Η AOC μέσω της σειράς AGON προσπαθεί να φέρει προϊόντα υψηλής ποιότητας στην αγορά του gaming και ως ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές οθονών, προωθεί δυναμικά το υπεύθυνο και υγιές gaming.

Σύμφωνα με το στόχο αυτό, η AOC δημιούργησε έναν πλήρη οδηγό σχετικά με τα κοινωνικά και γνωστικά οφέλη που προκύπτουν από το gaming. Εκτός από τη διασκέδαση και την ψυχαγωγία που προσφέρει, το gaming βελτιώνει την οπτική επεξεργασία πληροφοριών, τη λήψη αποφάσεων και την ομαδικότητα.

Γνωστικές ικανότητες

Τα περισσότερα παιχνίδια διεγείρουν τη μνήμη, την έκταση της προσοχής και τη λογική σκέψηi. Ακόμα και για λίγες ώρες την εβδομάδα, το gaming μπορεί να κάνει τη διαφορά, ανεξάρτητα από την ηλικία. Τα παιχνίδια στρατηγικής σε πραγματικό χρόνο (RealTimeStrategyRTS) μπορούν για παράδειγμα, να ενισχύσουν αυτές τις ικανότητες καθώς ο παίκτης πρέπει μέσα σε περιορισμένο χρονικό διάστημα να αναλύσει την κατάσταση που επικρατεί, να προγραμματίσει μια επίθεση/ή άμυνα, να θυμηθεί τις ενέργειες των αντιπάλων του και να αντιδράσει αναλόγως. Τα αποτελέσματα βελτίωσης στην προσοχή και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων θα φανούν σίγουρα στο σχολείο, στο γραφείο ή στην καθημερινή ζωή.

Λήψη αποφάσεων

Τα videogames μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση των δεξιοτήτων λήψης αποφάσεωνii iii. Ενώ μερικά games απαιτούν αποφάσεις σε κλάσματα του δευτερολέπτου που επηρεάζουν το παιχνίδι, σε κάποια άλλα αποφάσεις που πάρθηκαν νωρίτερα μπορεί να αλλάξουν την πορεία ολόκληρου του παιχνιδιού. Στα παιχνίδια ρόλου (RolePlaying GamesRPGs), ακόμα και οι αρχικές αποφάσεις για τα χαρακτηριστικά ενός χαρακτήρα και οι μεταγενέστερες αλληλεπιδράσεις με τον κόσμο, θα έχουν σοβαρές συνέπειες στην ηθική και την ευημερία του χαρακτήρα που έχει δημιουργήσει ο gamer. Ορισμένα TurnBasedStrategy games, απαιτούν επίσης από τους παίκτες να αναλύσουν και να αντιδράσουν σε μια πληθώρα παραμέτρων για να κερδίσουν με επιτυχία το παιχνίδι.

Επεξεργασία οπτικής πληροφορίας

Τα First Person Shooter(FPS) games και τα Shootem up games συχνά απαιτούν από τους παίκτες να αλλάζουν γρήγορα εστίαση σε διαφορετικά σημεία της οθόνηςiv. Όσο το κάνουν αυτό, οι χρήστες θα προσπαθήσουν παράλληλα να κρατήσουν υπό έλεγχο την κατάσταση. Αυτό σημαίνει ότι ο εγκέφαλος μαθαίνει να μοιράζει την προσοχή του και να βελτιώνει την επεξεργασία των εισερχόμενων οπτικών πληροφοριών. Δεδομένου ότι οι παίκτες δεν έχουν πολύ χρόνο για να λάβουν αποφάσεις, οι χρόνοι πρόβλεψης και αντίδρασης βελτιώνονται. Ορισμένες μελέτες μάλιστα, δείχνουν ότι κάποιοι gamers είναι το ίδιο γρήγοροι όσο οι πραγματικοί πιλότοι μαχητικών.

Ομαδικότητα

Είτε πρόκειται για ένα online game με πολλές ομάδες, είτε απλά για ένα offline game συνεργασίας με μερικούς φίλους, τα περισσότερα παιχνίδια απαιτούν από τους παίκτες να συνεργαστούν στενά σε μια ομάδα. Δημοφιλή ανταγωνιστικά παιχνίδια, όπως μερικά FPS games και multiplayer online battle arena (MOBA)-style games φέρνουν μαζί ομάδες των 5 ατόμων, όπου κάθε παίκτης έχει τα δικά του πλεονεκτήματα, αδυναμίες και δεξιότητες. Αυτό το είδος της συνεργασίας θα αποδώσει σίγουρα στο χώρο εργασίας, ή στο σχολείο.v.

Παραμένοντας υγιείς

Τα νοσοκομεία που είναι εξοπλισμένα με gaming stations μπορούν να επηρεάσουν με θετικό τρόπο την αποκατάστασηvi. Οι ασθενείς μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή τους και να βρουν χαρά παίζοντας παιχνίδια, ακόμα και να κοινωνικοποιηθούν με άλλους ανθρώπους, αυξάνοντας έτσι τα επίπεδα αισιοδοξίας τους.

Η AOC νοιάζεται για την υγεία και την άνεση κατά τη διάρκεια του gaming

Ενώ η AOC προωθεί τα οφέλη του gaming, οι καινοτόμες τεχνολογίες της θα ελέγχουν την υγεία των χρηστών κατά τη διάρκεια των παιχνιδιών. Μία οθόνη με καλή εργονομία θα βοηθήσει τη σωστή στάση σώματος και την υγεία της σπονδυλικής στήλης των παικτών. Η τεχνολογίες Anti Blue Light / Low Blue Light της AOC θα μειώσουν το μπλε άκρο του φάσματος, το οποίο μπορεί να προκαλέσει καταπόνηση των ματιών, πονοκεφάλους και διαταραχές στον ύπνο. Παράλληλα, η τεχνολογία Flicker Free μειώνει το τρεμόπαιγμα που συμβαίνει το οποίο μπορεί να προκαλέσει κούραση, ζάλη και ναυτία. Η τεχνολογία iCare χρησιμοποιεί αισθητήρες για να ανιχνεύει την ένταση του φωτός στο δωμάτιο και να προσαρμόζει ανάλογα τη φωτεινότητα, έτσι ώστε τα μάτια των χρηστών να μην κουράζονται από την προσαρμογή στις διαφορές του φωτός.

Παρόλο που υπάρχουν πολλές μελέτες σχετικά με τις διάφορες θετικές πτυχές του gaming, η AOC δίνει έμφαση και προωθεί το υπεύθυνο παιχνίδι. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, η χρήση του υπολογιστή να αποτελεί μέρος μιας ισορροπημένης και υγιούς ζωής. Το να ξοδεύει κανείς χρόνο έξω, να αθλείται και να βρίσκεται με φίλους, είναι εξίσου σημαντικό.

Αυτό τον οδηγό και πολλά άλλα σχετικά με τα οφέλη του gaming, τις συστάσεις για μια υγιή και υπεύθυνη εμπειρία gaming, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα: https://www.aocgaming.com/en/benefits

i “The Benefits of Playing Video Games” Granic, I., Lobel, A., & Engels, R. C. (2014). The benefits of playing video games. American Psychologist, 69(1), 66.

ii “Real-Time Strategy Game Training: Emergence of a Cognitive Flexibility Trait”, Glass, B. D., Maddox, W. T., & Love, B. C. (2013). Real-time strategy game training: emergence of a cognitive flexibility trait. PLoS One, 8(8), e70350.

iii Brain plasticity through the life span: learning to learn and action video games. Bavelier, D., Green, C. S., Pouget, A., & Schrater, P. (2012). Brain plasticity through the life span: learning to learn and action video games. Annual review of neuroscience, 35, 391-416.

iv “Increasing Speed of Processing With Action Video Games”, Dye, M. W., Green, C. S., & Bavelier, D. (2009). Increasing speed of processing with action video games. Current directions in psychological science, 18(6), 321-326.

v “The effects of playing cooperative and competitive video games on teamwork and team performance” , A Badatala, J Leddo, A Islam, K Patel, P Surapaneni (2016). The effects of playing cooperative and competitive video games on teamwork and team performance. International Journal of Humanities and Social Science Research. Volume 2; Issue 12; December 2016; Page No. 24-28

vi “Therapeutic Uses of Active Videogames: A Systematic Review”, Staiano, A. E., & Flynn, R. (2014). Therapeutic uses of active videogames: a systematic review. Games for health journal, 3(6), 351-365.