Ο Patrik Cerwall μιλά στο www.techpress.gr για το νέο τηλεπικοινωνιακό τοπίο που διαμορφώνεται με την έλευση των LTE δικτύων στις αγορές.

Patrik Cerwall, Head of Strat Marketing & Intelligence, Ericsson GroupΣύμφωνα με τη μελέτη της Ericsson μέχρι το 2017 θα υπάρχουν περίπου 3 δισεκατομμύρια χρήστες smartphone. Aυτός ο αριθμός αυξάνεται, επειδή οι άνθρωποι βλέπουν τα smartphones ως τάση ή ως ανάγκη στη ζωή τους;

Τα Smartphones αποτελούν όντως trend, αλλά οι άνθρωποι αναγνωρίζουν σε μεγάλο βαθμό το σημαντικό ρόλο που παίζει το smartphone στην καθημερινότητά τους. Όσο πιο γρήγορα διευρύνεται το φάσμα των καθημερινών δραστηριοτήτων τους με το οποίο το Smartphone είναι συνυφασμένο, όλο και περισσότεροι άνθρωποι το θεωρούν αναγκαίο στη ζωή τους.


Στην αγορά ενός smartphone, τα applications είναι αυτά που καθορίζουν την τελική επιλογή;

Ναι, σύμφωνα με τις μελέτες μας στο ConsumerLab βλέπουμε ότι η σύνδεση με το Διαδίκτυο και η χρήση εφαρμογών αποτελούν κινητήριες δυνάμεις στην αγορά ενός Smartphone. Από την πλευρά του καταναλωτή, οι εφαρμογές κάνουν τη ζωή ευκολότερη, δίνοντας στους χρήστες άμεση πρόσβαση στο περιεχόμενο ή στην online υπηρεσία της επιλογής τους.


Η εφαρμογή LTE σε αγορές, όπως η Ελλάδα θα αυξήσει τον αριθμό των χρηστών smartphone;

Περιμένουμε αργά ή γρήγορα όλα τα φάσματα να βελτιστοποιηθούν όσον αφορά στα δεδομένα. Με την προσθήκη του LTE σε μια αγορά (μικρή ή μεγάλη), αυξάνεται ο ανταγωνισμός, ενώ από την πλευρά του καταναλωτή αυξάνεται η χωρητικότητα και ενισχύεται η εμπειρία των τελικών χρηστών- παράγοντες που επηρεάζουν τους καταναλωτές και τη χρήση που κάνουν.


Ποιος είναι ο κύριος λόγος που οι συνδρομητές ενδιαφέρονται για προγράμματα υψηλότερων δεδομένων (π.χ. κοινωνικά δίκτυα,  παρακολούθηση videos …);

Η σταθερή και συνεχής σύνδεση με το cloud γίνεται όλο και περισσότερο κομμάτι της καθημερινότητας και της ρουτίνας των καταναλωτών. Οι χρήστες παίρνουν στα χέρια τους το smartphone, συνδέονται και αλληλεπιδρούν, πριν καν σηκωθούν από το κρεβάτι. Για πολλούς ανθρώπους, το κινητό λειτουργεί επίσης και σαν ξυπνητήρι, άρα μπορούμε να πούμε ότι στην ουσία  είναι το πρώτο πράγμα που αγγίζουν πριν καλά καλά ανοίξουν τα μάτια τους. Δηλαδή από την  αρχή της ημέρας τους και κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης συνεχίζουν να είναι online για διάφορους λόγους. Δεδομένου ότι με τον καιρό η πρόσβαση στο Διαδίκτυο γίνεται πιο αυθόρμητη και απρόοπτη, όλο και περισσότερες εφαρμογές που εστιάζουν στις καθημερινές δραστηριότητες ‘ενσωματώνονται’ στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Μελέτες του Ericsson ConsumerLab δείχνουν ότι οι χρήστες smartphone ξοδεύουν πολύ χρόνο σε εφαρμογές που διευκολύνουν την καθημερινότητά τους, καθιστώντας τη χρήση του διαδικτύου αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους. Είναι φυσικό ότι πλέον θα πρέπει να υπάρχουν τέτοιου είδους εφαρμογές, όπως ενημέρωση για τις τοπικές καιρικές συνθήκες, πληροφορίες σχετικά με προϊόντα, ενώ ο καταναλωτής βρίσκεται μέσα στο κατάστημα, ιατρικές συμβουλές ή εφαρμογή για πληρωμή λογαριασμών κλπ. Τα bar-code scanners, οι εφαρμογές για τράπεζες και για δρομολόγια Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αποτελούν στην πραγματικότητα τις πιο περιζήτητες εφαρμογές αυτή τη στιγμή στη βιομηχανία- ακόμη και αν με την πρώτη ματιά φαίνονται βαρετές. Πιστεύουμε ότι όλες αυτές οι δραστηριότητες συνολικά είναι αυτό που κάνει τους καταναλωτές να επιστρέφουν για ακόμα περισσότερα.


Τα tablets θα παίξουν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στην αύξηση της κίνησης δεδομένων;

Η Ericsson εκτιμά ότι το σύνολο των συνδρομών των συσκευών θα αυξηθεί από 850 εκατομμύρια περίπου από το τέλος του 2011 σε 3,8 δισεκατομμύρια το 2017. Αυτό περιλαμβάνει smartphones, φορητούς υπολογιστές και tablets με cellular συνδεσιμότητα. Σε γενικές γραμμές γνωρίζουμε ότι οι μεγαλύτερες οθόνες σε σχέση με τις μικρότερες οδηγούν στην αύξηση του  όγκου της κίνησης. Επίσης, παρατηρούμε πως όλο και περισσότερες επιχειρήσεις προσπαθούν να είναι συμβατές με όλους τους τύπους συσκευών και όχι μόνο με τα smartphones. Για παράδειγμα, η Verizon και η AT & T ξεκίνησαν από κοινού data share σχεδιασμό που έχουν ως στόχο την τοποθέτηση καρτών SIM σε tablets σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ό, τι πριν. Αυτό στην ουσία αποδεικνύει ότι το πλήθος των συσκευών και η χρήση τους θα ‘ανεβάσει’ το συνολικό όγκο της κυκλοφορίας.


Το online instant messaging σηματοδοτεί το τέλος του SMS;

Παρατηρούμε ότι οι καταναλωτές ενσωματώνουν μία μεγάλη γκάμα καναλιών επικοινωνίας στο Smartphone, συμπεριλαμβανομένων των άμεσων μηνυμάτων, της κοινωνικής δικτύωσης και του SMS. Ωστόσο, η χρήση SMS παραμένει σε αρκετά υψηλό επίπεδο μεταξύ των χρηστών.


Ποιο θα είναι το next big thing σε ένα mobile συνδεδεμένο κόσμο;

Αυτό είναι λίγο δύσκολο να το προβλέψει κανείς, παρόλα αυτά μία ενδιαφέρουσα εξέλιξη είναι το γεγονός ότι τα smartphones άμεσα ή έμμεσα επηρεάζουν ολόκληρο τον κλάδο μας, καθώς και άλλες βιομηχανίες. Η «κουλτούρα των εφαρμογών» ‘κινείται’ και εκτός των smartphones / tablets σε άλλες οθόνες, είτε πρόκειται για υπολογιστές, τηλεοράσεις, κ.α.. Τα παραδείγματα που έχουμε δει ή έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής δεν περιλαμβάνουν μόνο συστήματα συναγερμού, αυτοκίνητα (multimedia και λειτουργίες ελέγχου), τηλεοράσεις, αποκωδικοποιητές αλλά και οικιακές συσκευές, όπως ψυγεία και πλυντήρια ρούχων. Η συνδεσιμότητα είναι εδώ για να ‘λύσει’ τα χέρια των χρηστών, επιτρέποντας νέους τρόπους ελέγχου αυτών των συσκευών, χρησιμοποιώντας το smartphone ή το tablet ή ένα απλό πρόγραμμα περιήγησης στο internet, από οποιαδήποτε θέση ανά πάσα στιγμή.


  • Διαγράμματα από τo Ericsson Traffic report:

http://www.ericsson.com/traffic-market-report

  • Traffic report – Αύγουστος 2012:

http://www.ericsson.com/res/docs/2012/traffic_and_market_report_update_august_2012.pdf