Ο επικεφαλής των terminals της Huawei στη χώρα μας, Lin Bing, αναλύει τις καινοτομίες που φέρνει στην αγορά των smartphones το Huawei P10, μοιράζεται μαζί μας τα “μυστικά” της επιτυχημένης πορείας του κινεζικού κολοσσού και μας παραθέτει τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς κινητής τηλεφωνίας.

Lin Bing, Huawei Country Manager – Terminals.

Το σύστημα διπλής κάμερας του P9 προκάλεσε μεγάλη αίσθηση στην αγορά των smartphone όταν παρουσιάστηκε. Ποια επιπρόσθετα καινοτόμα χαρακτηριστικά έχει να παρουσιάσει η φετινή πρόταση του Huawei P10;
Πλέον, έχουμε τη δεύτερη γενιά του συστήματος διπλής κάμερας με την υπογραφή της Leica, ενώ η συνεργασία μας με το θρυλικό για το χώρο της φωτογραφίας brand έχει επεκταθεί και στην κάμερα της πρόσοψης, καθώς οι selfies αποτελούν ένα παγκόσμιο trend που κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει. Παράλληλα, η φετινή έκδοση των δύο φακών της Leica στην πίσω πλευρά, είναι αναβαθμισμένη σε σχέση με αυτές του P9, ενώ ενισχυμένη είναι και η λειτουργικότητα της κάμερας. Αυτό που λέμε χαρακτηριστικά πλέον για τις κάμερες του P10 και του P10 Plus είναι πως: «each shot is a cover shot», κάθε λήψη είναι φωτογραφία για εξώφυλλο, δηλαδή! Το portrait mode αλλά και οι ασπρόμαυρες λήψεις έχουν βελτιστοποιηθεί αισθητά, γεγονός που εκτιμάται ιδιαίτερα από τους τελικούς καταναλωτές, μιας και η κάμερα βρίσκεται στην κορυφή των κριτηρίων επιλογής κινητού. Κάθε χρονιά που συνεργαζόμαστε με τη Leica αποδεικνύεται μια πολύτιμη εμπειρία για τη βελτίωση του τελικού προϊόντος.
Επιπρόσθετα, έχουμε να παρουσιάσουμε καινοτομίες και σε άλλους σημαντικούς τομείς, όπως η μπαταρία. Αφ’ ενός αυξήσαμε τη χωρητικότητα και την αυτονομία, αφ’ ετέρου επενδύσαμε σε τεχνολογίες υπερταχείας φόρτισης (Super Charge), ώστε με μόλις 10 λεπτά στην πρίζα η συσκευή να αγγίζει το 30% της φόρτισής της, ποσοστό συχνά ικανό να σας βγάλει «ασπροπρόσωπους» για το υπόλοιπο της ημέρας.
Εξαιρετικά υπερήφανοι είμαστε και για το δικό μας chipset (Kirin 960), ώστε να έχουμε τον πλήρη έλεγχο τόσο στο hardware όσο και στο software.
Μιλώντας για το λογισμικό και για την εμπειρία χρήσης του P10, όλοι έχουμε έρθει στη δυσάρεστη θέση με παλαιότερες συσκευές να παρατηρούμε μια αισθητή πτώση στις επιδόσεις τους έπειτα από τον πρώτο χρόνο χρήσης τους. Με το P10, μια σειρά από τεχνολογίες εγγυάται πως το smartphone σας θα παραμένει σε… «φόρμα» ακόμα και έπειτα από 18 μήνες συνεχούς χρήσης, καθώς εκτελούνται εργασίες συντήρησης και εξασφάλισης της σταθερότητας και της ταχύτητας της συσκευής, δίχως να χρειάζεται ο χρήστης να αγχώνεται για τίποτα. Όλα αυτά χάρη στο περιβάλλον EMU 5.1 της Huawei!

Μόλις λίγα χρόνια πριν, ελάχιστοι θα μπορούσαν να προβλέψουν πως η Huawei θα εξελισσόταν σε μια από τις ηγέτιδες εταιρείες του κλάδου της κινητής τηλεφωνίας. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας αυτής της… «επέλασης» προς την κορυφή;
Εδώ και περίπου ένα χρόνο που βρίσκομαι στην Ελλάδα, ξεκινήσαμε με ένα μερίδιο 4,5% και τώρα βρισκόμαστε στη δεύτερη θέση, κλείνοντας τη χρονιά με λίγο πάνω από 12% μερίδιο αγοράς στο σύνολο του έτους. Μάλιστα, χρειάστηκε να αναπροσαρμόσουμε τους στόχους μας μέσα στη χρονιά προς τα πάνω, καθώς ισχυροποιήσαμε αισθητά τη θέση μας στην ελληνική αγορά τους προηγούμενους μήνες. Η πολιτική μας είναι επιθετική και δεν εφησυχάζουμε ποτέ με το μερίδιο που κερδίζουμε. Αρκετά χρόνια πριν, όταν η Huawei δραστηριοποιούταν κυρίως στον κλάδο των τηλεπικοινωνιακών υποδομών, ο ιδρυτής της εταιρείας μας είχε προβλέψει πως η Huawei σε βάθος χρόνου θα κατακτούσε μια θέση και στην τριάδα των κορυφαίων κατασκευαστών κινητής τηλεφωνίας. Παρόλο που τότε πολλοί δεν το πίστεψαν, τώρα επιβεβαιώνεται, χάρη στη μεθοδικότητα και τη σκληρή δουλειά. Δυο χρόνια πριν, ξεκινήσαμε να κατακτούμε τη μεσαία κατηγορία και πλέον έχουμε κάνει κάτι παραπάνω από αισθητή την παρουσία μας και στην high-end κατηγορία, με αποτέλεσμα να διεκδικούμε πια πρωταγωνιστικό ρόλο για το P10 στην ελληνική, αλλά και στην παγκόσμια αγορά.
Ταυτόχρονα, συνεργασίες με καταξιωμένα brands και εταιρείες, όπως η Leica για τους φακούς, η Pantone για τα χρώματα των συσκευών ή η Porsche για το ιδιαίτερο design της, δημιουργούν ένα οικοσύστημα που παρέχει ανεκτίμητη εμπειρία και ιδιαιτερότητες προς τις κατευθύνσεις που θέλουμε να αναπτύξουμε τα smartphone μας. Μοναδικός μας ανταγωνιστής είναι ο εαυτός μας, καθώς δεν συμβιβαζόμαστε ποτέ και ανανεώνουμε το όραμά μας βάσει των δικών μας αρχών και των απαιτήσεων των πελατών μας, αντί να απαντάμε στις στρατηγικές άλλων εταιρειών. Μπορεί να μην είμαστε τόσο καλοί στο sprint, αλλά διαπρέπουμε στο μαραθώνιο! Η επιτυχία έρχεται αναπόφευκτα όταν επικεντρώνεσαι στο στόχο σου…

Με το P10 και το P10 Plus, επιλέξατε να μην «ποντάρετε» σε πιστοποιήσεις αντοχής απέναντι σε νερό και σκόνη. Ποια η φιλοσοφία πίσω από αυτή τη στρατηγική επιλογή;
Πρόκειται πραγματικά για μια στρατηγική επιλογή, καθώς μελετήσαμε ποιες είναι οι παράμετροι που αποδεικνύονται πολύτιμες στον χρήστη στην καθημερινή του «συμβίωση» με το κινητό του. Αποφασίσαμε να μην επενδύσουμε σε marketing «τρικ», αλλά να διατηρήσουμε μια ισορροπημένη πρόταση με συμφέρουσα τιμή, όπου η έμφαση επικεντρώνεται στις κάμερες, στην μπαταρία και στην ταχύτητα απόκρισης, παράγοντες που κάνουν την ουσιαστική διαφορά στην καθημερινή χρήση ενός smartphone.

Τα high end smartphone κάνουν εξώφυλλα, αλλά οι «value for money» προτάσεις είναι αυτές που δίνουν ώθηση στις πωλήσεις. Είστε ευχαριστημένοι με τον τρόπο που αξιοποιούν οι mid και low end συσκευές σας την marketing «αίγλη» των ναυαρχίδων σας;
Θεωρούμε πως έχουμε πολύ αξιόλογες προτάσεις στην περιοχή των 200€-300€ αλλά και χαμηλότερα. Μέλημά μας είναι να προσδιορίζουμε τις ανάγκες των καταναλωτών κάθε κατηγορίας τιμής και να τις ικανοποιούμε με κορυφαίες «value for money» προτάσεις. Άλλωστε οι mid και low end κατηγορίες ήταν το ισχυρό μας «χαρτί» από την πρώτη στιγμή που κάναμε την εμφάνισή μας στην Ευρωπαϊκή αγορά. Αρκετά από τα στοιχεία των κορυφαίων μας μοντέλων, σταδιακά μεταφέρονται και στις οικονομικότερες συσκευές, όπως το μεταλλικό design, ο σαρωτής δακτυλικού αποτυπώματος κ.α., όποτε διατηρούμε την ανταγωνιστικότητά μας σε κάθε περιοχή τιμής.

Είναι δεδομένο πως διεκδικείτε με αξιώσεις μερίδιο αγοράς από τους δύο κορυφαίους «παίκτες» της κινητής τηλεφωνίας. Ωστόσο, με την επίσης δεδομένη είσοδο αρκετών νέων brand στην ελληνική αγορά φέτος, ανησυχείτε μήπως «ροκανιστεί» το μερίδιό σας από τους νεοεισερχόμενους στη χώρα μας ανταγωνιστές;
Η Ελλάδα όπως και η Κίνα πριν από λίγα χρόνια, έχει την εξής ιδιαιτερότητα: υπάρχει μια πληθώρα από brands στο ράφι με αποτέλεσμα τον κατακερματισμό της «πίτας» των μεριδίων. Ως εκ τούτου, ενώ σε μια τυπική αγορά του εξωτερικού για να κατακτήσεις τη δεύτερη θέση χρειάζεσαι ένα μερίδιο αγοράς της τάξεως του 20%, στην Ελλάδα αρκεί μόλις το 10%! Το portfolio είναι υπερβολικά διευρυμένο τόσο στο retail όσο και στους operators, γεγονός που καθιστά την ελληνική αγορά ιδανικό πεδίο… πειραματισμών για νεοεισερχόμενους «παίκτες», μιας και είναι σχετικά εύκολο να διεκδικήσουν μια θέση στο ράφι της λιανικής αγοράς. Στο εξωτερικό, η είσοδος μιας εταιρείας σηματοδοτεί συνήθως την αποχώρηση μιας άλλης, κάτι που δεν παρατηρείται στην κορεσμένη από brands ελληνική αγορά. Κρίνοντας ωστόσο από την εξέλιξη της αγοράς της Κίνας, η οποία παρουσίαζε παρόμοια φαινόμενα προ λίγων ετών, ο αριθμός των κατασκευαστών σταδιακά θα μειωθεί, με τους σοβαρότερους εξ αυτών μόνο να επιβιώνουν. Για το λόγο αυτό, ποντάρουμε στις ποιοτικές και οικονομικές (δεδομένων των τεχνικών τους χαρακτηριστικών) προτάσεις μας, καθώς και για την αξιοπιστία τους, αλλά και το after sales service. Οι υπερβολικά χαμηλές τιμές νεοεισερχόμενων εταιρειών πάντοτε κρύβουν παγίδες, οι οποίες δεν μπορούν να χτίσουν σταθερές σχέσεις εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές.