Ο κ. Νάσος Ζαρκαλής, διευθύνων σύμβουλος της Wind Hellas, παραχώρησε συνέντευξη, μιλώντας για τα μελλοντικά επενδυτικά σχέδια της εταιρείας στην ελληνική αγορά.


O κ. Νάσος Ζαρκαλής

O κ. Νάσος Ζαρκαλής

Ένα διευρυμένο τριετές πλάνο ανάκαμψης το οποίο προβλέπει επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ τρέχει από φέτος η Wind Ελλάς. «Στόχος το 2012 η Wind να είναι κερδοφόρος», εκτιμά ο κ. Ζαρκαλής. Για τον πόλεμο τιμών που έχει ξεσπάσει κυρίως στην καρτοκινητή ο Νάσος Ζαρκαλής επισήμανε ότι η Wind δεν τον ξεκίνησε, αλλά «σίγουρα θα απαντάμε σε κάθε πρόκληση στις κινήσεις του ανταγωνισμού», όπως χαρακτηριστικά είπε. Παράλληλα πιστεύει ότι υπάρχουν πολλές παθογένειες στις συνθήκες που επηρρεάζουν στην συνεχή πτώση των τιμών. Ο επικεφαλής της Wind σημείωσε ότι ο μέτοχος (Weather Investments του Ναγκίμπ Σαουίρις) πιστεύει στην εταιρεία και επενδύει με βάθος δεκαετίας.


Στόχος, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νάσος Ζαρκαλής, είναι η Wind στο τέλος του 2012 να έχει γυρίσει στην κερδοφορία παράγοντας παράλληλα και σημαντικές ταμειακές ροές. «Θέλουμε να είμαστε εύρωστοι, δυνατοί και να αποτελούμε έναν ολοκληρωμένο πόλο τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στην ελληνική αγορά», σχολίασε ο ίδιος. Ανάσχεση των αρνητικών αποτελεσμάτων φέρνει αισιοδοξία για καλύτερα αποτελέσματα.


Η στρατηγική της Wind έχει στραφεί στην αύξηση των εσόδων και στην αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας καθώς τόσο το 2009 όσο και τα επόμενα χρόνια χαρακτηρίζονται από μία σταθερή μείωση των δαπανών των συνδρομητών λόγω της κακής οικονομικής συγκυρίας.


Στο πρώτο τρίμηνο η εταιρεία πέτυχε να περιορίσει τον ρυθμό μείωσης των εσόδων της παρά την αυξημένη συρρίκνωση των επιδόσεων της ελληνικής αγοράς επικοινωνιών, ενώ αυξητική παρουσίασε ανοδική τάση στους νέους συνδρομητές στην σταθερή τηλεφωνίας. Αν και η χρήση του 2010 δεν αναμένεται να είναι κερδοφόρα, η Διοίκηση πιστεύει ότι οι προοπτικές της εταιρείας είναι σαφώς θετικές και καλύτερες από την συνθήκες προ διετίας. Για το 2010 οι επενδύσεις θα φτάσουν στα 150 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών και δικτύων σε κινητή και σταθερή τηλεφωνία.


Για «Ψηφιακό Μέρισμα» ο Διευθύνων Σύμβουλος Νάσος Ζαρκαλής χαρακτήρισε σαν «μοναδική ευκαιρία» για το ελληνικό κράτος να δώσει λειτουργικές λύσεις στα προβλήματα των τηλεπικοινωνιών και των τηλεοπτικών αγορών της χώρας. Οσο για το φιλόδοξο σχέδιο για το Δίκτυο Οπτικών Ινών (FTTH) ανάφερε ότι είναι από τις πολύ καλές πρωτοβουλίες για την δημιουργία σωστών υποδομών στη χώρα. Η Wind ενδιαφέρεται να συμμετέχει στο FTTH αλλά στο μέρος της παροχής υπηρεσιών και όχι στην εγκατάσταση υποδομών.


Ανάκαμψη
Ο κ. Ζαρκαλής υποστήριξε ότι έχουν ήδη αρχίσει να φαίνονται τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης λόγω της εφαρμογής του επιχειρησιακού σχεδίου της εταιρείας. Συγκεκριμένα, από το δ’ τρίμηνο του 2009 υπάρχει θετικό πρόσημο στις νέες συνδέσεις συμβολαίου στην κινητή τηλεφωνία, τάση που συνεχίστηκε αυξητικά και το α’ τρίμηνο του 2010. Αντίστοιχα, στη σταθερή τηλεφωνία, το μερίδιο της εταιρείας στις νέες συνδέσεις μέσω αδεσμοποίητης πρόσβασης στον τοπικό βρόχο (LLU) έχει αυξηθεί από 8% που ήταν στα τρία πρώτα τρίμηνα του 2009 σε 15% στο δ’ τρίμηνο, ενώ στο α’ τρίμηνο της φετινής χρονιάς πλησιάζει προς το 20%. Σύμφωνα με τον κ. Ζαρκαλή, ένας από τους πρώτους στόχους ήταν να σταματήσει να αυξάνεται ο ρυθμός των απωλειών της εταιρείας όπως συνέβαινε το 2009, μία τάση η οποία πλέον δείχνει να έχει αναστραφεί.


Εσοδα
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, τη φετινή χρονιά αναμένεται να καταγραφεί νέα πτώση στα συνολικά έσοδα του κλάδου κατά 7%-8% μετά το ?12% το 2009. Ενδιαφέρουσα ήταν και η άποψη του επικεφαλής της Wind πως ο «πόλεμος τιμών» προσφέρει βραχυπρόθεσμο όφελος στον καταναλωτή αλλά σε βάθος χρόνου έχει ως αποτέλεσμα τις περικοπές επενδύσεων που θα έδιναν στους συνδρομητές καλύτερες υπηρεσίες.


Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Ζαρκαλής δήλωσε ότι η Wind είναι έτοιμη να απαντήσει -και αρκετά δυναμικά μάλιστα- σε κάθε προσφορά των ανταγωνιστών, προσθέτοντας πως η εταιρεία έχει αποδείξει ότι έχει αντοχές.


Η σημασία της σταθερής τηλεφωνίας
Η σταθερή τηλεφωνία είναι βασικός πυλώνας της αναπτυξιακής στρατηγικής της WIND. Ήδη καταγράφεται σημαντική βελτίωση των επιδόσεων της εταιρείας, όπως φαίνεται και από το ρυθμό απόκτησης νέων πελατών. Ήδη το μερίδιο αγοράς σε νέους πελάτες σταθερής αυξήθηκε τα τελευταία 3 τρίμηνα από 8% σε 15% και 20% το πρώτο τρίμηνο του 2010.


Οι κεραίες
Σχετικά με το καθεστώς αδειοδότησης των κεραιών κινητής τηλεφωνίας ο κ. Ζαρκαλής δήλωσε: “Το νομοθετικό πλαίσιο για την αδειοδότηση των κεραιών κινητής τηλεφωνίας παραμένει το μεγαλύτερο «αγκάθι» ανάπτυξης του κλάδου. Η διαδικασία πρέπει να αλλάξει δομικά προς ένα μοντέλο πιο αποτελεσματικό και ευέλικτο ώστε να προχωρήσουμε στις επενδύσεις μας για τη δημιουργία νέων υποδομών”.