Το Lenovo Group ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τρίτο οικονομικό τρίμηνο που ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2016.

Τα τριμηνιαία έσοδα ανέρχονται σε 12.2 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας 6% μείωση από έτος σε έτος. Το τρίτο τρίμηνο, τα προ φόρων έσοδα ανήλθαν σε 101 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας 68% μείωση από έτος σε έτος. Τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν 67% από έτος σε έτος, φτάνοντας τα 98 εκατομμύρια δολάρια.

Η Lenovo αντιμετώπισε σημαντικές προκλήσεις στους τρεις βασικούς άξονες της επιχειρηματικής της λειτουργίας και συγκεκριμένα, του data center, των κινητών συσκευών, των υπολογιστών καθώς και των έξυπνων συσκευών, τρεις τομείς που σύμφωνα με τις εκθέσεις των αναλυτών συνέχισαν να παρουσιάζουν είτε βραδεία ανάπτυξη, είτε καμία αύξηση κατά τη διάρκεια του τριμήνου που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2016.

«Παρά τη διαρκή αβεβαιότητα σε μακροοικονομικό επίπεδο και το μεταβατικό στάδιο στο οποίο βρέθηκαν οι δύο νέες επιχειρηματικές της δράσεις, η Lenovo παρουσίασε σταθερή απόδοση το τελευταίο τρίμηνο», δήλωσε ο Yang Yuanqing, Πρόεδρος της Lenovo και Διευθύνων Σύμβουλος. «Η κατηγορία των PC παραμένει δυνατή, η κατηγορία των κινητών σημειώνει σταθερή πρόοδο και το Data Center εφαρμόζει πλέον ένα σαφές σχέδιο εξέλιξης. Αν και χρειάζεται χρόνος για να χτιστεί ο πυρήνας αρμοδιοτήτων σε αυτούς τους δύο νέους τομείς ανάπτυξης, είμαστε σίγουροι για την επίτευξη όχι μόνο ισοσκελισμένων αποτελεσμάτων αλλά και επίτευξη επικερδούς ανάπτυξης σε αυτούς».

Τα μικτά κέρδη της Εταιρείας για το τρίτο οικονομικό τρίμηνο μειώθηκαν 15% από έτος σε έτος και ανέρχονται σε 1.6 δισ., με το μικτό περιθώριο κέρδους να φτάνει το 13.1%. Τα λειτουργικά κέρδη για το τρίτο τρίμηνο ήταν $138 εκατομμύρια, κάτω από 64% από έτος σε έτος. Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή για το τρίμηνο ανέρχονται σε 0.90 σεντς ή 6.98 HK σεντς. Από τις 31 Δεκεμβρίου 2016, η καθαρή χρηματορροή της Lenovo ήταν $155 εκατομμύρια.

Επισκόπηση ανά Business Group

Στο τρίτο οικονομικό τρίμηνο, οι πωλήσεις στην κατηγορία των PC και των Smart Devices (PCSD) του Business Group, η οποία περιλαμβάνει υπολογιστές και tablet, ανήλθαν σε 8.6 δισ., μια αύξηση της τάξης του 2% από έτος σε έτος. Από τρίμηνο σε τρίμηνο, τα αποτελέσματα στην κατηγορία PCSD σημείωσαν ανάπτυξη, με επίτευξη υγιούς ανάπτυξης της τάξης του 10.2%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε $431 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 7% από έτος σε έτος. Το περιθώριο κέρδους προ φόρων βελτιώθηκε κατά 0.2 μονάδες από έτος σε έτος, φτάνοντας το 5%.

Xάρη στην ισχυρή ανάπτυξη που σημείωσε η αγορά της Βόρειας Αμερικής, όπου η Lenovo αύξησε τις πωλήσεις της κατά 14% από έτος σε έτος, η Εταιρεία έχει πουλήσει κατά τη διάρκεια του τριμήνου συνολικά, 15.7 εκατομμύρια υπολογιστές σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για μια αύξηση της τάξης του 2% από έτος σε έτος, τέσσερις μονάδες πάνω από το σύνολο του κλάδου, σε σύγκριση και με τη συνολική μείωση ύψους 2%που σημειώθηκε την ίδια περίοδο επίσης στη βιομηχανία. Σημειώνοντας μερίδιο αγοράς ρεκόρ σε Κίνα, Ευρώπη /Μέση Ανατολή /Αφρική και Λατινική Αμερική, η Lenovo παρέμεινε ο παγκόσμιος ηγέτης στην αγορά PC, σημειώνοντας ρεκόρ, στο μερίδιο αγοράς, της τάξης του 22.4%.

Η Lenovo σημείωσε επίσης ισχυρή ανάπτυξη στα tablet, μία αύξηση 10% από έτος σε έτος, ξεπερνώντας το μέσο όρο της αγοράς κατά 29 μονάδες. Σημείωσε επίσης και σημαντικές αυξήσεις κατά έτος σε σειρές προϊόντων υψηλής ανάπτυξης, όπως τα gaming PC (71% αύξηση), Chromebook ( αύξηση 76%) και detachables (αύξηση 91%). Αυτές είναι όλες οι σειρές προϊόντων στα οποία η Lenovo παρουσιάζει ανάπτυξη η οποία χαρακτηρίζεται και από τη νέα σειρά gaming laptop Legion που παρουσιάστηκε τον περασμένο μήνα στη CES.

Το Mobile Business Group (MBG) της Lenovo, το οποίο περιλαμβάνει τα Moto και τα Lenovo smartphone, σημείωσε πωλήσεις της τάξης των $2.2 δισεκατομμυρίων, παρουσιάζοντας 23% μείωση από έτος σε έτος, αλλά και μια 7% αύξηση το τελευταίο τρίμηνο, λόγω της ισχυρής ανάπτυξης σε ανεπτυγμένες αγορές. Το περιθώριο ζημίας προ φόρων για το τρίμηνο αυτό, βελτιώθηκε κατά 0.6 μονάδες, φτάνοντας το 7.1%.

Με 15 εκατομμύρια πωλήσεις smartphone το τρίτο τρίμηνο, η Lenovo σημείωσε βελτίωση της τάξης του 7% από τρίμηνο σε τρίμηνο, συμπεριλαμβανομένης και μιας αύξησης 20% σε πωλήσεις προϊόντων Moto. Οι πωλήσεις Moto G σημείωσαν αύξηση της τάξης του 12% από έτος σε έτος, χάρη στην αγορά της Λατινικής Αμερικής όπου η αύξηση πωλήσεων έφτασε το 23%. Στην Ινδία, την τρίτη μεγαλύτερη αγορά σε smartphone παγκοσμίως, η Lenovo ήταν ισχυρός κατασκευαστής smartphone, με μερίδιο αγοράς ύψους 9.9% κατά το τρίτο τρίμηνο.

Για το Lenovo Data Center Group (DCG), το οποίο περιλαμβάνει server, storage, λογισμικό και υπηρεσίες, οι πωλήσεις το τρίτο οικονομικό τρίμηνο ανήλθαν σε $1.1 δις, σημειώνοντας 20% πτώση από έτος σε έτος και 3% από τρίμηνο σε τρίμηνο. Με μεγάλη αύξηση των εσόδων από τρίμηνο σε τρίμηνο στις αγορές της Βόρειας Αμερικής (αύξηση 27%), της Λατινικής Αμερικής (αύξηση 10%) και της Ευρώπης /Μέσης Ανατολής /Αφρικής (αύξηση 9%), η επιχειρηματική δραστηριότητα στην κατηγορία DCG της Lenovo, έδειξε σημάδια βελτίωσης από τρίμηνο σε τρίμηνο

Η Lenovo συνέχισε να εστιάζει σε ενέργειες που θα εξελίξουν και μακροπρόθεσμα θα βοηθήσουν την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας της στη DCG κατηγορία. Ενέργειες όπως η ενίσχυση των ομάδων που ασχολούνται με τις πωλήσεις, η επένδυση στο δίκτυο, η ανανέωση των προϊοντικών σειρών, η διαμόρφωση της στρατηγικής για τη μάρκα, καθώς επίσης και η προσθήκη νέων συνεργασιών. Για παράδειγμα, η ενισχυμένη Global Accounts, η ομάδα των πωλήσεών μας που εξυπηρετεί πελάτες της Fortune 500 λίστας, είδε να σημειώνεται ανάπτυξη στην κατηγορία DCG για το τρίμηνο, με αύξηση 37% από έτος σε έτος.

Επισκόπηση ανά Γεωγραφία

Στην Κίνα, το τρίτο οικονομικό τρίμηνο, η Lenovo κατέγραψε συνολικές πωλήσεις της τάξης των $3.5 δις., μείωση 2% από έτος σε έτος, αλλά και 8% αύξηση από τρίμηνο σε τρίμηνο. Η Κίνα πέτυχε το 28.5% των συνολικών πωλήσεων της εταιρίας για το τρίτο τρίμηνο, παγκοσμίως. Τα κέρδη προ-φόρων στην Κίνα αυξήθηκαν 8% ήτοι $180 εκατ. από έτος σε έτος, με το περιθώριο κέρδους προ φόρων να φτάνει το 5.2%, αύξηση μισής μονάδας.

Στην Ασία και τον Ειρηνικό, η Lenovo σημείωσε συνολικές πωλήσεις κατά το τρίτο οικονομικό τρίμηνο ύψους $1.7 δις. παρουσιάζοντας μείωση κατά 14% από έτος σε έτος και αντιπροσωπεύοντας το 14% των συνολικών πωλήσεων της Εταιρείας παγκοσμίως. Στην περιοχή αυτή σημειώθηκε ζημία προ φόρων ύψους $41 εκατ. με περιθώριο ζημίας προ φόρων, της τάξης του 2.4% .

Στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, οι συνολικές πωλήσεις κατά το τρίτο οικονομικό τρίμηνο έπεσαν κατά 2.7% ανά έτος, στα $3,4 δισεκατομμύρια, αλλά αυξήθηκαν, κατά το ισχυρό ποσοστό του 23% από τρίμηνο σε τρίμηνο ή το 27.6% των συνολικών πωλήσεων της Εταιρείας παγκοσμίως. Η ζημία προ φόρων ήταν $102 εκατομμύρια, με το περιθώριο ζημίας προ φόρων στο 3%.

Στην Αμερική, οι πωλήσεις ανήλθαν σε $3.6 δις., 8% κάτω από έτος σε έτος, αποτελώντας το 29.9% των συνολικών πωλήσεων της Lenovo παγκοσμίως, κατά το τρίτο οικονομικό τρίμηνο. Τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε $39 εκατομμύρια, με το περιθώριο κέρδους προ φόρων να φτάνει το 1.1%.