Αισιόδοξα μηνύματα για τη χώρα μας εκπέμπει ο Dennis van Schie, Senior Vice President και διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Sony Mobile, καθώς στη συνέντευξή του στην «Κ» δηλώνει ότι όχι μόνο η Ελλάδα παραμένει στα πλάνα της εταιρείας, αλλά και η Sony Mobile στοχεύει να κατακτήσει την πρωτιά στην εγχώρια αγορά «έξυπνων» συσκευών.


Xperia_Z_1_Black_GroupΣυνέντευξη στον Κωστα Δεληγιαννη, Καθημερινή, 21/09/2013


Αυτό θα το επιχειρήσει με προϊόντα για όλα τα βαλάντια, τα οποία θα προσφέρουν την ίδια υψηλή εμπειρία χρήσης, ανεξαρτήτως τιμής. Μέσα από τέτοιους στόχους, προσθέτει ο Van Schie, σκοπός του ιαπωνικού κολοσσού είναι από αυτή τη χρονιά να συμπεριληφθεί στους τρεις μεγαλύτερους κατασκευαστές smartphone, από άποψη value share, στις μεγαλύτερες αγορές παγκοσμίως.


– Εν μέσω παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης, ο κλάδος των «έξυπνων» συσκευών καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο – πρόσφατα, η εταιρεία IDC ανακοίνωσε πως οι παγκόσμιες πωλήσεις smartphone αυξήθηκαν κατά 52,3% στο β΄ τρίμηνο του 2013, συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά. Πώς το εξηγείτε;


– Η αιτία είναι ότι για ολοένα περισσότερους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, το smartphone έχει αποκτήσει κεντρικό ρόλο στην καθημερινότητά τους, τόσο στην επικοινωνία όσο και στην ψυχαγωγία ή την ενημέρωση. Εξάλλου, η εικόνα που έχουμε από τους πελάτες μας είναι πως, αντί για το κινητό τηλέφωνο, προτιμούν πρώτα να μειώσουν τα έξοδά τους από οπουδήποτε αλλού (π.χ. αναβάλλοντας την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου ή μειώνοντας τις ημέρες των διακοπών). Βέβαια, τα πράγματα θα ήταν ακόμη καλύτερα αν δεν υπήρχε η κρίση, αφού περισσότεροι χρήστες θα στρέφονταν στα πιο εξελιγμένα μοντέλα.


– Σε αυτό το πλαίσιο, ποιοι είναι οι στόχοι της Sony Mobile;


– Με κριτήριο το value share, να κατακτήσουμε από αυτή τη χρονιά μια θέση στην πρώτη τριάδα των μεγαλύτερων κατασκευαστών smartphone, στις σημαντικότερες αγορές παγκοσμίως. Eχουμε δηλώσει επίσημα πως το επόμενο οικονομικό έτος θα επιδιώξουμε operating income margin 4% και οι πωλήσεις κινητών να ανέλθουν στο 1,5 τρισεκατομμύριο γιεν. Γι’ αυτό και εδώ και περίπου ένα χρόνο έχουμε κάνει αλλαγές στη στρατηγική μας.


– Ποιες είναι αυτές οι αλλαγές;


– Κατ’ αρχάς σε σχέση με ό,τι κάναμε στο παρελθόν, και ό,τι συνεχίζουν να κάνουν αρκετοί ανταγωνιστές μας, πλέον έχουμε πιο «ανοικτή» φιλοσοφία, καθώς έχουμε αποφασίσει να μην «κλειδώνουμε» ούτε τις τεχνολογίες ούτε τα αξεσουάρ μας. Ετσι, π.χ. οποιοσδήποτε προγραμματιστής μπορεί να αναπτύξει μια εφαρμογή για την κάμερα του Xperia Ζ1, ενώ το «έξυπνο» ρολόι μας είναι συμβατό με τα περισσότερα smartphone, ανεξαρτήτως κατασκευαστή. Επίσης, ενισχύσαμε τη συνεργασία των τμημάτων μας, ώστε κάθε μοντέλο να διαθέτει ό,τι πιο προηγμένο έχει αναπτύξει συνολικά η Sony. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η οθόνη του νέου Xperia Z1, η οποία «δανείζεται» τεχνολογίες από τις τηλεοράσεις. Το ίδιο συνέβη νωρίτερα και με την ταμπλέτα Xperia tablet Z και το κινητό Xperia Z.


– Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώσατε το smartphone Xperia Ζ1, έξι μήνες μετά τη διάθεση του αμέσως προηγούμενου κορυφαίου μοντέλου σας, του Xperia Z. Σε τι αποσκοπεί η χρονικά σύντομη κυκλοφορία καινούργιων «ναυαρχίδων», από τη στιγμή που λόγω κόστους απευθύνονται σε έναν σχετικά περιορισμένο αριθμό αγοραστών;


– Πρώτα απ’ όλα, στο να είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό και στο να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας – οι οποίες στην περίπτωση του Xperia Z (όπως και στην καλύτερη σήμερα ταμπλέτα μας Tablet Z) ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας. Παράλληλα, οι καινοτομίες που ενσωματώνουμε στις «ναυαρχίδες» μάς βοηθούν να βελτιώνουμε την εικόνα της εταιρείας συνολικά στην αγορά, ακόμη και σε καταναλωτές που δεν είναι προς το παρόν πελάτες μας. Βέβαια, δεν θα σταματήσουμε εδώ, καθώς σύντομα θα παρουσιάσουμε νέα, ακόμη πιο ελκυστικά προϊόντα και στις υπόλοιπες οικονομικές κατηγορίες, για να διευρύνουμε το αγοραστικό κοινό μας.


– Αυτό σημαίνει ότι παραμένουν στα πλάνα της Sony Mobile χώρες που βρίσκονται ακόμη σε κρίση, με πιο ακραίο παράδειγμα την Ελλάδα, όπου το μέσο εισόδημα έχει περιορισθεί δραστικά τα τελευταία χρόνια;


– Ειδικά για την Ελλάδα, ο στόχος είναι να γίνουμε ο Νο1 κατασκευαστής κινητών, από τη δεύτερη θέση που κατέχουμε σήμερα – συνεπώς έχουμε πολλά ακόμη να προσφέρουμε στον Ελληνα καταναλωτή. Μιλώντας πιο γενικά, τα πλάνα μας είναι να ενισχύσουμε την έτσι κι αλλιώς καλή παρουσία που έχουμε σε όλη την Ευρώπη και την Ιαπωνία, αλλά και να επεκταθούμε ακόμη περισσότερο στις ΗΠΑ και την Κίνα.


– Επομένως, τι να περιμένει από τη Sony Mobile ένας Ελληνας χρήστης, ο οποίος τους επόμενους μήνες θα θελήσει να αγοράσει μια συσκευή από τη μεσαία ή τη χαμηλή οικονομικά κατηγορία;


– Προϊόντα με πολύ καλή σχέση τιμής-απόδοσης. Σίγουρα αυτές οι συσκευές θα υπολείπονται σε ορισμένα τεχνικά χαρακτηριστικά από τα ακριβότερα μοντέλα, όπως για παράδειγμα στην ανάλυση της κάμερας. Ωστόσο, θα προσφέρουν την ίδια, υψηλή εμπειρία χρήσης, καθώς δεν θα κάνουμε καμία «έκπτωση» στο software που θα τις συνοδεύει.