Περιορισμένη μόνο χρήση του κινητού τηλεφώνου εξακολουθούν να κάνουν, ακόμη και σήμερα, περίπου οι μισοί κάτοχοι κινητών. Συγκεκριμένα, σχεδόν το 47% των χρηστών αξιοποιεί το κινητό τηλέφωνο μόνο για την πραγματοποίηση κλήσεων και την ανταλλαγή sms (στοιχεία 2016).

Όπως αναφέρει το ΣΕΠΕ, αν και η πρόσβαση στο Διαδίκτυο έχει εξελιχθεί σε ένα από τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα, πολλοί κάτοχοι κινητών επιμένουν να μην βλέπουν στο smartphone, ένα εργαλείο για πιο προχωρημένες χρήσεις και αρκούνται στις κλήσεις και τα sms. Πάντως, σύμφωνα με νέα έρευνα του GSMA Intelligence, η εικόνα αυτή, αργά αλλά σταθερά, αλλάζει, καθώς το ποσοστό των χρηστών, που περιορίζονται στις υπηρεσίες φωνής και τα sms, αναμένεται να έχει μειωθεί στο 29% έως το 2030. Κι αυτό, καθώς οι χρήστες σε όλο τον αναπτυσσόμενο κόσμο επωφελούνται σταδιακά από την πρόοδο στην κινητή καινοτομία, τις προσιτές, πλέον, τιμές των σχετικών υπηρεσιών και την τόνωση της διαθεσιμότητας τους.

Ένα από τα ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας είναι ότι οι χρήστες, ακόμη και σε “ώριμες” αγορές της Δυτικής Ευρώπης, όπως αυτές της Γαλλίας και των ΗΠΑ, προτιμούν τα παραδοσιακά sms από την επιλογή του IP messaging.

Ένα άλλο εύρημα της μελέτης είναι ότι οι “Millennials” δεν είναι απαραίτητα οι πιο “αφοσιωμένοι” χρήστες κινητών, σε σχέση με τις παλαιότερες γενιές. Σε αγορές, όπως η Νότια Κορέα, πάνω από το ένα τέταρτο των χρηστών smartphone είναι “baby boomers” (ηλικίας 51-69). Επιπλέον, υπάρχουν ορισμένες αγορές, όπως η Μιανμάρ, όπου η κατοχή smartphone είναι μεν σχετικά υψηλή, ωστόσο η εμπλοκή των χρηστών με το κινητό τους είναι “χαλαρή”, λόγω του ψηφιακού αναλφαβητισμού και της έλλειψης τοπικά προσαρμοσμένου περιεχομένου.

Mobile money
Επιπλέον, σε αρκετές αφρικανικές χώρες, αν και η κατοχή κινητού είναι πιο μικρή σε σχέση με πιο “ώριμες” αγορές, η χρήση από τον πληθυσμό είναι πιο στενή, κυρίως, για την εκτέλεση χρηματοπιστωτικών εργασιών. Για παράδειγμα, στην Κένυα και την Τανζανία, περίπου τέσσερις στους πέντε ενήλικες κατόχους κινητών τηλεφώνων, τα χρησιμοποιούν για πρόσβαση σε υπηρεσίες “mobile money”.

Σύμφωνα με την έρευνα, σήμερα, περισσότερο από το 70% των χρηστών smartphone, παγκοσμίως, παρακολουθεί δωρεάν online βίντεο (π.χ. YouTube), ενώ ένας στους δύο παρακολουθεί ζωντανά τηλεοπτικά προγράμματα στη συσκευή του. Επίσης, περισσότερο από το 70% των κατόχων smartphone χρησιμοποιεί τη συσκευή του για να κάνει έρευνα για προϊόντα και υπηρεσίες, αλλά μόνο ένας στους δύο το χρησιμοποιεί για να παραγγείλει online.

Στο μεταξύ, η έρευνα εντοπίζει ένα χάσμα μεταξύ των φύλων, όσον αφορά τη χρήση του mobile Internet. Στην Ινδία, για παράδειγμα, οι γυναίκες κάτοχοι κινητού τηλεφώνου έχουν 43% λιγότερες πιθανότητες να χρησιμοποιούν υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας στο Διαδίκτυο από τους άνδρες.

Engagement Index
Η μελέτη του GSMA (Global Mobile Engagement Index) μετρά και αξιολογεί τις χώρες ανά τον πλανήτη, με βάση τη δέσμευση τους απέναντι στην προώθηση της κινητής συνδεσιμότητας.

Η αξιολόγηση του Global Mobile Engagement Index αποδίδει στη Νότια Κορέα, το Κατάρ και τις ΗΠΑ υψηλότερη βαθμολογία αναφορικά με τη δέσμευση τους στην προώθηση της κινητής συνδεσιμότητας. Ακολουθούν η Σαουδική Αραβία, η Δανία, η Φινλανδία, η Αυστραλία, η Ισπανία, η Σουηδία και η Ρουμανία.

Η έρευνα κατατάσσει, επίσης, τους χρήστες σε τέσσερις βαθμίδες, ανάλογα με τη χρήση που κάνουν στο κινητό τους. Πρόκειται για τους τους “aficionados” (που είναι οι πιο στενά εμπλεκόμενοι με το κινητό τους), τους “pragmatists”, οι οποίοι κάνουν “ρεαλιστική” χρήση του smartphone, τους “networkers” και τους “talkers” (αυτοί που ασχολούνται ελάχιστα με το κινητό και χρησιμοποιούν μόνο υπηρεσίες φωνής και sms).