομη άνοδο στα 150 εκατομμύρια (US$), τετραπλασιασμό σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και σχεδόν 50% άνοδο από τα έσοδα του αντίστοιχου τριμήνου της περασμένης χρονιάς.

Η διοίκηση της Lenovo αποδίδει τις επιδόσεις στην εκτέλεση της «στρατηγικής τριών φάσεων» που δίνει έμφαση στην ηγεσία στους βασικούς επιχειρησιακούς τομείς, στην ανάπτυξη στα κύρια τμήματα και στην επένδυση σε νέες αναπτυσσόμενες τεχνολογίες. Σε αυτό το τρίμηνο η Lenovo έδωσε έμφαση στην ανάπτυξη των πωλήσεων σε PC, συνέχισε την σταθερή ανάπτυξη σε data centers και mobile και έδειξε ισχυρή δυναμική στις αναπτυσσόμενες τεχνολογίες του device plus cloud και infrastructure plus cloud.

«Στη Lenovo επιταχύνουμε τον μετασχηματισμό της εταιρίας με στόχο να γίνει παγκόσμιος ηγέτης σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς που δραστηριοποιούμαστε. Εξακολουθούμε να βλέπουμε σημαντική βελτίωση και σταθερή απόδοση σε κάποιους από τους πιο συναρπαστικούς κλάδους της αγοράς τεχνολογίας, τα smart devices και τα data center. Σε αυτό το τρίμηνο είδαμε τα έσοδα, τα περιθώρια κέρδους, την καινοτομία, τις επιδόσεις και την εμπειρία καταναλωτή να συνεχίζουν την ανοδική πορεία που ανέπτυξαν το περασμένο τρίμηνο και τα αποτελέσματα αυτά επιβεβαιώνουν τον στρατηγικό μετασχηματισμό που υλοποιούμε», δήλωσε ο Yang Yuanqing, Πρόεδρος και CEO της Lenovo.

Το τμήμα PC και Smart Devices (PCSD) συνέχισε να δείχνει τη δύναμη του το τρίτο τρίμηνο.

Η Lenovo είδε τη δυναμική της κατηγορίας καθώς και την παγκόσμια αγορά να αναπτύσσονται με γρήγορους ρυθμούς. Οι επιδόσεις του κλάδου ήταν ανάλογες των προσδοκιών για αυτό το τρίμηνο, επιβεβαιώνοντας την πεποίθηση της Lenovo για υψηλής ανάπτυξης ευκαιρίες στον συγκεκριμένο τομέα της αγοράς.

Κατά τη διάρκεια αυτού του τριμήνου, η εταιρεία ενίσχυσε τη δυναμική της σε αναδυόμενους τομείς τεχνολογίας, όπως η Επαυξημένη Πραγματικότητα (ΑR) και η Εικονική Πραγματικότητα (VR). Το προϊόν–ναυαρχίδα Star Wars: Jedi Challenges AR device που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Disney, δείχνει από μόνο του τη θέση της εταιρείας ως ανερχόμενο ηγέτη στην κατηγορία VR/AR.

Το Data Center Group (DCG) εξακολουθεί τον μετασχηματισμό του, όχι μόνο πιάνοντας τους στόχους του για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, αλλά παράλληλα φέρνοντας τα μεγαλύτερα έσοδα των τελευταίων δυο ετών. Η πρόοδος αυτή έχει τροφοδοτηθεί από σταθερή δυναμική ανάπτυξης σε όλα τα τμήματα και σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές.

Το Mobile Business Group (MBG) της Lenovo ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες για το τρίμηνο, παρόλες τις τεράστιες προκλήσεις και τον ανταγωνισμό της κατηγορίας. Όπως έχει ήδη υποδείξει η εταιρία στο παρελθόν, είναι εστιασμένη στη μακροχρόνια ανάπτυξη της κατηγορίας, ενώ πιστεύει ότι έχει θέσει σωστές στρατηγικές βάσεις για βραχυπρόθεσμη βελτίωση, αλλά και βιώσιμη ανάπτυξη μακροπρόθεσμα. Η Λατινική Αμερική εξακολουθεί να είναι μια ισχυρή περιοχή για την κατηγορία, με ρυθμούς ανάπτυξης που φτάνουν τις 30 μονάδες από χρόνο σε χρόνο. Τα μικτά κέρδη της εταιρίας αυξήθηκαν κατά 9,8% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο σε 1.8 δισεκατομμύρια δολάρια (US$), που αντιπροσωπεύει τριμηνιαία αύξηση της τάξεως του 8.6%. Το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 13.5%, παρουσιάζοντας μία μικρή αύξηση σε σχέση με την περασμένη χρονιά, ενώ τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 114 εκατομμύρια δολάρια (US$) από τρίμηνο σε τρίμηνο. Οι βασικές απώλειες ανά μετοχή ανήλθαν σε 2.53 US σεντς ή 19.72 HK σεντς, αποτέλεσμα χρέωσης εφάπαξ φόρου ύψους 400 εκατομμυρίων δολαρίων (US$), που προέκυψε από τον επαναπροσδιορισμό φορολογικών απαιτήσεων σε συνέχεια της πρόσφατης φορολογικής μεταρρύθμισης στην νομοθεσία των ΗΠΑ. Ενόψει αυτού, η εταιρεία πιστεύει ότι ο χαμηλότερος φορολογικός συντελεστής μπορεί να ωφελήσει με την πάροδο του χρόνου την εταιρεία στην Αμερική.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑ BUSINESS GROUP

PC and Smart Devices (PCSD) business group:

  • Με πωλήσεις 15.7 εκατομμύρια PC, σταθερά σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 7.6% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς και έφτασαν τα US$ 9.3 δισεκατομμύρια, με άνοδο 10.4% από το προηγούμενο τρίμηνο – φτάνοντας έτσι το πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο συνεχούς ανάπτυξης, ενώ η εταιρία διατήρησε το κορυφαίο στην κατηγορία περιθώριο κέρδους της.

  • Η δυναμική ανάπτυξης ήταν ιδιαίτερα ισχυρή σε ολόκληρο τον πλανήτη με διψήφιους ρυθμούς αύξησης των εσόδων σε ετήσια βάση σε EMEA, σε Ασία-Ειρηνικό (AP) και σε Λατινική Αμερική (LA).

  • Η επίδοση της Λατινικής Αμερικής ξεχώρισε, με το μερίδιο αγοράς της Lenovo να βρίσκεται στο 20%, κυρίως από την ανάπτυξη πωλήσεων στην Βραζιλία.

Data Center Group (DCG):

  • Σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση εσόδων των τελευταίων δύο ετών με 1.2 δισεκατομμύρια δολάρια (US$), με άνοδο 16.7% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και 25.5% διαδοχικά.

  • Σημείωσε διπλά νούμερα ανάπτυξης και αύξηση στα περιθώρια κέρδους σε όλα τα μέρη του κόσμου, ενώ στη Βόρεια Αμερική και την περιοχή της EMEA, η αύξηση των εσόδων συνεχίστηκε για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο.

  • Η Κίνα επανήλθε σε ανάπτυξη εσόδων και αύξηση περιθωρίου κέρδους, σε σχέση με τον περασμένο χρόνο, κυρίως λόγω της σταθερότητας της κατηγορίας Hyperscale, αλλά και την επιτυχία του Ηigh Performance Computing και του Software Defined Infrastructure.

  • Πρώτη θέση στην ικανοποίηση πελατών x86, σύμφωνα με την TBR (Technology Business Research), για 8ο συνεχόμενο τρίμηνο. Επιπλέον, η ομάδα της Lenovo προσέθεσε 88 νέα παγκόσμια ρεκόρ workload benchmarks – τέσσερις φορές περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη εταιρία του χώρου.

Mobile Business Group (MBG):

  • Με έσοδα 2.1 δισεκατομμύρια δολάρια (US$), είχε μείωση της τάξεως του 5% από την προηγούμενη χρονιά, αλλά παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο τρίμηνο.

  • Η Λατινική Αμερική παρέμεινε βασικός κορμός ανάπτυξης, με διψήφια αύξηση εσόδων (+37%) και ισχυρή κερδοφορία.

  • 5 εκατομμύρια Moto Z handsets έχουν πωληθεί σε όλον τον κόσμο, με τα ποσοστά ενεργοποίησης για τα MODS να αυξάνονται κατά 64% από χρόνο σε χρόνο.

  • Η παρουσία του brand Moto ενδυναμώθηκε στην Δυτική Ευρώπη, με αύξηση πωλήσεων που ανέρχεται σε 23%, σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.