Ο επικεφαλής του τμήματος κινητής τηλεφωνίας της Samsung στην Ελλάδα, Αρης Παρασκευόπουλος, μας μιλά για τα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν την εταιρεία από τον ανταγωνισμό και για τις τάσεις που διαμορφώνονται στην αγορά της τεχνολογίας.

Τη στάση και την φιλοσοφία της Samsung σε ένα συνεχώς μετεξελισσόμενο τηλεπικοινωνιακό τοπίο μας ανέλυσε ο υπεύθυνος του τμήματος κινητής τηλεφωνίας της Samsung στην χώρα μας, Αρης Παρασκευόπουλος, δίνοντάς μας μια πληρέστατη εικόνα σχετικά με τις στρατηγικές κατευθύνσεις του κορεατικού κολοσσού για τα χρόνια που ακολουθούν.

Ο επικεφαλής του τμήματος κινητής τηλεφωνίας της Samsung στην Ελλάδα, Άρης Παρασκευόπουλος

– Το πρώτο εξάμηνο του 2017 έχει χαρακτηριστεί από την έλευση αρκετών νέων «παικτών» στην ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας. Πώς υπερασπίζεται η Samsung το μερίδιό της στην εγχώρια αλλά και στην παγκόσμια αγορά, σε ένα σαφώς πιο ανταγωνιστικό τοπίο, όπου ο… κινέζικος πόλεμος τιμών δεν περιορίζεται πλέον μόνο στις mid και low κατηγορίες; Με δεδομένη την πόλωση σε οικονομικές και high-end συσκευές, θεωρείτε πως ο καταναλωτής επιλέγει με γνώμονα τη συνολική τοποθέτηση κάθε brand στην αγορά;
Η απάντηση δίνεται μέσα από το portfolio μας και μέσα από τις συσκευές μας. Για παράδειγμα, το Samsung Galaxy S8, είναι μια συσκευή που έχει αξιόλογα τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά έχει να προσφέρει και κάτι εντελώς διαφορετικό στον καταναλωτή, μια εμπειρία που δεν ήταν διαθέσιμη πριν. Υπάρχει η double curved οθόνη Infinity, ενώ με το Galaxy S8 πετύχαμε και το… παράδοξο του μεγέθους! Ενώ μεγάλωσε δηλαδή η οθόνη σημαντικά, έχει γίνει πολύ πιο εύκολο να χειριστεί κανείς το τηλέφωνο και με το ένα χέρι. Παράλληλα, η κάμερα είναι πανίσχυρη ακόμα και σε λήψεις που πραγματοποιούνται κάτω από κακές συνθήκες φωτισμού. Η φωτογραφία, άλλωστε, βρίσκεται πολύ ψηλά στη λίστα με τις απαιτήσεις κάποιου που δαπανά ένα αξιοσέβαστο ποσό για να αποκτήσει ένα κορυφαίο κινητό τηλέφωνο. Αξίζει να αναφέρουμε, άλλωστε, πως έχει υπολογιστεί πως ένας σύγχρονος άνθρωπος στη διάρκεια της ζωής του θα βγάλει κατά μέσο όρο 25.000 selfies! Οσον αφορά στην αυτονομία, υπάρχει μια βελτίωση της τάξεως του 20%, επίδοση στην οποία συντελεί και ο νέος επεξεργαστής υψηλότερης απόδοσης με χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας. Ασφάλεια που βασίζεται στην πλατφόρμα KNOX, αντοχές IP68 απέναντι σε νερό και σκόνη καθώς και πιο «έξυπνη» διαχείριση των ανοιχτών εφαρμογών ολοκληρώνουν το πακέτο.
Οπως είπα και στην αρχή, το ολοκληρωμένο portfolio είναι κάτι εξαιρετικά σημαντικό. Επομένως, εκτός από το flagship έχουμε και μια εξαιρετική mid σειρά με αρκετά premium χαρακτηριστικά, τη σειρά Galaxy A. Πολλά στοιχεία των παλαιότερων «ναυαρχίδων» μας έχουν μεταφερθεί στη συγκεκριμένη σειρά, με αποτέλεσμα να συναντάμε συσκευές που έχουν εξαιρετικές κάμερες πολλών megapixel (ακόμα και στη selfie-cam), καθώς και ανθεκτικότητα με πιστοποίηση IP68, χαρακτηριστικό που δύσκολα συναντά κανείς στη μεσαία κατηγορία smartphone.
Οσον αφορά τώρα στον ανταγωνισμό, πάντα υπάρχει και τον σεβόμαστε. Είναι ευχάριστο και δημιουργικό να αγωνίζεσαι σε μια απαιτητική «αρένα» απέναντι σε μεγάλα brands. Εμείς, ωστόσο, μπαίνουμε στον αγώνα όχι με την λογική του ποιος θα καταθέσει τα πιο ανταγωνιστικά specs, ποιος θα κερδίσει στο νήμα όσον αφορά στον επεξεργαστή ή στην μπαταρία. Αυτό που έχουμε να καταθέσουμε είναι ολοκληρωμένες προτάσεις που να καλύπτουν υπαρκτές ανάγκες των καταναλωτών, έξυπνες λύσεις που να λύνουν καθημερινά προβλήματα, όπως το οικοσύστημα των Galaxy συσκευών.

– Ο ενθουσιασμός που υπήρχε από πλευράς καταναλωτών για τα smartphones έχει γνωρίσει κάμψη τα τελευταία χρόνια. Πού θεωρείτε πως πρέπει να στραφεί η βιομηχανία για να αναθερμάνει τη λαχτάρα των χρηστών για νέες συσκευές;
Θα μοιραστώ μαζί σας κάποια στοιχεία από μια έρευνα που πραγματοποιεί κάθε χρόνο η Samsung σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, με αποτελέσματα που αφορούν και την ελληνική αγορά. Το 55% των ερωτηθέντων απάντησαν πως είναι πραγματικά ενθουσιασμένοι από την «τριβή» τους με τις νέες τεχνολογίες και πως αγκαλιάζουν την ψηφιακή «επανάσταση». Το 58% από τους ερωτηθέντες δήλωσε ότι τις χρησιμοποιεί πολύ περισσότερο από ότι 2 χρόνια πριν και υπάρχει και η ακραία περίπτωση όπου το 17% δήλωσε εμφατικά πως δεν μπορεί να ζήσει χωρίς την τεχνολογία (smartphones, internet κ.λπ.). Τα ποσοστά είναι εξαιρετικά και μάλιστα, ακόμα και αν τα συγκρίνουμε με τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο, είναι μεγαλύτερα κατά περίπου 4 με 6 ποσοστιαίες μονάδες ανά κατηγορία. Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι ένα ποσοστό που αγγίζει το 80% στην Ελλάδα, παραδέχτηκαν ότι συχνά προσποιούνται ότι ξέρουν τι σημαίνουν πραγματικά οι πιο πρόσφατοι τεχνολογικοί όροι. Δεν θα έλεγα, λοιπόν, πως έχει σβήσει η επιθυμία για την τεχνολογία. Αυτό που δημιουργεί θέμα και μπορεί κάποιος να ισχυριστεί πως το ενδιαφέρον έχει ατονήσει είναι κυρίως η έλλειψη βασικών γνώσεων γύρω από τις νέες τεχνολογίες, γεγονός που δημιουργεί έναν «φράχτη» φόβου απέναντί τους. Οταν, λοιπόν, οι περισσότεροι ακούν άγνωστους για αυτούς όρους, όπως το cloud ή το internet of things, δίχως να γνωρίζουν πως ενδεχομένως ήδη να χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους αυτές τις υπηρεσίες, χτίζεται ένα τείχος, μια αποστασιοποίηση από τις εξελίξεις που βασίζεται στην έλλειψη εκπαίδευσης στις νέες τεχνολογίες. Εμείς κάνουμε ένα βήμα παραπάνω από αυτό, δεν στεκόμαστε μόνο στα τεχνικά θέματα, στα GHz του επεξεργαστή ή στη GPU του chipset, αλλά προσπαθούμε να εκπαιδεύσουμε τους καταναλωτές στη χρήση των νέων τεχνολογιών με ποικίλλα προγράμματα, όπως αυτό του Innovathens powered by Samsung. Πιστεύουμε στην εκπαίδευση του κοινού με συνέπεια και επιμονή, δεν αποτελεί απλά μέρος ενεργειών στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, αλλά μια φιλοσοφία την οποία δεν θα πάψουμε ποτέ να υπηρετούμε. Ας μην ξεχνάμε πως τάσεις, όπως για παράδειγμα το Internet of Things, διαμορφώνουν αναπόφευκτα μια νέα πραγματικότητα για ολόκληρη την κοινωνία και όλοι μας οφείλουμε να είμαστε ενήμεροι. Η επόμενη οικιακή συσκευή μας ή το επόμενό μας αυτοκίνητο θα είναι συνδεδεμένο με το διαδίκτυο, συμμετέχοντας σε αυτή τη νέα πραγματικότητα. Είναι στο χέρι μας να ετοιμάσουμε τον κόσμο για την επόμενη μέρα. Μια ολόκληρη διεύθυνση εδώ συντονίζει σε ετήσια βάση το πλάνο εκπαίδευσης του κοινού και θεωρούμε πως, αν και οι υπόλοιποι κατασκευαστές ήταν στο πλευρό μας, θα ήταν πολύ λιγότεροι οι προβληματισμοί και οι φοβίες που προκύπτουν από το κενό ενημέρωσης των καταναλωτών.
Δεν είναι τυχαίο πως ένα 39% των Ελλήνων καταναλωτών θεωρεί ότι έχει στα χέρια του ένα smartphone αρκετά πιο προηγμένο σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες του. H Samsung προσφέρει μια συσκευή υψηλότατων επιδόσεων όπως το Galaxy S8 και στόχο έχει να βελτιώσει την καθημερινότητα, την ψυχαγωγία και την παραγωγικότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Samsung DeX, ένα docking station που μετατρέπει το περιβάλλον του Galaxy S8 σε ένα περιβάλλον ηλεκτρονικού υπολογιστή, έναν σταθμό εργασίας με υποδοχές για οθόνη, πληκτρολόγιο και ποντίκι. Με περιβάλλον φιλικότατο προς τον χρήστη, το DeX προσθέτει δυνατότητες στο smartphone που μέχρι πρότινος απαιτούσαν ένα ογκώδες PC.

– Το ενδιαφέρον της Samsung για νέες τεχνολογίες, όπως εύκαμπτες οθόνες, VR και τεχνητή νοημοσύνη είναι κάτι παραπάνω από προφανές. Μπορείτε να μας προϊδεάσετε για κάποιες από τις εκπλήξεις που μας επιφυλάσσει το R&D τμήμα σας το επόμενο διάστημα;
Αν ανατρέξει κανείς στην ιστορία της Samsung, η εταιρεία παίρνει πάντοτε κομβικές αποφάσεις που προλαβαίνουν τις εξελίξεις της τεχνολογίας, αντί να τις ακολουθούν. Εχει το μέγεθος και τη δύναμη να θέσει αυτή τις βάσεις για τις τεχνολογικές αλλαγές που έπονται, κάτι που είναι αποτυπωμένο στο ίδιο το DNA της εταιρείας. Αν οποιαδήποτε στιγμή χρειαστεί να παρθεί μια γενναία απόφαση, προκειμένου η εταιρεία να προσφέρει ακόμα περισσότερα στον καταναλωτή, η Samsung θα το κάνει δίχως τον παραμικρό δισταγμό. Μιλάμε για μια εταιρεία που, με βάση τα στοιχεία που έχουμε για το 2015, δαπάνησε περίπου 33 εκατ. δολάρια την ημέρα σε έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογιών που θα μας εκπλήξουν τα επόμενα χρόνια. Το DeX που προανέφερα είναι ένα παράδειγμα που αποδεικνύει τη δουλειά που γίνεται με στόχο την παραγωγή καινοτομίας. Το ίδιο συμβαίνει και με την κατηγορία του 360ο, την καταγραφή και θέαση δηλαδή 360ο εμπειριών που καταργούν το αυστηρό «κάδρο» της κλασικής βιντεοσκόπησης, μια κατηγορία στην οποία έχουμε να καταθέσουμε ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα προϊόντων. Οτιδήποτε έχει να κάνει με εικονική πραγματικότητα (VR) ανήκει στην τεχνολογική σφαίρα του brand μας. Αξιο ιδιαίτερης αναφοράς και χαρακτηριστικό για τον μετασχηματισμό που έπεται είναι και το περιβάλλον Bixby, μια πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης που επιτρέπει αμφίδρομη επικοινωνία με τη συσκευή μέσω ομιλίας, αφής αλλά και δεδομένων που αντλεί η κάμερα, με στόχο το smartphone να αποτελέσει έναν συνεργάτη που μπορεί να προσφέρει πολύτιμη πληροφορία τη στιγμή που την χρειάζεστε. Πιστεύουμε πάρα πολύ στο Bixby και γενικότερα στην επανάσταση που θα φέρει η τεχνητή νοημοσύνη στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε καθημερινά τις συσκευές μας.

– Πιστεύετε πως τα wearables θα γίνουν αναπόφευκτα μια mainstream καταναλωτική τάση μέσα στα επόμενα δύο χρόνια ή θα παραμείνουν gadget για λίγους;
Η τάση είναι σαφώς αυξανόμενη, το παρατηρούμε τόσο από τις πωλήσεις, όσο και από το γεγονός πως οι περισσότεροι πλέον γύρω μας φοράνε κάτι… ξεχωριστό στο χέρι! Πιστεύουμε ότι αυτό θα συνεχιστεί, δεν έχει αγγίξει ακόμα το μέγιστο της απήχησης που μπορεί να αποκτήσει μεταξύ των καταναλωτών. Γίνεται πολύ μεγάλη προσπάθεια να δώσουμε και στα wearables αυτό που πραγματικά χρειάζεται κάθε κατηγορία χρήστη. Δεν θέλουμε να δώσουμε κάτι επιβαρυμένο με τόση τεχνολογία που θα το καταστήσει τελικά δύσχρηστο, αλλά να υπάρχουν στοχευμένες επιλογές. Αν θέλω π.χ. ένα αξεσουάρ που θα με βοηθήσει στην άθλησή μου, θα στραφώ προς το Gear Fit, προκειμένου να πάρω μια συσκευή που πραγματικά με καλύπτει. Αν αποζητώ έναν «έξυπνο» αντικαταστάτη του κλασικού ρολογιού, υπάρχει η σειρά Gear S3, προκειμένου να έχω στον καρπό του χεριού μου μια πραγματικά καλαίσθητη και ολοκληρωμένη συσκευή που θα μου παρέχει πρόσβαση σε ειδοποιήσεις, αναπαραγωγή μουσικής, κλήσεις ή να με ενημερώσει για τον καιρό. Η Samsung είναι πολύ συνεπής όσον αφορά στη διάθεση προϊόντων wearables από την πρώτη στιγμή, επενδύοντας στη σειρά Gear τα τελευταία χρόνια. Πιστεύουμε στην κατηγορία, καθώς ο κόσμος θέλει να έχει μονίμως την τεχνολογία μαζί του, ενώ και η στροφή του κόσμου προς την καθημερινή άθληση συντελεί στην περαιτέρω εξάπλωση των wearables.
Για να συνοψίσω, οι τάσεις στην αγορά των wearables είναι σαφώς ανοδικές, η δυναμική της κατηγορίας δεν έχει αγγίξει ακόμα το μέγιστό της και στόχος μας είναι να έχουμε εστιασμένες προτάσεις στις ανάγκες κάθε διαφορετικής μερίδας κοινού.