Όσο περνά ο καιρός και πληθαίνουν οι επαφές μας στα διάφορα social media, τόσο πιο δύσκολη γίνεται η συστηματική παρακολούθηση των ενημερώσεων των επαφών μας. Ε, το Instagram ανέλαβε δράση!

 
Instagram-logo2-1Είναι απολύτως λογικό. Όσο περνούν οι βδομάδες, οι μήνες, τα χρόνια και αυξάνονται οι επαφές μας στα διάφορα social media, η παρακολούθηση της δραστηριότητάς τους θα γίνεται μια ολοένα και πιο δύσκολη υπόθεση. Αλλιώς είναι να χαζεύει κανείς τις ενημερώσεις 10-20 κοντινών του φίλων και αλλιώς 400-500 προσώπων. Το πρόβλημα με τα social δίκτυα είναι ότι στην πλειοψηφία τους επιλέγουν να προβάλλουν στον χρήστη τις νεότερες ενημερώσεις οι οποίες δεν είναι απαραίτητα και οι πλέον ενδιαφέρουσες για εκείνους. Το Facebook έχει δοκιμάσει να «παίξει» με τις δημοφιλείς ενημερώσεις ποικιλοτρόπως αλλά πέραν τούτου, νέκρα.

 
Τα νερά επιδιώκει να ταράξει το Instagram –το οποίο ανήκει στο Facebook- αλλά με έναν ξεχωριστό τρόπο: ξεκίνησε να στέλνει σε πολύ επιλεγμένους χρήστες του, απ’ αυτούς που δεν συγκαταλέγονται στους λεγόμενους “power users”, για πρώτη φορά στην ιστορία του emails, μέσω των οποίων τους ενημερώνει για δημοσιεύσεις φίλων τους, όχι απαραίτητα τις πιο πρόσφατες αλλά αυτές που συγκεντρώνουν τις περισσότερες πιθανότητες να είναι πιο κοντά στα γούστα και τα ενδιαφέροντά τους. Για να επιτύχει κάτι τέτοιο μάλιστα, το δίκτυο λαμβάνει υπ’ όψιν τόσο τον βαθμό αλληλεπίδρασης μεταξύ δύο χρηστών του, όσο και τον θόρυβο (το “buzz”) που έχει προκαλέσει μία φωτογραφία.

 
Φυσικά το Instagram δεν καινοτομεί: παρόμοια προσέγγιση έχουν υιοθετήσει κι άλλα δίκτυα όπως επί παραδείγματι το Twitter (σίγουρα θα σας έχουν έρθει emails με τίτλο “While you were away…”) και το Pinterest. Αυτό που σημειώνουν ωστόσο χρήστες είναι πως καμία από τις προαναφερθείσες πλατφόρμες δεν δίνει στα μέλη της τη δυνατότητα να επιλέξουν τα ίδια αν επιθυμούν να λαμβάνουν τα συγκεκριμένα emails (κάτι που ουσιαστικά τα εντάσσει στην κατηγορία των spam μηνυμάτων). Το αυτό συμβαίνει και με το Instagram, απλά εδώ θα πρέπει να κάνουμε λίγη υπομονή μιας και η υπηρεσία σε αυτή την περίπτωση είναι ουσιαστικά… νεογέννητη.

 
Δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε το γεγονός πάντως πως αποτελεί τον μοναδικό τρόπο που έχει μια πλατφόρμα προκειμένου να «υπενθυμίζει» στα μέλη της να την επισκεφθούν ή απλώς να τα ενημερώνει για τις σημαντικότερες «εξελίξεις» του δικτύου της. Μέχρι φυσικά να βρεθεί κάποιος καλύτερος…