Η Razer εξαγόρασε την Ouya, τη βασισμένη στο Android παιχνιδομηχανή που κάποτε είχε ξεπεταχτεί γεμάτη όνειρα και ελπίδες. Μπορεί αυτό να την ωφελήσει ουσιωδώς όμως;

Untitled_w_450Πριν από μερικά χρόνια, η Ouya (προφέρεται «ούγια» με μακρόσυρτο το «ου») βάλθηκε να αναστατώσει τους gamers ανά τον κόσμο. Επρόκειτο για ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο πρότζεκτ αφού μιλούσαμε για μια επιτραπέζια κονσόλα που βασιζόταν στο Android και διαφήμιζε τα δωρεάν παιχνίδια που θα ήταν σε θέση να απολαμβάνουν οι κάτοχοί της.

 

Αισθητικά επρόκειτο για ένα μικρό κυβικό κουτί που συνοδευόταν από χειριστήριο και στοίχιζε περί τα $99. Τα χρήματα για την ανάπτυξή της εξασφαλίστηκαν μέσω Kickstarter με το ντεμπούτο της στην αγορά να γίνεται τον Ιούνιο του 2013. Οι πωλήσεις της όμως ήταν απογοητευτικές με αποτέλεσμα η όλη μόδα σιγά-σιγά να ατονήσει. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι πως το δημοφιλέστερο παιχνίδι της Ouya, το TowerFall, είχε πουλήσει μέχρι πέρυσι τον Απρίλιο λιγότερα από 7.000 αντίτυπα

 
Η Razer λοιπόν εξαγόρασε την Ouya. Τα μαντάτα ανακοίνωσε η CEO της τελευταίας, Τζούλι Έρμαν, μαζί με την αποχώρησή της από την εταιρεία. Η Razer προτίθεται να εξακολουθήσει να υποστηρίζει την Ouya για έναν χρόνο ακόμα, προτρέποντας πάντως τους κατόχους της να μεταπηδήσουν στις υπηρεσίες του Forge TV. Στα άμεσα σχέδιά της είναι να διαθέσει τις αποκλειστικότητες της Ouya στο Play Store για κάθε συσκευή, στοχεύοντας μεταξύ άλλων και στις κινέζικες κονσόλες που τρέχουν Android.

 

ouya-video-game-console-1

 

Τι τη θέλει όμως;

 
Πολλοί αναρωτιούνται τι κρύβεται πίσω απ’ αυτή την εξαγορά. Κατ’ αρχάς το ρίσκο για τη Razer ήταν μάλλον μικρό. Η Ouya ήταν τελειωμένη περίπτωση, μια αποτυχημένη εταιρεία που φυτοζωούσε, περιμένοντας να βρεθεί κάποιος να ενδιαφερθεί για την αγορά της. Ως εκ τούτου, αν και νούμερα δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα, το τίμημα θα ήταν μάλλον μικρό σε σχέση με τον θόρυβο που είχε προκαλέσει η Ouya μια τριετία πριν.

 
Από εκεί και πέρα, η τεχνογνωσία και οι πατέντες της θα προσφέρουν στη Razer σημαντικό know-how στην απόπειρα που κάνει να εδραιωθεί στην αγορά του Android TV. H Razer εξ άλλου έχει να επιδείξει καλύτερα αποτελέσματα στα περιφερειακά (τα δικά της αξεσουάρ δεν συγκρίνονται με το κάκιστο χειριστήριο της Ouya) ενώ έχει πειραματιστεί και με το design συσκευών –μέχρι και laptop έφτιαξε! Να συνεχίσει την ανάπτυξη της Ouya βέβαια ούτε λόγος: η κονσόλα είναι «καμένο χαρτί» με τη Razer εξ άλλου να ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με εντελώς διαφορετικά πρότζεκτ και αγορές.

 

nexusae0_Razer_Microconsole-RGB

 

Και η Ouya;

 
Για την Ouya δύσκολα θα στεναχωρηθεί κανείς. Αν και όταν είχε κάνει την εμφάνισή της στο Kickstarter, η κοινότητα των gamers την είχε υποδεχθεί με ενθουσιασμό, στην πορεία, βλέποντας πως πολλά απ’ αυτά που υποσχόταν δεν ίσχυαν, οι παίκτες & καταναλωτές σταδιακά έκαναν πίσω. Εξ άλλου, κακά τα ψέματα, ο μοναδικός λόγος ύπαρξης της Ouya σήμερα ήταν προκειμένου να πωληθεί η εταιρεία, κάτι που τελικά κατέστη δυνατόν. Το «πείραμα Ouya» μπορεί εν γένει να απέτυχε, ωστόσο ήταν ιδιαίτερα διδακτικό για τη βιομηχανία, ως προς το τι απαιτείται για τον σχεδιασμό, το λανσάρισμα αλλά και τη διαχείριση μιας ολόκληρης πλατφόρμας.

 

 

Η Ouya θα συνεχίσει κατά κάποιον τρόπο να ζει, έστω και σε κομμάτια μέσα απ’ τη δουλειά της Razer.