Απαραίτητη κρίνεται η ριζική αναθεώρηση της νομοθεσίας προσωπικών δεδομένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με την αρμόδια Επίτροπο.


private dataΑυτό τόνισε σε ομιλία της ενώπιον του Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, πριν από λίγες ημέρες. Αναφερόμενη συγκεκριμένα στη χρήση των δεδομένων των καταναλωτών στη συμπεριφορική διαφήμιση, η Βίβιαν Ρέντιγκ, τόνισε ότι οι κανόνες που διέπουν την προστασία και ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων στην Ε.Ε. είναι παρωχημένοι.


«Οι χρήστες του Ίντερνετ θα πρέπει να έχουν αποτελεσματικό έλεγχο των στοιχείων που βάζουν στο Διαδίκτυο αλλά και να μπορούν να διορθώνουν, να αποσύρουν ή να σβήνουν ότι θέλουν», ανέφερε. Σημείωσε ακόμη ότι οι χρήστες θα πρέπει να μπορούν να δίνουν οι ίδιοι τη συγκατάθεση τους για τη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων. Ωστόσο, αν και τόνισε την ανάγκη για την αναθεώρηση των κανονισμών προστασίας τους, σημείωσε ότι η ίδια παρατηρεί μία διάθεση αυτορύθμισης από την πλευρά της αγοράς. «Όποιος ασχολείται με το Διαδίκτυο ξέρει ότι η εμπιστοσύνη των χρηστών είναι θέμα ύψιστης σημασίας. Αυτό είναι και ο λόγος που η αυτορύθμιση θα μπορούσε να λειτουργήσει αποτελεσματικά και συμπληρωματικά προς τους υπάρχοντες κανόνες».


Η Ρέντιγκ είπε ότι σκοπός της είναι η ενίσχυση των θεμελιωδών δικαιωμάτων που περιλαμβάνουν τη προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας των Ευρωπαίων πολιτών, όπως ορίζονται από τη Συνθήκη της Ε.Ε. «Το καλοκαίρι σκοπεύω να ξεκινήσω τη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης σε διάφορα θέματα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η υψηλού επιπέδου προστασία των καταναλωτών», είπε χαρακτηριστικά, ενώ τόνισε ότι η δημιουργία ενός κοινού νομικού πλαισίου μεταξύ των 27 χωρών θα έχει ευεργετικές επιπτώσεις στους «κατασκευαστές και τους χρήστες των νέων τεχνολογιών».


Η Επίτροπος έθεσε ακόμη προς συζήτηση την πρακτική της διαδικτυακής συμπεριφορικής διαφήμισης, σημειώνοντας ότι «οι πάροχοι διαδικτυακών υπηρεσιών τη χρησιμοποιούν για να δημιουργήσουν προφίλ των χρηστών με βάση τις δραστηριότητες τους ώστε να προβάλλονται όσο το δυνατόν πιο σχετικές διαφημίσεις. Ωστόσο, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι οι αρχές προστασίας δεδομένων αναφέρουν ότι τα emails και η διαδικτυακή δραστηριότητα των πολιτών μπορεί να χρησιμοποιείται για διαφημιστικούς σκοπούς μόνο όταν τα άτομα έχουν πλήρη γνώση αυτής της πρακτικής και δίνουν τη συγκατάθεση τους. Συνεπώς, χρειαζόμαστε κανονισμούς που να καθιστούν ξεκάθαρες αυτές τις υποχρεώσεις».


Την ίδια ώρα, και στις Ηνωμένες Πολιτείες παρατηρούνται παρόμοιες προθέσεις σε ότι αφορά την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Σε συνδυασμό με την πρωτοβουλία αυτορύθμισης που έχουν αναλάβει παράγοντες της διαφημιστικήξς αγοράς, μια πρόταση νομοσχεδίου έχει κυκλοφορήσει και στο άμεσο μέλλον προβλέπεται να προταθεί προς έγκριση στο Κογκρέσο.