Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota αποφάσισε να δημιουργήσει υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης.


Toyota FriendΗ συνεργασία μεταξύ της Toyota και της Salesforce.com, με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, ανακοινώθηκε τη Δευτέρα, ενώ η καινοτόμος υπηρεσία ιδιωτικού δικτύου ονομάσθηκε «Toyota Friend». Σε επίδειξη του συστήματος σε αίθουσα του Τόκιο, ο ιδιοκτήτης υβριδικού Prius ειδοποιήθηκε μέσω μηνύματος στο κινητό του τηλέφωνο από το ίδιο το όχημά του, ότι αυτό χρειαζόταν φόρτιση το βράδυ. Οταν ο οδηγός συνέδεσε το αυτοκίνητο στο σημείο ηλεκτρικής φόρτισης, το αυτοκίνητο του απάντησε: «Η φόρτιση θα έχει ολοκληρωθεί στις 2 και 15 πρωινή. Τα λέμε αύριο».


Οι ανταλλαγές αυτές μπορούν να κρατηθούν μυστικέ, να μοιράζονται με άλλους «Toyota Friends» ή να κοινοποιούνται στα παραδοσιακά κοινωνικά δίκτυα, όπως τα Facebook και Twitter. Η Toyota επένδυσε 5,5 εκατ. δολάρια στο φιλόδοξο πρόγραμμα, ενώ η Microsoft συμμετέχει με 4,1 εκατ. και η Salesforce.com με 2,8 εκατ.


Πολλά οχήματα είναι ήδη εξοπλισμένα με ηλεκτρονικά συστήματα πλοήγησης και άλλα μέσα με ικανότητα σύνδεσης στο Ιντερνετ. Η νέα υπηρεσία της Toyota, όμως, βασίζεται στην αρχή του νέφους υπολογιστών, ειδικότητα της Salesforce.com, καθώς και στο λογισμικό της Microsoft. Η νέα υπηρεσία θα εγκαινιασθεί στην Ιαπωνία το 2012, προτού αρχίσει να προσφέρεται σε όλες τις αγορές της ιαπωνικής εταιρίας.