Τα μικρότερα παιδιά χρειάζεται να αναπτύξουν περαιτέρω τις ψηφιακές ικανότητές τους σύμφωνα με σχετική πανευρωπαϊκή έρευνα.


EU KIDS Online 2Οι έφηβοι αποκτούν ταχύτερα τις δεξιότητες που χρειάζονται στην ψηφιακή εποχή. Σήμερα όμως, που τα παιδιά χρησιμοποιούν το Internet σε όλο και μικρότερες ηλικίες, μια νέα μελέτη δείχνει ότι τα μικρότερα παιδιά παρουσιάζουν έλλειψη σε βασικές δεξιότητες.


Μια έρευνα σε παιδιά από 25 Ευρωπαϊκές χώρες έδειξε ότι λιγότερα από τα μισά παιδιά ηλικίας 11-13 είναι σε θέση να εκτελέσουν σχετικά εύκολες εντολές, όπως να προσθέσουν μια σελίδα στις αγαπημένες τους ή να μπλοκάρουν μη επιθυμητά μηνύματα.


Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε σήμερα από το EU Kids Online, το οποίο έχει την έδρα του στο London School of Economics and Political Science (LSE), κατέληξε ότι τα παιδιά από οικογένειες υψηλότερης κοινωνικο-οικονομικής κατάστασης λένε ότι έχουν περισσότερες ψηφιακές δεξιότητες από εκείνα οικογενειών χαμηλότερου κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου, ενώ τα αγόρια έφηβοι ισχυρίζονται ότι υπερισχύουν σε ανάλογες ικανότητες των κοριτσιών.


Από την έρευνα φαίνεται επίσης ότι κατά μέσο όρο, τα παιδιά κατανοούν λιγότερες από τις μισές από τις 17 ενέργειες για τις οποίες ρωτήθηκαν, με ιδιαίτερα χαμηλή αφομοίωση των δημιουργικών και συμμετοχικών δραστηριοτήτων, όπως είναι η ανάρτηση σχολίων (31%), η δημιουργία χαρακτήρων (18%) ή το blogging (μόνο 11%).


Όσον αφορά στις οχτώ διαδικτυακές δεξιότητες, από την εμπόδιση της ανεπιθύμητης αλληλογραφίας και την τροποποίηση των ρυθμίσεων απορρήτου έως την επισήμανση ιστοσελίδων και την ανεύρεση πληροφοριών για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, τα μικρότερα παιδιά εμφάνισαν σημαντική υστέρηση σε σχέση με τα παιδιά 11-12 ετών, εκτελώντας μόνο 2.8 από αυτές ενώ όσον αφορά τους νέους 13-14 ετών αυξάνονται σε 4,3 και σε 5.2 για τους εφήβους 15- 16 ετών.


Τα παιδιά από τη Φινλανδία εμφανίζονται να είναι πιο επιδέξια στο διαδίκτυο και ακολουθούν αυτά της Σλοβενίας, ενώ στη Λιθουανία έχουν το μεγαλύτερο εύρος δραστηριοτήτων. Η Ιρλανδία αποτελεί τη χωρά που τα παιδιά κάνουν τις λιγότερες ενέργειες στο διαδίκτυο, ενώ η Τουρκία παρουσιάζει χαμηλά ποσοστά και στις δύο μετρήσεις. Τα παιδιά του Ηνωμένου Βασιλείου μαζί με της Πολωνίας, της Δανίας και τα Πορτογαλίας βρίσκονται περίπου στο μέσο όρο, τόσο στις δεξιότητες, όσο και στις δραστηριότητες.