Η Μαύρη Παρασκευή έχει γίνει ολοένα και πιο δημοφιλής τα τελευταία δύο χρόνια στην Ελλάδα. Το 2016πολλές αλυσίδες καταστημάτων, κυρίως με ηλεκτρονικά είδη και προϊόντα τεχνολογίας, καθώς και τα μεγάλα πολυκαταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, κατέγραψαν ρεκόρ πωλήσεων, με μεγάλες ουρές πελατών να σχηματίζονται έξω από τις πόρτες τους, σε συνδυασμό με υψηλότερο ποσοστό διαδικτυακών παραγγελιών, ενώ οι εκπτώσεις κυμαίνονταν από 20% έως 40% στις περισσότερες περιπτώσεις.

Η νεοφερμένη αυτή πρακτική έδωσε ώθηση στην -πληγείσα από την κρίση- αγορά, δίνοντας στους εμπόρους τη δυνατότητα να προσφέρουν ειδικές τιμές και να ‘ξεφορτωθούν’ το στοκ τους ενόψει των επερχόμενων εορτών των Χριστουγέννων και της Νέας Υόρκης.

​Εά​ν θέλετε να επωφεληθείτε τα μέγιστα

​από μία από τις πλέον δραστήριες και ‘φορτωμένες’ ημέρες του χρόνου, την Μαύρη Παρασκευή (Black Friday), τώρα είναι η σωστή στιγμή να βεβαιωθείτε ότι η επιχείρησή σας ‘δουλεύει ρολόι’: έχετε τακτοποιήσει το stock σας για να ανταπεξέλθετε στην αυξημένη αγοραστική ζήτηση αυτής της ημέρας, έχετε οργανώσει όπως πρέπει τα εργαλεία για να προσελκύσετε και να μεγιστοποιήσετε το πελατολόγιό σας, καθώς και για να επιμηκύνετε την περίοδο των εορταστικών προσφορών πέραν της παραδοσιακής Μαύρης Παρασκευής και λοιπών ημερών αιχμής της περιόδου αυτής που κορυφώνεται τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.

Παρακάτω θα βρείτε μερικές χρήσιμες συμβουλές από την PayPal, για να είστε πανέτοιμοι για την αυξημένη αγοραστική κίνηση κατά την περίοδο των εορτών:

Δημιουργήστε μια ιστοσελίδα mobileready

Ανεξαρτήτου του μεγέθους της επιχείρησης σας, οι πελάτες προτιμούν να περιηγούνται ή να κάνουν αγορές από τις κινητές τους συσκευές. Η κίνηση στις ιστοσελίδες μέσω κινητών συσκευών καταλαμβάνει πλέον πάνω από το 50% της συνολικής διαδικτυακής κίνησης σύμφωνα με το StatCounter, την υπηρεσία που παρακολουθεί την παγκόσμια χρήση του διαδικτύου. Είναι προφανές πόσο απαραίτητο είναι για μια εταιρική ιστοσελίδα να είναι βελτιστοποιημένη για κινητές συσκευές, ώστε οι πελάτες να περιηγούνται, να ψάχνουν, να επιλέγουν και να πληρώνουν για τις επιλογές τους εύκολα και γρήγορα. Αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό κατά τις ώρες και ημέρες αιχμής της αγοραστικής κίνησης.

Σκεφτείτε τι είναι αυτό που δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να μετακινηθεί εύκολα από την επιλογή των προϊόντων στη διαδικασία checkout και στην αγορά. Κρατήστε το σχεδιασμό του site απλό και προσαρμόσιμο σε μικρές οθόνες, χρησιμοποιήστε μεγαλύτερα fonts και κουμπιά, ελαχιστοποιήστε τα απαραίτητα για την είσοδο στοιχεία, και πολύ σημαντικό, θυμηθείτε να έχετε αρκετό χρόνο στη διάθεσή σας πριν από τη Μαύρη Παρασκευή για να τα δοκιμάσετε στην πράξη!  Υπάρχουν πλατφόρμες όπως το Shopify, το SquareSpace, το Opencart, το Cs-cart και το BigCommerce, οι οποίες δύνανται να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για κινητές συσκευές με δυναμικά εργαλεία και πρωτότυπες λύσεις και δυνατότητες.

Απλοποιήστε τις αγορές – τόσο online όσο και offline

Εάν οι πελάτες δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους με λίγα μόνο κλικ, τότε θα πάρουν χωρίς δεύτερη σκέψη την απόφαση να εγκαταλείψουν τα καλάθια αγορών τους και να αναζητήσουν άλλη σχετική επιχείρηση. Μιαέρευνα αποδεικνύει ότι περισσότερο από το 45% όλων των εγκαταλελειμμένων καλαθιών προκύπτει κατά το στάδιο της πληρωμής στο checkout. Παρέχοντας στους πελάτες μια απρόσκοπτη εμπειρία checkout – όπως την υπηρεσία PayPal One Touch™ ή ένα άλλο ψηφιακό πορτοφόλι και διαθέτοντας επιλογές πληρωμών όπως όλους τους τύπους χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, διασφαλίζετε ότι οι πελάτες θα παραμείνουν μαζί σας.

Για τις αγορές offline, οι έμποροι θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι έχουν εξοπλιστεί με την κατάλληλη τεχνολογία που θα τους διασφαλίζει την αποδοχή κάθε είδους πληρωμών από τα σημεία πώλησης και συναλλαγών. Είτε πρόκειται για ένα συμβατικό φυσικό κατάστημα ή για ένα pop-up shop, το να διαθέτετε μια τερματική συσκευή αποδοχής καρτών σας δίνει την ευελιξία να δέχεστε οποιαδήποτε πληρωμή οπουδήποτε.

Αξιοποιείστε εργαλεία εξαιρετικής επιχειρηματικής απόδοσης

Ένα σύστημα email marketing είναι ένα παράδειγμα για το πώς οι επιχειρήσεις μπορούν εύκολα να δώσουν ώθηση στην ανάλογη ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις εορταστικές προσφορές. Καθώς οι επισκέπτες και υποψήφιοι αγοραστές εμπλέκονται σε πάμπολλα ψηφιακά κανάλια, το email marketing αποτελεί ακόμα έναν από τους πλέον αποδοτικούς τρόπους σύνδεσης και επικοινωνίας με τους πελάτες.

Είναι απαραίτητο να συνεργαστείτε με μια υπηρεσία email που σας επιτρέπει να στέλνετε επικοινωνιακό υλικό όπωςnewsletters, νέα, ειδικές καμπάνιες και λοιπές χρήσιμες πληροφορίες για τις επερχόμενες εορταστικές εκπτώσεις – όπως και να στοχεύετε απευθείας στους πελάτες σας. Ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι πλατφόρμες όπως το