Η εικονική πραγματικότητα (virtual reality ή εν συντομία VR) είναι μία από τις τεχνολογίες που αναμένεται να παρουσιάσει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη φέτος. Δεν είναι και λίγες οι εταιρείες άλλωστε που έχουν «πέσει» επάνω της προσπαθώντας να καρπωθούν πρώτες τα οφέλη της: Samsung, Sony, Microsoft (αν και αυτή στοχεύει κυρίως στην επαυξημένη πραγματικότητα), Valve, Facebook/Oculus, HTC, Google και η λίστα συνεχίζεται. Αν υπάρχει κάτι που προκαλεί εντύπωση πάντως, δεν είναι άλλη από την απουσία της Apple: πόσο σίγουροι είστε γι’ αυτό όμως;

Η Apple είναι γνωστό πως διαθέτει εκ των κορυφαίων τμημάτων έρευνας και ανάπτυξης στη βιομηχανία της Τεχνολογίας. Δεν είναι και λίγα άλλωστε τα πρότζεκτ που αναπτύσσονται για χρόνια στα εργαστήριά της κι ας μην έχουν δει καν το φως της δημοσιότητας για ποικίλους λόγους το καθένα. Η Apple, που λέτε, λέγεται πως έχει δημιουργήσει μια ομάδα μερικών εκατοντάδων ατόμων τα οποία εργάζονται υπό άκρα μυστικότητα σε θέματα που άπτονται της εικονικής και της επαυξημένης πραγματικότητας. Κάτι οι σχετικές θέσεις που έχουν ανοίξει από την εταιρεία, κάτι η… εξαφάνιση στελεχών ανταγωνιστικών εταιρειών (Microsoft, Lytro) που ακούγεται πως εργάζονται πλέον για λογαριασμό της, μας κάνουν να πιστεύουμε πως η Apple κάτι ετοιμάζει –η εξαγορά της Flyby Media, εταιρείας 3D mapping, ήταν το τελευταίο κομμάτι του παζλ.
apple-vr

Δεν θα είναι βέβαια η πρώτη φορά που η Apple θα ασχολείται με το VR: το είχε δοκιμάσει και μια δεκαετία πριν, όμως ο ίδιος ο Στηβ Τζόμπς το είχε βάλει «στον πάγο» θεωρώντας πως το hardware της εταιρείας του δεν ήταν σε θέση να το υποστηρίξει. Εν έτει 2016 όμως, πάνω σε τι θα μπορούσε να δουλεύει η Apple; Εδώ οι απόψεις διίστανται: κάποιοι υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να ρίξει το βάρος της στην ανάπτυξη ενός headset ικανού να «πάρει» iPhone (σαν το Gear VR της Samsung και το Cardboard), άλλοι πιστεύουν ότι θα πρέπει να πάει σε μία standalone λύση (τύπου Rift). Το βασικό ζήτημα βέβαια είναι να διασφαλίσει πως οι συσκευές της, τα νέα iPhone, θα είναι σε θέση να καλύψουν τις απαιτήσεις ισχύος του VR: από εφαρμογές εξ άλλου δεν θα έχει πρόβλημα, αυτό θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο.

Υπάρχει περίπτωση να δούμε κάτι εντός του 2016; Η λογική λέει πως όχι. Η Apple δεν μας έχει συνηθίσει σε βιαστικές κινήσεις και ενδεχόμενη ανακοίνωση ή λανσάρισμα ενός VR αξεσουάρ/περιφερειακού/συσκευής φέτος θα συνιστούσε ξεκάθαρα κάτι τέτοιο. Από την άλλη, ποιος μπορεί να εγγυηθεί στα «μυαλά» του Κουπερτίνο πως το VR θα είναι «στον αφρό» και το 2017; Μ’ αυτά και μ’ εκείνα, οι φετινές ανακοινώσεις της Apple αναμένονται με ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον…