O επικεφαλής της Viber σε κεντρική και ανατολική Ευρώπη, Atanas Raykov, μας αναλύει την πορεία της δημοφιλούς πλατφόρμας στην παγκόσμια, αλλά και στην ελληνική αγορά, προτείνει λύσεις για τις ενστάσεις των παρόχων κινητής τηλεφωνίας, ενώ μας προϊδεάζει για τις νέες προσθήκες που αναπτύσσονται για το Viber.

 

Atanas_Raykov-General Manager της Viber σε κεντρική και ανατολική Ευρώπη - Copy

Ο γενικός διευθυντής της Viber σε κεντρική και ανατολική Ευρώπη, Atanas Raykov.

-Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την ιστορία του Viber, θα μπορούσατε να μας σκιαγραφήσετε την εξέλιξη της εταιρείας σας μέχρι σήμερα και να μας δώσετε μια εκτίμηση της τρέχουσας εγκατεστημένης βάσης του Viber στην Ελλάδα;

 

Η Viber ιδρύθηκε πριν από πέντε χρόνια με αποστολή να καταστήσει εύκολη και προσβάσιμη την επικοινωνία για οποιονδήποτε στον πλανήτη διαθέτει ένα smartphone και σύνδεση στο internet. Αφού ξεκινήσαμε με τις δωρεάν Viber κλήσεις σε όλο τον κόσμο, σύντομα προσθέσαμε δωρεάν messaging, ενώ αργότερα ήρθαν τα αυτοκόλλητα (stickers), οι βιντεοκλήσεις, οι ομαδικές συνομιλίες (groupchats), οι δημόσιες συνομιλίες (publicchats) και πολλές άλλες δυνατότητες. Αυτή τη στιγμή, το Viber έχει περισσότερους από 606 εκατ. χρήστες παγκοσμίως και πάνω από 27 εκατ. στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη, της οποίας η Ελλάδα είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές, από την άποψη του αριθμού των χρηστών, αλλά και από την άποψη της δραστηριότητάς τους.

 

-Η σύγκρουση μεταξύ των παρόχων κινητής τηλεφωνίας και των «over the top» (OTT) παρόχων υπηρεσιών δεν είναι κάτι καινούριο. Οι επιχειρήσεις που διακινούν τεράστια μεγέθη δεδομένων μέσω των δικτύων των operators θεωρούνται απειλή, από τη στιγμή που «αναγκάζουν» τους παρόχους να επενδύσουν σε υποδομές, ενώ τους στερούν ένα σημαντικό ποσοστό των εσόδων τους. Δεδομένης της προηγούμενη εργασιακής σας εμπειρίας στη Vivacom, θεωρείτε πως πάροχοι κινητής τηλεφωνίας και OTTs, όπως η Viber, μπορούν να γίνουν συνεργάτες και όχι αντίπαλοι; Ποια βήματα χρειάζεται να γίνουν και από τις δύο πλευρές για μια αμοιβαία επωφελή σχέση;

 

Πιστεύω ότι η προκατάληψη πως υπηρεσίες, όπως το Viber, αποτελούν σοβαρή απειλή για τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας έχει αρχίσει να δίνει τη θέση της σε μια πιο λογική προοπτική, πως παρέχουμε, δηλαδή, στους πελάτες των δικτύων κινητής τηλεφωνίας μια αναβαθμισμένη εμπειρία χρήσης και περισσότερους λόγους για να χρησιμοποιούν συχνότερα και με μεγαλύτερους όγκους τα mobiledata, τα οποία και θα αποτελέσουν την κύρια πηγή εσόδων για τους operators του μέλλοντος. Επιπρόσθετα, υπάρχουν ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες εντός της πλατφόρμας του Viber, όπως τα stickers, οι οποίες μπορούν να εξοφληθούν μέσω του μηνιαίου λογαριασμού τηλεπικοινωνιών, με αποτέλεσμα ο πάροχος να μπορεί να εισπράξει μερίδιο αυτού του εσόδου. Τέτοιες ευκαιρίες εκτιμώνται από όλο και περισσότερους operators, γεγονός που αποδεικνύουν οι εξαιρετικές συνεργασίες που έχουμε στην περιοχή με την VIP Mobile στη Σερβία και την Mtel στη Βουλγαρία.

 

-Πώς σκοπεύετε να καθιερώσετε τις υπηρεσίες του Viber στην ελληνική αγορά ως ευρέως διαδεδομένη πλατφόρμα; Δεδομένου πως στην Ελλάδα βρισκόμαστε ακόμα εν μέσω μιας διαρκούς οικονομικής κρίσης, χρειαζόμαστε λύσεις που περικόπτουν τις δαπάνες, προσανατολισμένες όχι μόνο προς τους φανατικούς των gadgets (οι οποίοι πιθανότατα ήδη χρησιμοποιούν το Viber), αλλά και προς τη συντριπτική πλειονότητα των χρηστών smartphone.

 

Το Viber έχει εξαπλωθεί ταχύτατα όχι μόνο μεταξύ των χρηστών που λατρεύουν την τεχνολογία, αλλά και μεταξύ των συνηθισμένων καταναλωτών κάθε ηλικίας. Δουλεύουμε συνεχώς για να κάνουμε το Viber ακόμα καλύτερο, ταχύτερο και ευκολότερο στη χρήση, ενώ παράλληλα προσθέτουμε μια τοπική «πινελιά», μέσω των αυτοκόλλητων (stickers) και των δημοσίων συνομιλιών (publicchats), σχεδιασμένων ειδικά για την ελληνική αγορά.

 

 

-Να περιμένουμε νέα χαρακτηριστικά για την εφαρμογή Viber στο εγγύς μέλλον που θα την κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό; Αποτελεί μια socialgaming πλατφόρμα σημαντικό μέρος των σχεδίων σας;

 

Σχεδιάζουμε να εισάγουμε πολυάριθμες ενδιαφέρουσες προσθήκες στην εμπειρία Viber στο άμεσο μέλλον και ο τομέας του social gaming είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρων για εμάς, όπως μαρτυρά η εξαγορά της start-up «Nextpeer». Πιστεύουμε πως το να μοιράζεσαι τις gaming εμπειρίες σου με τους στενότερούς σου φίλους αποτελεί μια πολύτιμη κοινωνική δραστηριότητα, η οποία μπορεί να ενισχυθεί εντυπωσιακά, κάνοντας χρήση της δύναμης της πλατφόρμας του Viber.