H αυξημένη ζήτηση για το Nova 3Play στο 3ο τρίμηνο του 2013, οδήγησε σε ραγδαία αύξηση νέων συνδρομητών, με αποτέλεσμα στο τέλος Σεπτεμβρίου οι συνδρομές να ξεπεράσουν το 1 εκατομμύριο.


nova3play-logoΣτο 3ο τρίμηνο του 2013 το μερίδιο αγοράς σε νέους συνδρομητές LLU έφθασε στο 183%, ενώ το μερίδιο αγοράς σε συνδρομητές LLU ανήλθε στο 30,7%. Στο τέλος Σεπτεμβρίου σημειώθηκε ιστορικό υψηλό σε συνδρομητές Pay TV και κυρίως καταγράφηκε μείωση της πτώσης των εσόδων λιανικής λόγω της εμπορικής επιτυχίας του Nova 3Play ειδικά στο 3ο τρίμηνο του 2013 οδήγησε σε ρεκόρ νέων συνδρομητών.


Τα βασικά σημεία της πορείας του εννιαμήνου της Forthnet αφορούν ότι :
• Στο τέλος Σεπτεμβρίου οι συνολικές συνδρομές ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο σημειώνοντας ιστορικό υψηλό
• Στο 3ο τρίμηνο του 2013 το μερίδιο αγοράς σε νέους συνδρομητές LLU ανήλθε στο 183% ενώ το μερίδιο αγοράς σε συνδρομητές LLU ανήλθε στο 30,7%
• Στο τέλος Σεπτεμβρίου σημειώθηκε “λίμιτ απ” σε συνδρομητές Pay TV
• Μείωση της πτώσης των εσόδων λιανικής λόγω της εμπορικής επιτυχίας του Nova 3Play


Τα συνοπτικά οικονομικά και εμπορικά αποτελέσματα είναι:


  9M 2013                       9M 2012           Δ%
Συνολικές συνδρομές                                  1.029.709                    892.895            15,3%
Μοναδικά νοικοκυριά                                      777.817                    751.161               3,5%
Νοικοκυριά με συνδυαστικές υπηρεσίες          251.892                    141.734             77,7%
Συνδρομητές Broadband                                 609.870                    525.738             16,0%
Συνδρομητές PayTV στην Ελλάδα                   419.839                    367.157             14,3%
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα)                   287.376                    306.646              -6,3%
Προσαρμοσμένο EBITDA (σε 000 €)                  50.001                      56.272            -11,1%

 

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, κ. Πάνο Παπαδόπουλο το διάστημα που πέρασε: «Παρά τις δύσκολες μακροοικονομικές συνθήκες, η εταιρεία εφήρμοσε με επιτυχία τη στρατηγική της να επεκταθεί σε νέες αγορές. Η υπηρεσία Nova 3Play γνωρίζει μεγάλη αποδοχή από το καταναλωτικό κοινό από την αρχή του λανσαρίσματός της. Η σημαντική αύξηση της συνδρομητικής βάσης το πρώτο 9μηνο του 2013, αντικατοπτρίζει τις τωρινές τάσεις ενώ ταυτόχρονα υποδεικνύει τις μελλοντικές προοπτικές. Μετά από δύο χρόνια εσωτερικής αναδιοργάνωσης και ανάπτυξης νέων προϊόντων, η εταιρεία είναι πλέον σε θέση να επωφεληθεί από την αύξηση της συνδρομητικής βάσης».


ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Nova 3Play/Συνδυαστικές Υπηρεσίες
Στο τέλος του Σεπτεμβρίου του 2013, οι συνδρομητές Nova 3Play/συνδυαστικών υπηρεσιών της Forthnet, ανήλθαν στους 251 χιλιάδες, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 77,7% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012. Η σημαντική αύξηση κυρίως αποδίδεται στην μεγάλη ζήτηση των προϊόντων Nova 3Play, που ενίσχυσαν την παρουσία της Forthnet στα ελληνικά νοικοκυριά. Στο 3ο τρίμηνο, οι νέοι συνδρομητές Nova 3Play φτάσανε σε επίπεδα ρεκόρ καθώς ανήλθαν τους 47 χιλιάδες, σημειώνοντας πολύ μεγάλη αύξηση συγκρινόμενοι με τους 2 χιλιάδες της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. Το μερίδιο των συνδρομητών Nova 3Play στο σύνολο της συνδρομητικής βάσης της Forthnet διαρκώς αυξάνει. Η τάση αυτή βελτιώνει το Μέσο Έσοδο ανά Συνδρομητή καθώς και την πιστότητά τους στην υπηρεσία.


Q3 2013          Q3 2012          Δ%
Νοικοκυριά με συνδυαστικές υπηρεσίες                          251.892            141.734           77,7%
Ποσοστό νοικοκυριών με συνδυαστικές υπηρεσίες           32,4%                 18,9%       +14 %
Νέα νοικοκυριά με συνδυαστικές υπηρεσίες                      47.342                  2.141       2.111%

 


Τηλεπικοινωνιακές Υπηρεσίες
Στο τέλος του 3ου τριμήνου του 2013, οι συνδρομητές τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 16% συγκριτικά με πέρυσι, καθώς ανήλθαν στους 610 χιλιάδες. Η συνολική αγορά LLU αυξήθηκε κατά 11,9 χιλιάδες γραμμές, ενώ οι συνδρομητές LLU της Forthnet αυξήθηκαν κατά 22,2 χιλιάδες. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς της Forthnet σε νέους συνδρομητές LLU ξεπέρασε το 100%, επαληθεύοντας τη μεγάλη ζήτηση στην εμπορική πρωτοβουλία του Nova 3Play.


                                                                               Q3 2013             Q3 2012         Δ%
Συνδρομητές Broadband                                         609.870              525.738        16,0%
Νέοι συνδρομητές στο 9μηνο                                   12.162                 8.693         39,9%
Ενεργοί συνδρομητές LLU                                      571.436             496.202         15,2%
Ποσοστό LLU                                                              94%                  95%          -1,0%
Νέοι συνδρομητές LLU                                             22.204                 492
Μερίδιο αγοράς σε νέους συνδρομητές                    183,0%             10,3%
Συνολικό μερίδιο αγοράς LLU                                     30,7%              28,3%

 

Τους τελευταίους 12 μήνες, το μερίδιο αγοράς της Forthnet αυξήθηκε κατά 2,4 ποσοστιαίες μονάδες.


Υπηρεσίες Συνδρομητικής Τηλεόρασης
Η συνδρομητική βάση αυξήθηκε κατά 14,3% συγκριτικά με πέρυσι, φτάνοντας στο ιστορικό υψηλό των 420 χιλιάδων νοικοκυριών παρά τη μακροοικονομική αβεβαιότητα. Η αποδοχή των συνδυαστικών υπηρεσιών/Nova 3Play της Forthnet συνεχίστηκε και στο 3ο τρίμηνο του 2013. Η εξάπλωση των υπηρεσιών Nova 3Play αναμένεται να είναι ο κύριος άξονας ανάπτυξης στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης.


Συνδρομητές PayTV Ελλάδα Q3 2013 Q3 2012 Δ%
Ψηφιακή πλατφόρμα 419.839 367.157 14,3%


ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το 9μηνο του 2013, ανήλθε στα 285,4εκ.€, μειωμένος σε σχέση με το 9μηνο του 2012, κυρίως λόγω της συμπίεσης των τιμών. Η μείωση του τζίρου, προσαρμοσμένη όσον αφορά τον λογιστικό χειρισμό των εσόδων, στα οποία η εταιρεία λειτουργεί ως ενδιάμεσος πάροχος, είναι στο επίπεδο του 6,3%.


Ανάλυση εσόδων (€ ‘000)                        9M 2013                      9M 2012             Δ%
Λιανική                                                         223.216                        237.921                -6,2%
Λιανική – Telco                                             122.574                        129.623                -5,4%
Λιανική – Pay TV                                          100.642                        108.297                -7,1%
Εταιρικοί πελάτες (ομαλοποιημένα)               42.875                          48.032               -10,7%
Εταιρικοί πελάτες – Telco                                28.935                          37.960               -23,8%
Εταιρικοί πελάτες – Telco (ομαλοποιημένα)   30.914                          37.960               -18,6%
Εταιρικοί πελάτες – Pay TV                             11.961                         10.072                  18,8%
Διαφήμιση                                                        7.134                           6.666                    7,0%
Λοιπά έσοδα                                                   14.150                         14.028                    0,9%
Συνολικά έσοδα                                            285.396                       306.646                   -6,9%
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα)                287.376                       306.646                   -6,3%

 

Ενώ τα έσοδα μειώθηκαν σε σχέση με το 2012, η μείωση των εσόδων επιβραδύνεται. Στο 3ο τρίμηνο τα ομαλοποιημένα έσοδα μειώθηκαν κατά 5,7% σε σχέση με πέρυσι ενώ η αντίστοιχη μείωση στο 1ο εξάμηνο ήταν στο 6,6%.


Έσοδα λιανικής Q1 2013 Q2 2013 Q3 2013
Συνολικά έσοδα λιανικής (y-o-y μεταβολή) -8,9% -7,3% -3,6%


Η τάση αυτή είναι πιο εμφανής στα έσοδα λιανικής, τα οποία αποτελούν το 77% των συνολικών εσόδων, εξαιτίας της εμπορικής επιτυχίας του Nova 3Play. Η αυξημένη συνδρομητική βάση έχει αρχίσει να επηρεάζει τα έσοδα λιανικής, με το 3ο τρίμηνο να εμφανίζει τη μικρότερη μείωση εσόδων από τα προηγούμενα τρίμηνα του 2013. Η επίπτωση των αυξημένων νέων συνδρομητών του 3ου τριμήνου δεν αποτυπώνεται πλήρως στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας.


                      Ανάλυση EBITDA (€ ‘000)              9M 2013         9M 2012        Δ%

Συνολικά έσοδα (συμπ. λοιπών εσόδων)                  285.396           306.646      -6,9%
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα)                             287.376           306.646       -6,3%
Δημοσιευμένο EBITDA                                                41.256             42.769        -3,5%
Προσαρμοσμένο EBITDA1                                          50.001             56.272      -11,1%
Περιθώριο προσαρμοσμένου EBITDA                           17,5%              18,4%      -0,8%

 

Το προσαρμοσμένο EBITDA του 9μήνου του 2013 ανήλθε στα 50 εκ.€ αντί 56,2 εκ.€ του 9μήνου του 2012, κυρίως λόγω της συμπίεσης των τιμών. Η αυξημένη απόκτηση συνδρομητών, η μείωση του μέσου εσόδου ανά συνδρομητή, καθώς και το κόστος αντικατάστασης των αποκωδικοποιητών παλαιάς γενιάς με νέους επηρέασαν το EBITDA του 9μήνου. Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός το Σεπτέμβριο του 2013 ήταν 325 εκ.€, μειωμένος κατά 10 εκ.€ σε σχέση με την αρχή του έτους.


Πρόσφατες Εξελίξεις
• Εγκρίθηκε από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς το Ενημερωτικό Δελτίο για την επικείμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
• Τον Σεπτέμβριο του 2013 ολοκληρώθηκε η αντικατάσταση των αποκωδικοποιητών παλαιάς γενιάς με νέους τελευταίας τεχνολογίας MPEG4. Ως αποτέλεσμα, βελτιώθηκαν τα επίπεδα ασφαλείας της μετάδοσης τηλεοπτικού περιεχομένου και αναμένεται μείωση στα κόστη εκπομπής από το 2014.
• Στο πλαίσιο της παροχής του καλύτερου αθλητικού περιεχομένου, η Nova ανανέωσε τη συμφωνία της με τη Euroleague Basketball έως τη σεζόν 2016- 2017.
• Η ΠΑΕ Παναθηναϊκός συμφώνησε να ενταχθεί στην πρόσφατη επέκταση της συνεργασίας με τη Super League έως το 2017. Ως αποτέλεσμα, η Nova θα συνεχίσει να προβάλλει σε αποκλειστικότητα τους αγώνες όλων των ομάδων της πιο δημοφιλούς, για τους Έλληνες φιλάθλους, αθλητικής διοργάνωσης.